Ukřivděné žluté vlaky
Pan Jančura, majitel Student Agency, vytáhl do boje proti ošklivé ČSSD, která ho nepustila na železnice. Sice mu uniklo, že na krajích jsou velmi často koalice a na vládě za dopravu je zodpovědný člověk nominovaný ODS, tlouci do oranžové se mediálně vyplatí a i barevně je souboj citronu z pomerančem na obálkách poutavý. V aktuálně rozpoutané diskusi plné emocí a útoků ze strany soukromého dopravce zaniká pár drobností.
Student Agency je firmou která má obrat kolem 4 miliard korun. Loni dosáhla zisku necelých 30 milionů korun. Nevlastní vlaky, nemá žádné zkušené zaměstnance pro železnici. Ale zároveň tvrdí, že bude schopna zajistit dopravu pro téměř celou Českou republiku. Jak uvedl pan Schmidt ze společnosti RegioJet v duelu s Radkem Martínkem, jen na nákup vlaků pro Plzeňský kraj potřebují 1,4 miliardy korun.
Z nadšeného vstupu pana Jančury člověk má dojem, že dnes banky jsou schopny bez nejmenších problémů půjčit obrovské objemy peněz firmám bez majetku a s malým ziskem. Také dodavatelé vlaků splní všechny termíny a celý vozový park dodají bez chyb a bez pečlivého testování na našich drahách (vzpomeňme si jen na nové Pendolíno a jeho porodní bolesti na železnici). Samozřejmě, že toto jsou problémy Student Agency, které případně bude mít ošetřené ve smlouvách se svými dodavateli. Jenže, to člověka, který se ráno nedostane do práce asi moc zajímat nebude. Stejně jako kraji budou k ničemu nějaké smluvní pokuty, které by firma pana Jančury měla zaplatit, když lidé mu budou rozbíjet okna krajských úřadů, za to že nezajistil dopravní obslužnost seriózní firmou, schopnou závazkům dostát.
A na konec jen taková paradoxní perlička, kterou jaksi zatím nikdo nezmínil. Prázdná skořápka Student Agency není schopná z vlastních zdrojů začít sama podnikat na železnici v rozsahu, jaký dnes hlučně roztrubuje do světa. Jediné co jí to umožní, je daňový poplatník a jeho peníze, za které si pan Jančura postaví další firmu. No nepodpořte takový skvělý podnikatelský záměr.
Štítky: ekonomie
Komentáře: 22:
Mám sem poštvat tržní komsomolce - ze zelpage.cz - troufneme si na ně?
Plne zaujaty clanek.
Jsem pro pozitivni i negativni kritiku, ale se vsemi informacemi.
Nesnasim zaujate clanky, jsou to bulvary !
O žlutých vlacích se píše tady - vřele celou diskusí - onen optimismus zřejmě - až na pár odborníků - studenstva kteří by zprivatizovali nejraději každou výhybku je kouzelný.
Opravdovou perličkou je vláček na baterky, ono to s tím Símensem je tak: jde o tramvaj co na ně ujede 2500m - ale to si už každý najde, tady:
http://www.zelpage.cz/zpravy/7483#komentare
Takže Jančura může být nakonec vlastně rád, že to nedostal. A teď jenom hodně řve, aby odvedl pozornost od vlastní nesolidnosti. Není on nakonec ten podnikatel, kapitán průmyslu? To by tak odpovídalo...
Toto jeho poslední gesto osobně považuji za lumpárnu a sprosťárnu, vydírání a nekalou soutěž v jednom, založenou na zneužívání protisocanské módně-stylové konformity. Je to "pokračování byznysu jinými prostředky" (tuto frázi jsem nedávno vymyslel a jsem na ní pyšný, tak ji cpu všude), na kterém se ve vší své ohavnosti loupeživá podstata naší "demokracie". Toto nepokryté ovlivňování veřejné politiky ve prospěch soukromého subjektu by si zasloužilo rozhodné odsouzení, zatím se mu však dostává spíše shovívavého mlčení, když ne přímo chápavé podpory.
a) nevím jak vypadaly ty podmínky pro výběrové řízení na vlakovou regionální dopravu (pokud vůbec byly vyhlášeny?) - ale nebyl by problém pro inteligentního zadavatele požadovat od uchazeče doložení provozuschopnosti (a Jančura by těžko doložil své schopnosti, kromě blábolu, že bude levnější - v mém oboru v tendrech v cizině se obvykle požadovalo doložit, že "firma realizovala v posledních 5 letech obdobnou zakázku)
b)pokud tendr vůbec vypsán nebyl a Jančura pouze proklamoval, že "bude levnější" tak s odkazem na bod a) je jeho kampaň sprostotou, která by mu v cizině nemohla beztrestně projít
Ještě k žlutým vláčkům (na baterku) -
spousta plků je i tady:
http://www.zelpage.cz/clanky/kterak-cesko-zeleznicnim-eurozmenam-utika#komentare
jinak zasvěcený - člověk dráze rozumící co tam píše je Miroslav Zikmund - dát si do hledání, jinak se to v tom balastu ztrácí.
K těm bateriím v tramvaji tady:
http://www.techtydenik.cz/tech_zpravy.php?id=4155
těch 2500m bych ještě bral, otázka je cena a objem baterií. Nejsem ale technik.
Souhlasím s Tribunem, že Jančura je hlavně politikum, vůbec mám dojem že si nevede jak by chtěl.
Zajimavé je taky to, že jeho adorace je na zelpage je tak masivní - to by se ale muselo i do archivu. Asi tím, že tam většinou píšou studenti, ale k tomu se pěkně vyjádřil Keller ve Vratimově.
Odkaz ze Zelpage sem dávat nebudu - ve finále by se asi Stan umazal.
Něco k těm výběrovým řízením (bez pseudodiskuse) je i tady:
http://www.k-report.net/
Anonymní 12/05/2009 10:27 dop.
Všechny přesné informace dostupné nejsou, takže například nevíme jak velký úvěr by celkem musel vzít RJ ještě než by mu přitekla od krajů jediná koruna od krajů na nákup vlaků. Teoreticky by to ale mělo být blízké počtu krajů x investice na kraj. Můj odhad je kolem 20 miliard. A ještě než by dostal korunku od kraje, tak by musela firma se 4 miliardovým obratem takový úvěr asi začít splácet a nyní nemáme k dispozici přesné úrokové sazby. A tak dále.
Ale ono je to celkem jedno, toto je komentářový blog a ne odborný, navíc ani v jiných článcích co se tématu týkají nemáte všechny informace jen část. Například rozbory ufinancovatelnosti ambicí pana Jančury jsem nikde neviděl. Vždy jen on to udělá levněji, krásněji moderněji a vycucal si z prstu částku 22 miliard úspor.
Che
2,5 kilometru na baterky na trať 30 kilometrů ? Tam asi ještě bude nějaký háček.
To ODS - však tam je - :) asi spoléhal, že všichni ostatní jsou míň inteligentní něž on.
Ne že by vlaky na baterky nejezdily - už v 30tých letech udělal posunovací lokomotivu na baterky tuším Křižík, plná baterek - tedy akumulátorů, celou noc se to nabíjelo a pak to dokázalo chvíli posunovat na Hlavním nádraží v Praze - jako kluk ji pamutuju, věčně stála na slepé koleji před tunelem. Pak byl ještě jeden pokus - elektrická posunovací lokomotiva tzv. žehlička (s boudou uprostřed) za sebou tahala zase vagon plný baterek a dokázala pak zajet několik set metrů na vlečku nebo v nádraží na kolej která nebyla zadrátovaná (krokem).
Co je za tou tramvají - viz odkaz a těch 30km / 2500m je opravdu k popukání. Když vezmu v potaz, že čím modernější akumulátor, tím dražší a že by to všechno na těch 30km mělo být na střeše - to už je na Nobelovu cenu za perpetum mobile.
Tribune, máte smůlu, už to za vás vymyslel Bertold Brecht .)
Co za mě vymyslel, Wintře?
Že obchodníkovo politizování je pokračování obchodu jinými prostředky. Samozřejmě to hned navázal na Moltkeho.
Vida, to jsem nevěděl. Ale nijak mě to netrápí, ani nepřekvapuje. Je to v souladu s prvním zákonem etologie který říká, že obdobné problémy vedou na obdobná řešení.
Příliš se v problému neorientuji, ale poměrně jasně je vysvětlen zde:
http://www.rozhlas.cz/radionaprani/archiv/?p_dat_from=3.12.2009&p_gt=1&p_po=-1&p_kat=-1&p_st=-1&dni=1&p_sort=A
03.12.2009 17:33
Dvacet minut Radiožurnálu
Rozhovor s hejtmanem Jihomoravského kraje Michalem Haškem také o tom, proč kraje nenechaly jednotlivé dopravce soutěžit o své regionální tratě a přenechaly je automaticky státním Českým drahám i zda tak dostávají nejlevnější možnou službu
Jitrnice jakou nikdo neviděl
Ten rozhovor s Haškem je vážně výživný. Tak angažovaného moderátora a věcného politika jsem již dlouho nezažil.
Jančura si to po právu schytal, přece nikdo nebude ukazovat co jsou socani zač.
A ten strach z těch komunistů - ten byl v tom rozhovoru taky výživný.
Story má pokračování - viz trapnost v neděli na Primě, tolik žluté demagogie najednou bylo před obědem o zdraví.
Tak to jsta asi viděl jinou diskuzi, Jančura ani nemusel Martínka nijak vařit, ten hňup se uvařil sám - chce to jen poslouchat co se říká a ne to co chcete slyšet.
Zas jeden tržní komsomolec onen anonym? Inu kdo baští demagogii a nezná reálné možnosti... a bať takových je třeba na zelpage.
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka