středa, června 10, 2009

Povolební souhrn

Několik týdnů před volbami do Evropského parlamentu se objevily první průzkumy, které začaly zohledňovat i předpokládanou volební účast a v nich sociální demokraté ztratili první pozici na kterou se přesunula ODS. Jak ukázaly volební výsledky, tentokrát se agentury tolik nemýlily jako v předchozích případech.

Při téměř totožné volební účasti jako v roce 2004 se znovu jasným vítězem s podobným počtem hlasů stala ODS. Výsledek KSČM lze také považovat za úspěch. Strana sice přišla oproti minulým volbám o 6 procent hlasů, ale tehdejší anomálii a únavu voličů vládnoucí ČSSD se nedalo reálně očekávat. Ukazuje se, že komunistům tvrdé jádro nevymírá, jak někteří doufali, ale dochází k jeho neustálému doplňování. Příjemně překvapeni byli asi i lidovci, kterým jejich stálí voliči pravděpodobně potvrdili, že vítají návrat na střed a odmítají křesťanskou stranu, která by byla pouze kroužkem na nožce modrého ptáka.

Seznam poražených je výrazně delší. Rozhodně mezi ně patří sociální demokracie, která si sice výrazně polepšila, ale rozdíl mezi ní a hlavním konkurentem z ODS je téměř dvouciferný. ČSSD má dlouhodobě problém s vytvořením podobně silného voličského jádra schopného hlasovat za všech okolností pro svého favorita jako výše zmíněné tři strany a v případě, že její sympatizanti mají nějaké pochybnosti o politice či významu voleb, tak pravidelně zůstávají doma.

Dalším velkým poraženým byl zelený směr, který pro mnoho lidí znamenal tyrkysovou bursíkovštinu, jejíž silové směrování u výrazně svobodomyslného hnutí asi mnoha lidem příliš neimponovalo a novější zelení příliš nezaujali. Celkový součet výsledků všech tří zelených stran je podobný jako v roce 2004 a začíná to vypadat, že ekologická politika se vrací zpět na svojí podparlamentní úroveň.

Velkým propadákem bylo i překvapení minulých voleb neboli evropští demokraté. Ti dostali výtečný nápad na zlepšení svých výsledků dělením a voliči jejich strategický plán ocenili součtovým výsledkem těsně nad čtyři procenta. Dá se předpokládat, i když samozřejmě jistotu bez křišťálové koule nemáme, že sjednocení by do evropského parlamentu vešli. O něco lépe, v porovnání s očekáváním, ale stále nedostatečně dopadli různí nezávislí a Věci veřejné, ale pokud vezmeme celkový potenciál středopravice, tak zde existuje podpora kolem deseti procent, a možná místo štěpení by bylo rozumnější přemýšlet o slučování nebo koalicích.

Velké zklamání asi vládlo u euroskeptiků. U sběratelky postů paní Bobošíkové pravděpodobně největší, protože ta vysněné korýtko měla na dohled, ale tři miliony korun možná žal trochu zmírní. Libertas a Svobodní se cílové metě ani nepřiblížili, ti druzí mohou být spokojeni alespoň s tím, že jim státní rozpočet přispěje na šíření liberalistické ideologie necelým milionem korun.

Nekonal se ani nástup extremismu, Dělnická strana sice na státní příspěvek dosáhla, ale nacionalistická hnutí jsou stále na úplném okraji naší politické scény a jejich výsledek dlouhodobě nepřekračuje dvě procenta.

Samozřejmě lze přemýšlet, jak výsledek ovlivnila volební kampaň. Modří příznivci jistě s nadšením prohlásí, jak občané odmítli konfrontační styl a témata z domácí politiky. Bohužel pro ně, je při říkání A také nutné dodat B a podívat se na kampaň podobným okem, jaké po krajských volbách voliče s jiným názorem označilo za nenávistné třicetikorunové podplacené socky.

Jaká kampaň tedy vyhrála volby ? Naprosto jasně konfrontační a negativní, kde nejdůležitějším tématem byl Paroubek s plameny, to že ho má malýho a vůbec co není modré tak je návratem do roku 1938, 1948 a 1968, pokud možno dohromady. Témata domácí v kampani, nula, témata evropská, také nula (i když tam je to pochopitelné, protože Mirek Topolánek o Evropě mluví podle aktuální nálady či nevyspání nebo podle toho s jakým kamarádem jde zrovna na pivo, takže se není čeho chytit), jediné co se kromě strašení Paroubkem objevilo, byly výzvy k hromadnému sexu s Andreou, marketingová akce na prodej knihy o předsedovi v čele té divné Unie a láska k rocku a kolečkovým bruslím u pana Zahradila. To údajné řešení z plakátů pravděpodobně nikdo neviděl ani neslyšel, asi ho měli voliči teprve ODS poradit, jak vyzývala i jedna organizátorská cedule na modrém srazu v Praze. Celkem úspěšní komunisté a lidovci se v kampani také příliš nějakým programem, Evropou či politickými tématy téměř nezabývali a možná to je nejlepší recept pro další evropské volby (strany které se tématům Evropy výrazněji věnovaly, či dokonce na nich postavily svojí existenci a k tomu vedly de facto nekonfrontační kampaň skončily komplet pod pětiprocentní hranicí).

Kdo by měl po těchto volbách nejvíce zpytovat svědomí ale nejsou politici. Jsou to naši novináři, kterým nedošlo, že je velmi pokrytecké naříkat na nízkou volební účast ve volbách do orgánu o kterém téměř vůbec nepíší. Jak má velkou část voličů zajímat nějaký Evropský parlament o kterém více slyší dvakrát třikrát za rok a to jen v případě, že se tam někdo pohádá či urazí naši hradní hlavu pomazanou. Veřejnost z velké části bruselskou sněmovnu národů nezná, má ji za zbytečnou, naši roli považuje za marginální a proto pravděpodobně na zbytečnosti nehodlá ztrácet čas.

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 27:

V 6/10/2009 11:47 odp. , Anonymous Tydyn řekl...

Krásné zaujaté zhodnocení.

 
V 6/11/2009 12:27 dop. , Anonymous fudzijan řekl...

Nejsem sice příznivcem ODS, ale pokud by měla opět vsadit ČSSD na konfrontační styl politiky, na výčet negativ, co udělala ODS špatně a přitom s tou samou špatnou ODS upekla "letní" vládu... tak snad tu ODS začnu i litovat, protože je neuvěřitelné kolik se v představitelích ČSSD najde zášti a zloby, kterou denodenně přispívají k politické nekultuře a jak rozdmýchávají vášně. A jestli má ODS řešení tak se snad i spletu a dám jim příště hlas; ČSSD totiž kromě výčtu negativ politického soupeře žádné nemá - kdyby měla postavila by na něm kampaň.. možná ho však má Brožová, která by nikdy nešla s chudákem. To jsme to dopracovali. Vivat Paroubek :(

Jinak jak říkají politologové - už to není o programu.. už je to jen o tom, která strana má kolik známých tváří - naprostá katastrofa je v dohledu.

 
V 6/11/2009 5:10 dop. , Anonymous Procyon řekl...

Dobře napsáno.

 
V 6/11/2009 8:59 dop. , Blogger Tribun řekl...

Jenže, Fudzijane, ODS nemá ani ten výčet negativ, nemá prostě nic, jen strašení chimérou "starých pořádků" a cargo cult úspěšchu a bohatsví.

 
V 6/11/2009 12:12 odp. , Anonymous Legolas řekl...

to fudzian:
A jestli má ODS řešení tak se snad i spletu a dám jim příště hlas; ČSSD totiž kromě výčtu negativ politického soupeře žádné.

Ano pane fudziane,řešení ODS bezpochyby má.Dokončení neoliberálních reforem,ostře namířených proti cca 90% lidí tohoto státu a plně vyhovujících 10% zbohatlíků,z nichž mnozí si doslova nakradli miliony v divoké Klausově privatizaci devadesátých let.A to v době globální finanční a ekonomické krize,kterou má na svědomí právě tato neoliberální politika,krize vzniklá ve Spojených státech a šířící se jako zhoubná metastáze do celého světa.

 
V 6/11/2009 1:33 odp. , Blogger ods řekl...

Fudzijan
Volby to je Váš svobodný výběr. Ale měl byste přistupovat k tomu poctivě. Pokud tvrdíte, že politická strana má postavit kampaň na programu jinak žádný nemá, tak naše strany programy nemají a týká se to všech. Aspoň podle Vašeho chápání kampaně, které znamená jednoho či dva kandidáty a několik hesel a plakátů (toto byl ale absurdní přístup kritiků kampaně u voleb do krajských zastupitelstev). Jenže kampaň ve skutečnosti má mnohem více vrstev, její součástí je i navržený program, který si můžete u různých stran porovnat a posoudit co se z něho naplní či ne, její součástí jsou i předvolební mítinky s občany, kde se můžete zeptat na věci co Vás nejvíc zajímají a také její součástí jsou různé diskusní pořady a rozhovory s politiky, kde zase můžete získat lepší představu co a jak. Je fakt, že to vyžaduje více práce než jen koukání na televizi a čtení novin, kde novináři vybírají čtenářsky nejlákavější špeky a ty jsou vždy o bulváru a různých osobních hádkách.

Může Vám vadit paní Brožová, může Vám vadit jakýkoliv jiný kandidát, ale přeci nikdo Vás nenutí, abyste tomu, kdo Vám vadí dával hlas. Ale říkat, že vadí mi část kampaně nějakého stylu, proto si vyberu stranu s ještě vyprázdněnějším stylem mi nepřipadá příliš rozumné.

 
V 6/11/2009 5:17 odp. , Anonymous Tydyn řekl...

To ods: Nevím nechci se žádné strany zastávat, ale připadá mi to, že podle vás má ODS ten nejvyprázdněnější program, především, protože vy osobně chcete aby měla ten nejvyprázdněnější program, přesně podle pravidla 100x řečená lež se stává pravdou.

 
V 6/11/2009 5:57 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

to ods: Potíž je v tom, že už sem přestal věřit programům, přestal sem věřit politikům a politice. Prázdným slovům v prázdných programech. Nejde o meetingy, nejde o rozprávky s politiky, o programy, fráze - jde o výsledky. Výsledky by měli občané posuzovat.
To je jediný klíč - co se slíbilo a co se ve skutečnosti udělalo. Kdo co vymyslel, navrhnul a realizoval. Když se nedrží slova, neplní programy tak jedině posouzení výsledků práce.

Legolasi: Nevím jestli, co je lepší nebo co horší. Zda-li fandit reformám ODS nebo vizi ČSSD... Brožová má škraloup vytunelované Fruty a jestli tihle lidé znamenají budoucnost tak nevím :(
Legolasi - kdyby to tak bylo tak by ČSSD udělala něco, aby tomu zabránila, když byla u moci. A co udělala?? Nic! ČSSD přece měla politického soupeře už dávno přečteného, když v letech 2002 - 2006 vládla a co udělala ČSSD?? Přeci nechcete tvrdit, že strana procitla až po volbách v roce 2006 a pak začala s velmi tvrdou kampaní, kterou dosud ČR neznala?? Položím Vám rétorickou otázku na kterou sám neznám odpověď - Proč se strany snaží a slibují nejvíce v okamžik, kdy moc ztratí? Stejně tak ČSSD jako SZ a přiznání Bursíka na předraženou státní zakázku...

Tribun - S tím by se dalo souhlasit. Zdá se mi - že nikdo nemá nic.

 
V 6/11/2009 6:09 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

ODS: Aby nedošlo k mýlce. Podle toho jaké, kdo má osobnosti se rozhodují lidé, obyčejní lidé, kteří nemají čas se věnovat politice. A na tyto lidi je pochopitelně nastavená marketingová past ve formě známých osobností, protože tihle lidé programy jednoduše nečtou,a le rádi dají hlas známé osobnosti stejně jako posílají hlasy do oblíbené ankety TýTý či jiných. Jenže tady se nerozdávaji Globy ani Oscary a to těm lidem vysvětlete, aby začali číst programy, zajímali se, brali volby zodpovědně. Jenže jakýkoliv reklamní marketing využívá díry na trhu a někdo si spočítal, že je výhodnější nesdělovat program, ale ukazovat tváře (ostatně to říkají i politologové a já s nimi souhlasím)... obávám se, že pokud se v budoucnu ukáže, že tento styl prezentace politických stran zabral tak už se o ničem nic nedozvíme - a obávám se, že nějaký meeting může vypadat i takto: Volte jméno které znáte: Volte oblíbenou tvář Pojišťovny štěstí. Volte Kateřinu. Vaše ČSSD

 
V 6/11/2009 6:24 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

Zásadní problém je v tom, že voliči budou hlasovat jako by posílali hlas do nějaké ankety... TýTý nebo Sportovec roku. a bude přímo katastrofa, když se objeví spoty a v nich bude říkat Šlégr...
Ahoj, já sem Jirka Šlégr, ano, pomohl sem reprezentovat Česko, když jsme vyhráli Nagano. Vyhrát Nagáno znamenalo hodně usílí a poctivé přípravy a práce. A já Vám nabízím, že pro Vás budu poctivě pracovat i v politice. Slibuju, že i tam budu hrát fair play. Dejte mi svůj hlas. A když si uvědomím, že takový člověk zamaskuje celou ČSSD a vše, co se tam uvnitř poslední dobou děje tak pomalu padám do mdlob, prsty mám v křeči a chce se mi zvracet. Lidi se nesmí nechat nachytat na iluzi.

 
V 6/11/2009 8:00 odp. , Anonymous onlooker řekl...

fudzijane, vidíte nějaký rozdíl:
Ahoj, já sem Jan Zahradil, ano, pomohl jsem reprezentovat Česko, když Konvent vyjednával Evropskou ústavu. Potlačit ji znamenalo hodně usílí a poctivé přípravy a práce. Protože se mi to nepovedlo, odešel jsem ze schvalovacího jednání. Přesto jsem se nechal zvolit do Evropského parlamentu, kde jsem sice příliš nevystupoval, ale snažil se, aby se zástupci ODS spojili s britskými konzervativci a polskými ultrakonzervativci do nového negativistického bloku. A já Vám nabízím, že pro Vás budu stejně poctivě pracovat i dále. Slibuju, že i nadále budu vystupovat proti Lisabonské smlouvě a proti zesílení evropské jednoty, aby Evropa nebyla silným protihráčem Ruska. Dejte mi svůj hlas.

 
V 6/11/2009 8:09 odp. , Blogger ods řekl...

Fudzijan
To co píšete nemá podklad v realitě. Vaše vize anktety Týtý je sice děsivá, ale nehrozí. V politice lidé vždy mají nějaký směr který je jim sympatický. Role celebrity se omezuje jen na očekávanou zvýšenou frekvenci (a tam si myslím, že může být výběr paní Brožové na severu Čech omylem, ale rozhodně ne výběr pana Šlégra) čí případně přechýlení hlasu u nerozhodnutého voliče ve prospěch strany podobného typu. Rozhlédněte se kolem sebe, poptejte se lidí kolem, já se ještě nikdy v životě nesetkal s lidmi, kteří by neměli přinejmenším hrubou a novinářsky zkreslenou, ale v nějakých obecných principech správnou vizi toho, co která strana reprezentuje a navrhuje. Podívejte se i na různé rozbory migrace voličů, přechody mezi oběma hlavními proudy jsou relativně malé, lidé jsou rozhodnutí většinou již několik let dopředu a musí dojít k nějakému naprostému omylu v chování strany, aby radikálně změnili svůj názor. Kdyby to bylo tak jak píšete, tak u nás levice již 20 let neexistuje, protože jak u KSČM tak u ČSSD téměř vždy šlo o předkládání voličům různých asexuálních strejců a podívejte, ty strany místo aby upadaly, jak by vynikalo z vaší vize, stále se mají dobře. Pro lidi vzhled nebo "celebritovost" při výběru politických sympatií hraje opravdu malou roli.

S tím, čím jste začal, neboli že důležité jsou výsledky souhlasím. Ale výsledky osobně neberu naprosto přísně, posuzuji aktuální situaci a možnosti, přidám předchozí rétoriku i historií strany, chování členů a zastupitelů a mnoho dalších faktorů. A obecně považuji za velký omyl stran psaní programů s milimetrově vypočítanými čísly, přesně rozepsanými zákony atd. protože to nikdy splnit nejde. Splnit lze obecné směřování a to se zhruba dá zjednodušit do vize méně státu, více státu a udržení status quo. A poté jde posuzovat obecný rámec cesty který ten či onen nabízí.

 
V 6/11/2009 8:14 odp. , Blogger Tribun řekl...

No a co, Fudzijane. Tak budou ze stran kluby a z voličů fanoušci a bude to tak možná i férovější, než to dnešní hraní si na demokracii.

 
V 6/11/2009 8:15 odp. , Blogger ods řekl...

Onlooker
Ještě Vám tam chybí to co jsem se dozvěděl na posledním srazu ODS v Praze na Václavském náměstí. Miluji jízdu na inlinech a poslouchám rock, dejte mi svůj hlas a nebo kolegovi, který bude skvělý v Bruselu protože odrodil miléniové miminko.

Proto upozorňuji na to, že jestli někdo tvrdí, že prohrála kampaň prázdná a negativní by měl vysvětlit proč vyhrála kampaň ještě prázdnější a také negativní. A nebo tam byl opravdu ten faktor frekvence a kmenových voličů.

 
V 6/11/2009 9:39 odp. , Anonymous Tydyn řekl...

ods
nevím jak jste tu větší vyprázdněnost změřil, já bych spíš konstatoval ČSSD 18, ODS 20-2

 
V 6/11/2009 9:54 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

Onlooker - Ne. Nevidím
ODS - Nemá podklady? To si povíme v budoucnu... čistě hypoteticky, co když se opravdu tento styl zalíbí a průzkumy se zjistí, že na to lidé "pozitivně" reagují a hlavně, že přijdou. Jde přece o to voliče - nerozhodnuté i váhající ovlivnit ne? Jenže Vy podkládáte svá tvrzení fakty z minulosti; já vnímám přítomnost a pozvolné směřování někam jinam. Pochopitelně máte pravdu o minulosti, že by kdosi vymizel - já jen doufám, že nebudu mít pravdu o budoucnosti. Co chcete jako důkaz? Zevnitř strany vynesené dokumenty? Analýzy, koncepty strategií kampaní??? Sociologické rozbory, rozbory chování volíčů?
Tribun - No a co? To je jako kdyby o nic nešlo... ale ono bohužel o něco jde!!!! Politika se nesmí takto devalvovat. Férovější to nikdy nebude - bude to jedna z dalších her postavená na stejných základech jako je ta domnělá hra na demokracii.

 
V 6/11/2009 10:11 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

ODS - A zaměřte se i Vy také na lidi a na to před čím varují politologové. Lidé volí známé tváře. Zajímat se o program a jeho plnění - to už je znakem profesionálního přístupu a zodpovědnosti. A jaké procento lidí dokáže říci - Ti mají v programu to a to? Rozhodně nižší než procento lidí, které řekne, kdo má jakou celebritu. To je nebezpečí pro budoucnost, že celebrita, známá dobrácká tvář podsune nějaký špatný program, kterého si lidé nevšimnou, protože budou "omámeni" něčím jiným. A pak strana řekne - Vy jste s tím souhlasili a voliči - Ne my jsme volili tu známou tvář. Jestli existuje nějaká cesta k budoucí totalitě tak právě přes toto.

 
V 6/12/2009 12:13 dop. , Anonymous fudzijan řekl...

Dovolil bych si ještě jednu statistiku ČSSD - k volbám do Zastupitelstva krajů přišlo v roce 2008 - 1 044 719 voličů; k doplňovacím volbám do Senátu v roce 2008 už jen 501 483 voličů; k volbám do EP 2009 528 132 voličů. Odhaduji tedy klesající trend lidí ochotných jít volit ČSSD - mimo jádro disciplinovaných voličů čítajících tak +- 500 000. Statistiky sice hovoří o procentech - já sem se však díval na počet jednotek. A mají li lidé přijít chápu, že se jim musí něco slíbit nebo někdo podstrčit. Pokud však byla kampaň do zastupitelstva krajů postavená na kritice ODS a 30 korunových poplatcích - tedy spíše na celostátních tematech a stejně tak i kampaň do EP v roce 2009 na obdobných pak ČSSD také ztrácí. Pokud tedy byly jakoby volby Krajské a do EP stejně důležité jako do PSP jak se ČSSD snažila namluvit... tak: Volby do PSP v roce 2006 - 1 728 827 voličů; Volby do Zastupitelstva krajů 2008 - 1 044 719 voličů; Volby do EP v roce 2009 - 528 132; Předčasné volby do PSP v roce 2009 postavené na podobných tematech jako volby do Krajů v roce 2008, Senátu 2008 a EP 2009 - počet voličů ? Zabírá tedy negativně zaměřená kampaň - ANO či NE? Chodí na základě kampaní vyšší či nižší počet voličů? Zaměřil jsem se nyní pouze na jednu stranu...

 
V 6/12/2009 12:25 dop. , Anonymous fudzijan řekl...

Někdo by se mohl zaměřit ještě na to kolik stály ve kterých letech předvolební kampaně a jakou částku bylo ve kterém roce potřeba investovat pro získání jednoho hlasu.

 
V 6/12/2009 7:37 dop. , Anonymous onlooker řekl...

Fudzijane, ale tady používáte demagogii:
k volbám do Zastupitelstva krajů přišlo v roce 2008 - 1 044 719 voličů; k doplňovacím volbám do Senátu v roce 2008 už jen 501 483 voličů;
Ono totiž ty doplňovací volby byly jen ve třetině ČR, kdežto do Zastupitelstev všude s výjimkou Prahy.
Že se k evropskýcm volbám chodí málo víme už z voleb předchozích.

 
V 6/12/2009 1:09 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

Onlooker - Možná, ale je fakt, že jsou to po sobě tři jdoucí kampaně postavené na celorepublikových tematech. A volič může mít problém je rozlišit - proto bych jako nereálné neviděl to, že ČSSD může získat stejnou podporu jako do voleb v EP. Mínusem je podpora veřejně známých osobností - nejásal sem, když se angažovala Brožová nejásám ani když odchází. ČSSD teď může mít nálepku neseriozní strany, protože se od ní odklání veřejně činné osobnosti, což může znamenat jistou nedůvěru.

Onlookere - budiž. Tady nejde o to, že je známý fakt, že k volbám do EP chodí méně lidí. V první řadě jde o formát a styl kampaně a ten ČSSD použila velice podobný. K volbám do Zastupitelstva krajů přišlo 1 044 719 a k volbám do EP 528 132 - což je propad 516 587 voličů. A pokud ČSSD posouvala republiková a místní témata a chtěla zabránit návratu ODS proč lidé nepřišli, alespoň ve stejném počtu? Protože oboje volby mají celorepublikový dopad a nejsou jen lokálního charakteru jak upřesňujete volby do Senátu. V čem je chyba? Snad v tom, že nebyli dostatečně zmotivováni? Chyba v tom, že ČSSD svrhla vládu? Chyba v tom, že se hned druhý den paktovala s ODS a dychtivě spolupracovala na nové dočasné vládě? Voliči to dali ČSSD lidově řečeno vyžrat, ale pokud se nepřijde na skutečnou příčinu a co voličům vadí tak je reálné, že opět nepřijdou... ono totiž, když se mobilizuje a to mi promiňte kvůli každému "prdu" tak to čím dál méně zabírá. A ten dopad kampaní má klesající tendenci - s tím snad budete souhlasit. Nepočítám pochopitelně předchozí volby do EP ani PSP, ale pouze data od okamžiku, kdy došlo ke změně volební strategie. Začalo to myslím ODS mínus a pak byly další... Ty je nutné zhodnotit - má li to efekt nebo ne.

 
V 6/12/2009 1:41 odp. , Anonymous fudzijan řekl...

Volby celorepublikové:
PSP 2006 kampaň ODS mínus 1 728 827, Volby do zastupitelstev krajů - téma 30 korunové poplatky (celostátní téma) 1 044 719; Volby do EP - Zabraňte návratu ODS (národní celostátní téma) 528 132 Podle mého lze volby porovnávat, protože využívají jeden velice podobný model se kterým přišla ČSSD. Je to model stejné důležitosti všech voleb, proto zvolená témata, která cílí na určitou skupinu obyvatel. Když tedy billboardy křičely: Zabraňte návratu ODS. Proč voliči nezabránily? Nedokážu si představit, že bude na podzim opět ČSSD žádat veřejnost o podporu s půl rok starým motivem: Zabraňte návratu ODS! Ty kampaně se tak neuvěřitelně slijou dohromady, že už to voliče neosloví. Howgh

 
V 6/12/2009 8:31 odp. , Blogger Herbage řekl...

Zelení se zřejmě do PS letos nedostanou, tak krysy opouštějí loď a Kalousek si založil novou stranu. A stejně jako před třemi lety Zelení, tak i letos dostává tato strana neobyčejnou mediální podporu, napříč celým mainstreamovým tiskem. Podle STEMU by strani mohlo volit až 40% všech voličů, na čí objednávku asi průzkum vzninul? Za jak velké blbce nás mají? Tak dlouho nám budou tvrdit, že těch 10% maijí, dokud je orpavdu nedostanou i u voleb. http://www.novinky.cz/domaci/171181-stem-kalouskovu-novou-stranu-by-mohlo-volit-40-procent-lidi.html

 
V 6/13/2009 1:38 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Přijde mi, že vyprázděnost politiky je problém většiny parlamentních stran. Jistoty? Řešení? Brožová? Doktor Rath? Ne děkuji, nechci. Já se o sebe dokážu postarat sám. Tyhle vaše jistoty si nechte. Já se na ty vaše známé ksichtíky ulovit nenechám.

 
V 6/13/2009 7:54 odp. , Blogger ods řekl...

Fudzijan
Sestavení několika voleb za sebou vůbec nic nedokazuje. Podívejte se i na ty senátní volby, v prvním kole byla díky spojení s volbami krajskými výrazně vyšší účast než v kole druhém. Vše co volby dokazují je to, že část elektorátu prostě nepovažuje některé volby za důležité. Stačí se podívat i na různé minulé výsledky před rokem 2006, kdybych přijal to co píšete, tak ČSSD by v tehdejších parlamentních volbách už vůbec neexistovala protože jí postupně ubývali voliči. Sám víte, že to tak není. A znovu připomínám, že kampaň postavená na útoku na protivníka, neboli na oblepení celých Čech plakátem kde na pozadí Paroubka jsou pekelné plameny volby vyhrálo (tedy pokud přijmeme tu kampaňovou teorii).

Ani v té předchozí části se neshodneme, k důvodům které jsem vyjmenoval přidám ještě zkušenosti západního světa, kde lidé jsou v objetí konzumu mnohem déle a také volby nejsou degradovány na soutěž Týtý. Naše země není nijak výjmečná. Navíc kdyby voliči byli takoví jak je popisujete, tak je vlastně úplně jedno jaká celebrita kde je, protože voliči stejně vybírají jen podle toho jestli má politik hezké nohy či rošťácký kukuč. Program a směr reprezentovaný stranou je vůbec nezajímá a to ve všech případech. Takže není s čím bojovat.

 
V 6/17/2009 10:05 dop. , Blogger Herbage řekl...

A masáž pokračuje:
http://www.novinky.cz/domaci/171430-v-uspech-top-09-veri-44-procent-lidi.html

 
V 6/18/2009 10:44 odp. , Blogger ods řekl...

Herbage
Hlídací psi demokracie se vždy snažili vytvořit nějakou konečně jejich stranu. Ale nikdy jim to moc nevycházelo. Tady ještě hraje roli i fakt, že pan Kalousek patří k nejschopnějším politikům u nás a jistě ví velmi dobře, kde na koho zatlačit. Navíc jeho výběr šlechtického politického turisty do čela byl mediálně velmi dobrý tah. Je mezi velkou částí novinářů bez nějakého racionálnějšího důvodu (zdá se mi, že zde je taková ta dětinská touha po těch vznešených a moudrých šlechticích co nás vedou - a extrémní charakterové propadáky jako byla kauza Čunek se ihned zapomíná a odpouští) oblíben, a tím také nahrává "správnému" informování o novém subjektu.

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka