neděle, května 11, 2008

Svrhněme vládu!

Devatenáct let po Sametu se zdá, že kapitalismus v Česku definitivně zvítězil. Máme demokraticky zvolený parlament, liberalizovanou ekonomiku, obchody jsou plné lákavého zboží. Jsme členy EU a NATO, máme korektní vztahy a otevřené hranice s nejbližšími sousedy.


Pod povrchem to ovšem vře a bublá. Každý, kdo pečlivě sleduje změny nálad obyvatelstva, projevujíci se v hospodských debatách, internetových diskusích a v průzkumech veřejného mínění, zjistí, že se již velmi málo nadává na komunisty, sociální demokraty, Paroubka, Ratha a Filipa. O to více jsou na tapetě současní vládní politici, kteří jsou často velmi radikálním způsobem komentováni a napadáni..Výjimkou nejsou ani výzvy k odstavení, tělesnému násilí, defenestraci či přímo fyzické likvidaci neoblíbeného politika.


Čím se to zasloužili lidé, kteří se nám snaží vysvětlit, že to s námi a především s naší budoucností myslí dobře? Oni nás přece chtějí jenom zachránit před bankrotem, zastavit zadlužování, zajistit naši bezpečnost a zabránit návratu komunistického režimu.


Je to několik bodů, které učinily tuto vládu nepopulární, a které vyvolávají v občanech hněv a projevy nenávisti:

1. Způsob, jakým byly ovlivněny parlamentní volby, především aféra Kubice.

2. Použití přeběhlíků při hlasování o důvěře vlády a silné podezření, že jejich přeběhlictví bylo důsledkem uplácení či vyhrůžek.

3. Čunkova aféra a její zametení pod koberec nejvyšší státní zástupkyní.

4. Reforma veřejných financí, která zvýhodňuje nejvyšší příjmové skupiny, ostatním zvyšuje životní náklady a snižuje sociální dávky.

5. Způsob prosazení této reformy v poslanecké sněmovně a senátu.

6. Prosazování radarové základny USA proti vůli většiny občanů a způsob, jakým vláda v této věci komunikuje s veřejností.

7. Církevní restituce, především způsob výpočtu jejich výše, doba splácení a podezření, že tyto restituce jsou politickým handlem za hlasy lidovců pro Václava Klause v presidentské volbě.

8. Návrh reformy zdravotnictví, způsob, jakým je tato reforma prosazována a její časování.


Poslední bod ze seznamu se zdá být onou poslední kapkou. Čeští občané jsou ochotni tolerovat svým politikům mnoho věcí, které by ve vyspělejších demokraciích byly nemyslitelné. V otázce zdravotnictví však vláda jednoznačně podcenila to, že veřejnost si nepřeje zavádění amerického či holandského modelu řízené péče.


Dostupné informace totiž jednoznačně prokazují, že tento model je několikanásobně dražší a méně výkonný než ten, který tu máme. Také proto se zdravotnictví stalo jedním z klíčových témat probíhajících amerických primárek a bude zcela jistě dominovat i podzimní presidentské kampani v USA.


Z těchto důvodů pokládám za velké riziko pro tuto zemi a její občany, aby tato vláda pokračovala ve své činnosti do řádných voleb. Spoléhání se na to, že se vládní koalice rozloží sama zevnitř v důsledku klesajících volebních preferencí, by se mohlo vymstít. Tuto vládu je nutno nenásilnou formou svrhnout.

napsal Stan
původně publikováno na Outsidermedia

Štítky: ,



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 41:

V 5/11/2008 8:32 odp. , Blogger Tribun řekl...

Svrhnout vládu? Jsem pro všemi deseti. Zbývá vyřešit poslední drobnost: jak? A vlastně ještě jednu - zajistit, aby na její místo nepřišla vláda recyklovaná. V recyklaci politiků jsem totiž světová špička.

 
V 5/11/2008 10:41 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, recyklujete je pouze biologicky a nebo také mentálně?
Ale co se ptám. Jako světová špička to jistě zvládáte na 100%.
:-))
Nezlobte se na mě - ale nedalo mi to. :-)

 
V 5/11/2008 10:57 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jinak jsem ale s vámi Tribune za jedno, i v tom že bez návodu "jak na to" je článek poněkud nekompletní. Jenomže takhle se asi ptá poměrně dost lidí, zvláště když nelze použít styl - na hrubý pytel hrubá záplata. Slušní lidé to prostě nemají lehké. To jednání ve stylu: "Kdo do tebe kamenem, do toho ty chlebem" a nebo nastavování druhé tváře, člověk nejspíš na Onom světě zúročí. Ale zde, na tom našem, budeme neustále řešit klasický problém: Jak čelit zlu aniž by člověk použil jeho metody? Ostatně ono je to mnohdy těžké (ba i nemožné) i v případě kdy se člověk odhodlá je použít.

 
V 5/11/2008 11:35 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

mrknete na www.vladneme.cz/ na youtube se vali spousta veci hlavne o knize Vladneme, nerusit. Po shlednuti osobne jiz nebudu volit CSSD, ale ani ODS, je to ta sama pakaz. Je nutna zmena a to kompletni, aby se vymenili lide na dulezitych mistech, kam CSSD za dob opozicni smlouvy dosadili sve lidi a ovladali tak stat (soudy,policie ruzne rady a sefy).

 
V 5/12/2008 12:47 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

SVRHNOUT. včera bylo pozdě.

 
V 5/12/2008 5:31 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Já tam to řešení původně měl, ale pak jsem to jako naivní nesmysl vyhodil. Vládu by měla ve svém najvlastnějším zájmu svrhnout česká buržoazie, střední vrstva, neboli měšťáci - ta nejméně revoluční vrstva. Ta je totiž nejvíce ohrožena - zespoda rostoucí drobnou majetkovou a násilnou kriminalitou zbídačeného a vyloučeného lumpenproletariátu, svrchu miliardovými tunely vládnoucí mafie. Já si to představuji jako Velkou českou buržoazní smirkovou revoluci - jsem utopista, že ano?

 
V 5/12/2008 5:59 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Tato vlada je suverene nejhorsi od roku 1989. Ale kym nahradit? Obe nase big strany si muzou podat ruce. A ty dve mensi vladni to je snad jeste horsi. Zvlaste Zeleni jsou obrovskym zklamanim pro sve volice. KSCM? Ja vam nejak nevim... Toz kdo?

 
V 5/12/2008 6:10 dop. , Blogger Bohemia řekl...

Sen Svateho Komorouse
Ministr vnitra Langer , jinak to ostrileny pardal se koktavym hlasem snazi vyhlasit stane pravo, omdliva, do toho vstupuje Prima kde Taticek Klaus, ktery vyuzil sveho ustavniho prava zrusit v casu nejvetsi svetove krize po Kube v 61, a rozkazem Prezidenta prerusuje sledovani teplomeru na hradnim pisoaaaru urcenych k mereni jestli se otepluje nebo se neotepluje. predava sroubovak na dotahovani sroubu v ramu okna aby teplomer nespadl tam kde by ho mohl nekdo splachnout hradnimu Kancleri ktery je odnasi do statho trezoru Prezidentovi poradci oblecenych do kroju Prerovska a severni Moravy, slintajicimu narodu oznamuje novy ministr vnitra , ( Langer se sice probral, ale museli ho odvest do Bohnic protoze si zacal plest parlamentni hajzl s Reichstagem} cele:

http://jirivanek.bigbloger.lidovky.cz/c/34987/Sen-Svateho-Komorouse.html

 
V 5/12/2008 6:13 dop. , Blogger Bohemia řekl...

Prohlaseni matky obeti utoku vojaky elitniho komanda Armady CR
Vazeny pane Sinagle,
mate jiste hodne dalsi prace, abyste se venoval i udalosti, ktera se
silne dotyka mne a meho syna. Navic sirite informace, ktere nejsou
pravdive, coz se mi nelibi. Zadam Vas proto, abyste veskere informace
ke kauze brutalniho napadeni meho syna odstranil ze svych webovych
stranek a vice se k ni nevyjadroval.


--------------------------------------------------------------------------------

Vazeny pane Sinagle,
mate jiste hodne dalsi prace, abyste se venoval i udalosti, ktera se
silne dotyka mne a meho syna. Navic sirite informace, ktere nejsou
pravdive, coz se mi nelibi. Zadam Vas proto, abyste veskere informace
ke kauze brutalniho napadeni meho syna odstranil ze svych webovych
stranek a vice se k ni nevyjadroval. Je to zavazny pripad a nepreji
si, aby byl jakymkoliv zpusobem zdiskreditovan. Mam vse pod kontrolou
diky svym pratelum v zahranici i v Cesku, diky australskym uradum a
diky zdatnemu pravnimu zastupci. Jak se ukazalo, pseudopratele udelaji
vic skody nez uzitku a umi pouze zvanit a sirit nepravdy.
Co se tyce Vasi informace v odstavci: "Mimochodem dotyčnou novinářku
jak jen to bylo možné informoval v rámci svých zpravodajských
zkušeností, včetně občanů zákonodárců." (hovorite o V. Hucinovi)
Pravda je takova, ze jsem od VH obdrzela jediny mail (poslal jej na
nekolik adres, cili nic osobniho) tohoto zneni:
Ahoj Hanko,
zdravím Tě z Přerova. Jsem v kontaktu s panem senátorem J.Štětinou,
který projevuje znepokojerní nad fyzickým napadením Tvého syna. Pan
Štětina ve věci mého nezákonného zatčení a věznění mnoho udělal a
pomáhá kde může. Pokud jsi někde na kontaktu a dostane se ti tento můj
mail, tak se prosím Tě s ním spoj. On by rád znal další okolnosti
fyzického napadení Tvého syna a já mám zato, že by pro věc mohl mnoho
vykonat.
Vladimír
P.S, doufám , že jsi zdravotně už v pořádku a že nekouříš!!! Máma Tě
moc pozdravuje.
----
A moje odpoved:
Ahoj Vlado a diky za zpravu. Nevim, zda mne ma zahrat na dusi, ze
nekdo v Cesku projevuje znepokojeni, nebo zda se tomu mam jen horce
usmat. To je jako kdyz Klaus udeluje milosti a projevuje ucast... Pan
z vysky pokyne a projevi zajem..Nezlob se, ale nemam na to vubec
naladu. Rosta mi poslal jeho cislo, nekde jsem to vymazala. Stetina
byl jediny, kdo se na Rostuv clanek ozval, coz jej slechti. Ale je to
malo, chapes? Ma veskere paky si zjistit, co se stalo, pokud projevuje
znepokojeni. Nebo snad neni senatorem?? Uklizi tam za dverma a
posloucha u klicove dirky? Poslala jsem osobni dopis Parkanove, zatim
zadna odezva. Treba mi taky napise a projevi znepokojeni...
V dane situaci jednam jako matka, ktere zfetovani a ozrali "elitni"
vojaci malem zabili syna, stacilo opravdu malo. Nestaci mi projev
znepokojeni!! Ani nepises, zda jsi take projevil znepokojeni, nebo Ti
zatim vubec nedochazi, co se vlastne stalo.
Opatruj se, Hanka
-----------
Nechavam bez komentare. Nevim, kde jste tedy cerpal informace, ktere
ve svem odstavci sirite vsude mozne.
V teto souvislosti si musim opakovat slova meho bratra, ktery mi
vzdycky rikal, ze jeden American (muj bratr je americky obcan) je
lepsi nez dvacet Cechu. Mel pravdu. V nouzi clovek pozna pratele, o
cemz jsem se opet presvedcila.
Hodne uspechu ve Vasi praci a zdravim,
Hanka Catalano





&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&


Pro ty kdo snad pochybují o podpoře australské novinářky a jejího syna, kterého málem zabili příslušníci elitní jednotky České armády, sděluji, že si důstojník BIS Vladimír Hučín vždy oceňoval a cení si aktivit této statečné ženy. V minulosti i dnes se k tomu vyjádřil. To, že jeho podpis pod peticí s výzvou na odstoupení ministryně obrany Vlasty Parkanové se neobjevil ihned, souvisí s jeho stálou vytížeností a mnoha aktivitami – o petici prostě nevěděl. Rozhodně nemá čas trávit denně hodiny u počítače, číst stovky e-mailů, které mu denně přicházejí a na všechny reagovat. Mimochodem dotyčnou novinářku jak jen to bylo možné informoval v rámci svých zpravodajských zkušeností, včetně občanů zákonodárců. Též jsem se s novinářkou pokusil navázat kontakt, ale zatím to není zřejmě možné či vítané. Tolik na vysvětlenou a i těm, kteří příliš rychle vynášejí konečné soudy aniž by znali skutečnou situaci a pak nechtěně společné věci místo pomoci ubližují, resp. škodí. Je překvapivé, že mezi signatáři petice chybí podpis pana Rosse Hedvicka, který jako první na tento případ upozornil, pokud se nemýlím? Ale třeba o ní také ještě neví, podobně jako nevěděl pan Hučín…?

Jan Šinágl, 9.5.2008

http://jirivanek.bigbloger.lidovky.cz/c/35046/Prohlaseni-matky-obeti-utoku-vojaky-elitniho-komanda-Armady-CR.html

 
V 5/12/2008 10:27 dop. , Blogger Tribun řekl...

100%? Pche, já plním na 109%! Opět se mi podařilo zpevnit normu.

Ale vážně, omlouvám se za ten překlep. Je to jeden z mých oblíbených.

 
V 5/12/2008 10:37 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

"Já si to představuji jako Velkou českou buržoazní smirkovou revoluci - jsem utopista, že ano?"

Ano, Stane, myslím že jste. Smirek je málo a dost možná že by nestačila ani rašple nebo hoblík. To co zde vzniklo zalezlo do hloubky jako červotoč. Reprezentanti české buržoasie jsou ukolébáváni nadějí že se dříve či později vypracují dostatečně vysoko a splynou s tou vládnoucí mafií. Mají pocit že kdyby teď šli proti ní, tak si do budoucna podřežou pod sebou větev. Od nich žádné svrhávání nečekejte. Nepochopí to dokud se sami nestanou tím lumpenproletariátem.

Ale zajímal by mne způsob, jakým by, podle vás, měla česká buržoasie toho svržení dosáhnout?

 
V 5/12/2008 11:14 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Na to bych řekl jen toto. Jeto věta z mých oblíbených knížek. "Svůj svět si musíme zasloužit!". Když pozoruji politický vývoj od dob po revoluci. Tak mohu jenom konstatovat co můžeme čekat.

 
V 5/12/2008 11:58 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Svrhnout vládu je pěkná věc a byl bych pro všema deseti, nicméně bych rád uvedl, že už bude jen hůř, léta blahobytu pominou a proto je potřeba včas přijmout různá opatření. Schrnul bych to do několika bodů:

a) Zajistit zemědělskou soběstačnost ČR. Zrušit podporu biopaliv, na volných polích pěstovat jedlé plodiny. Zavést cla na dovážené jídlo ze zahraničí, popř pohrozit výstupem z EU. Dotovat domácí zemdělce, podpořit obnovu venkova, zajistit aby lidé z vesnice měli budoucnost i ve své vesnici a nemuseli dojížděť za prací desítky kilometrů.

b)Zajistit energetickou soběstačnost ČR, tedy buď dostavět dva bloky Temelína, nebo modernizovat uhelné elektrárny, v žádném případě nestavět plynové, cena plynu v nejbližších letech strmě poroste. Základní odběr podle mě neporoste, takže spíš udržet současný stav, mít dvě alternativy(uhlí, uran), špičkový výkon pak řešit dotací podpory lokálních zdrojů energie(větrné elektrárny, solární panely, průtokové malá vodní elektrárny, různé agregáty) Zároveň omezit závislost na ropě, tedy dotovat železniční dopravu, MHD, zavést mýtné ve městech, podpořit cyklistickou dopravu ve městech, viz Paříž, Amsterodam.

c)Znovuobnovit sociální jistoty občanů, znovuzavést progresivní daň, zvýšit minimální mzdu, zvýšit platy státních zaměstnanců a důchodů tak, aby alespoň dorovnali inflaci.

d)podpora vzdělání a vědy, zvýšit platy učitelům, předělat osnovy, klást větší nároky už na ty nejmenší žáčky, hlavně v ysvělit význam sociálních věd, ne však strhnut to na nějakou politickou agitaci žáčků, je to těžké ale možné.

e)Ozdravit české zdravotnictví, zvést síť státních nemocnic, kdo chce nemocnici soukromou, ať si ji taky postaví a nabídne občanům lepší služby, občan musí mít právo volby. Zrušit nevýhodné smlouvy s dodavately léků a najít lepší dodavatele, největší únik pěnez ze zdravotnictví. Zrušit poplatky u lékařů, ponechat zdravotní pojištění, proč platit za jednu službu dvakrát?

f)Zvýšit podporu občanům k bytové samostatnosti, zvýšit státní příspěvek k stavebnímu spoření, podporovat rodiny s dětmi.

g)Posílit přímou demokracii, zavést přímou volbu prezidenta, přijmout zákon o referendu, zavést možnost odvolat svého zástupce v parlamentu , náhrada jiným, ale ze stejné strany (zabránit situaci Melčák, Pohanka, nebude to na úrovni strany, ale lidu, který odvolá svého zástupce), v krajním případě možnost vyvolat volby(hodilo by se teď)

To rozdělení od a) po g) není podle priorit, zkrátka rovnocenné body, kdo tohle nabídne, toho budu volit. Bohužel zelení v tomto selhávají na plné čáře a ztrácí tím voliče jako já.

 
V 5/12/2008 12:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Krasne jste to sepsal Jaromire . Kdyby byla alespon mala nadeje, ze se najde nejaka strana, ci lide, kteri by se zasadili o realizaci alespon casti toho seznamu, tak si pujdu stoupnout pri svrhavani vlady do rady vedle vas :)

 
V 5/12/2008 2:30 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Metody, jak svrhnout vládu - masové demonstrace, generální stávka, masivní tlak na poslance. Samozřejmě se nabízí využít podzimních voleb, ale to by mohlo být pozdě, to už může být schválen radar, církevní restituce i zdravotní reforma.

 
V 5/12/2008 4:10 odp. , Blogger ods řekl...

Obávám se, že jedinou nepřímou možností jak dotlačit vládu k pádu je ta, která může být až s křížkem po funuse. To co na politiky platí je odtržení jejich členské základny od koryta a to umožní bohužel až podzimní volby. Jenže i tam je nutná aktivita a ne klasická rezignace, kdy k volbám hromadně chodí jen nejzdisciplinovanější voliči dvou duchovně spřízněných stran, čili komunistů a občanských demokratů. Takže co se dá udělat ? Každému, kdo v okolí nesouhlasí s tím co se děje říci, že musí jít k volbám, jinak že se nic nezmění. A aspoň na krajské úrovni bude možno některé věci zabrzdit, jako třeba privatizace nemocnic.

 
V 5/12/2008 5:59 odp. , Blogger Klimax řekl...

S bodem a) bych měl krapet problém ohledně výstupu z EU.

Ještě bych vyhradil uhlí pro neenergetické účely.(Má lepší využití)

Jinak dobré...

V současnosti by mě paradoxně měla reforma vyhovovat neb jako student na brigádě celoroční jsem získal v průměru tisíc korun navíc,ale v budoucnu mě ta samá reforma bude stát mnohem více-spadnou s největší pravděpodobností do střední příjmové skupiny...

Bod 3 by mně vadil asi nejmíň a zdravotnictví s financemi nejvíc...

 
V 5/12/2008 6:11 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

to tady sou vsechno jen zakomplexovany socani a komancove, nebo se mi to jen zda?!

 
V 5/12/2008 6:51 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

...a víte proč ty lidí k volbám nechodí p. ods? Protože dnešní národní fronta je ve svém marasmu jednotná a solidární - pokud nějakou opravdovou změnu, tak rozhozhodně důrazně a tentokrát pořádně..-)

 
V 5/12/2008 8:20 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Klimaxi, pohyb zboží bez omezení je jeden ze stavebních kamenů Evropské Unie, proto by zavedení těch cel byl takový problém. Samozřejmě by to šlo řešit v rámci Unie, když jí budem mít teď půroku "na starost", avšak pochybuji že ODS by takovýto krok podnikla. No a po volbách by to šlo řešit tou výhrůžkou, že z EU vystoupíme. Mělo by se to týkat jen základních potravin, ať třeba nedovážíme brambory z Egypta, maso z Polska atd. Myslím že toto vadí lidem nejvíce, zbytečné cestování potravin na základě dotací EU.

To uhlí jsem psal proto, že je sice hezké mít jen Temelín(Dukovany zanedlouho doslouží), ale může se na světovém trhu s uranem stát cokoliv, proto je moudré mít alternativu v uhlí. To samé platí i naopak, kdyby nebylo uhlí, máme Uran. Halvně nestavět sice poměrně ekologickou plynovou elektrárnu, plyn není dlouhodbě hospodárné řešení.

K "hrdinému" anonymovi, tady bude mít komplexy někdo jiný, když jsem příjde urážet diskutující a místo aby se vyjádřil k tématu, tak zůstalo jen u nadávek. No nic, každý ať si udělá názor sám.

 
V 5/12/2008 8:42 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Stane, jsem pro svrhnutí této vlády a navrhuji, aby byli všichni členové hnáni k zodpovědnosti a bylo jim do budoucna znemožněno zastávat jakékoliv veřejné a vlivné funkce (sebrat jim na doživotí to co měli nejradši - funkce a moc)... dokonce bych to postavil až do extrému: Aby jim bylo úplně znemožněno pracovat a nepáchali již další škody... omezit je na svobodě stejně jako oni omezovali po celou dobu vládnutí národ.

 
V 5/12/2008 8:57 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Svrhněme vládu a potrestejme viníky.

 
V 5/12/2008 9:11 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Přidal jsem nový předvolební billboard ODS k původnímu článku na www.outsidermedia.cz :)

 
V 5/12/2008 10:23 odp. , Blogger Tribun řekl...

Nechci tady šířit poraženecké nálady, Stane, ale mám vážné obavy, že to s tím svrháváním vlády nebude tak žhavé. Masové demonstrace? V Čechách asi stejně pravděpodobné, jako zemětřesení. Navíc se vláda lidem postarala o to, aby měli onačejší starosti, než demonstrovat. Stávka? Bez odborů to nepůjde a nic nenasvědčuje tomu, že by odbory rozhoupaly. Spíše naopak. A masivní tlak na poslance? K tomu by vám svoje mohl říct Kamil Mudra, ale zvažte, jestli o to stojíte. Není to čtení pro idealisty. Suma sumárum to vidím spíš na postupné vyhnívání, než ne defenestraci.

Problém je v tom, že revoluce se nikdy nepořádají preventivně, ale jsou závislé na explozi nahromaděné energie. A koncentrace této energie – říkejme jí třeba vůle ke změně – není v našich podmínkách ještě kritická. To není výzva k rezignaci, ale ke štábní práci. Je třeba promýšlet, psát, přitahovat k sobě lidi, vytvořit dostatečný potenciál proto, aby až změna přijde, nešla do prázdna. A k tomu může velmi dobře sloužit i tento web – nese totiž jedno důležité poselství: „Na nás propaganda neplatí. My máme vlastní rozum, my umíme přemýšlet, umíme formulovat a víme, co chceme. A víme, že to chceme bez vás.“ A oni se nás dost dobře nemohou zbavit, protože kdo by jim pak udržoval v chodu všechny ty jejich hejble? Jediné co mohou je pokusit se nás umlčet, či zastrašit. Ale je jen na nás, jestli se necháme.

* * *

Jaromíre, i k vám pár poznámek, dovolíte-li:
a) Moc bych nespoléhal na to, že když kverulantská ČR pohrozí výstupem z EU, tak si zbytek Evropy sedne na zadek. To už bych spíše čekal, že si oddechne. Ale vážně: vystoupit již fakticky nelze, protože propojení se zbytkem Evropy je již příliš těsné. A nevidím k tomu ani důvod. Evropa jako celek má podle mne lepší možnost čelit budoucím ohrožením a změnám, než izolované státečky. Podporovat možnost lokální a decentralizované existence – naprostý souhlas. A stačí podle mne celkem málo – udržet v obcích školy a zajistit dopravní obslužnost.
b) Jediná možnost: úspory. Ropa dojde (už dochází), plyn dojde, uhlí dojde, uran dojde. Takže nové technologie, omezení nesmyslného plýtvání. Plus opět decentralizace - lokální zdroje s doplněním dálkových pro nadstandardní spotřebu. Navíc by bylo takové řešení odolné vůči kolapsu přenosové soustavy.
c) Hlavně nepřipustit privatizaci školství a především zdravotnictví, to ostatní se již nějak poddá.
d) Viz c) a diskuse u Stana.
e) Viz c)
f) Osobně bych dal přednost státní/obecní výstavbě nájemních bytů. Opět žádný luxus, pouze aby bylo dost bytů pro všechny a lidé měli kam jít. Mám obavy, že když to dáte přímo lidem, tak jim to bude stejně málo a nic se nezmění, protože namísto garsonky si začnou dělat zálusk na 3+1 a hodinky s vodotryskem. Lépe by bylo zamyslet se nad zavedením práva na minimální přístřeší.
g) Souhlas. Jenom s tím prezidentem bych to nehrotil, zásadní je podle mne odvolatelnost politiků. Zde bych se odvolal na svoji úvahu u „reflexivní demokracii“. (Jenom se bojím, že se nenajde nikdo, kdo je odvolá, tak jako se dnes nenajde nikdo, kdo by je příště prostě nezvolil.)

 
V 5/12/2008 11:05 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, v podstatě souhlasím, jen mi velmi vadí to převážení potravin přes Evropu křížem krážem. Nemusí se kvůli tomu vystupovat, ale něco se s tím dělat musí, pravda je, že by se z té výhrůžky EU na zadek neposadila, ale možná by se nad tím začalo vážně diskutovat. Ty nové technologie, to myslíte které? Bohužel jsme zcela odkázáni na ropu, plyn, uhlí a uran. Omezit plýtvání ano, preferovat úspory před rozšiřováním energetických kapacit ano, jenomže není vyloučen přechod na elektromobily(částečně) a přebytky elektřiny jde vždy prodat, takže jsem pro rozšíření Temelína. Špičkový výkon přes léto mohou dodávat i teplárny(v létě logicky netopí), stačí napíchnout na turbínu a každé větší město teplárnu má, no a hlavně rozvoj lokálních zdrojů energie. Stačí totiž jeden orkán a být to hlavně v zimě, statisíce lidí zůstanou odříznuty od elektřiny, potažmo tepla. S tím bydlením souhlasím, dobrý doplňění. Ono to stavební spoření není vždy použito na stavební účely, v podstatě je to nejlepší bezrizikové zúročení peněz. A na tom prezidentovi netrvám, jen nechci, aby se opakovala podobná fraška jako letos. Jen mě zaráží Tribune, žes nechal článek v předešlé diskusi o tunelu v českém zdravotnictví bez komentáře, já pozoruji velkou paniku a to hlavně od lékařů, kteří ten článek četli. Stačí jen pár zákonů a až bude dílo dokonáno, půjde o nezvratný proces, zde musíme spojit své síly a protestovat seč nám síly stačí.

 
V 5/12/2008 11:07 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, ad b. Existuje i jiný způsob jak získávat energii, ale znamenalo by to, že se ČEZ promění v bezcennou společnost a stejně tak holding Bakaly... ještě bude hodně veselo:-) Hledejme další způsoby jak podkopat vládu a tento systém.

 
V 5/12/2008 11:40 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Fudzijane, jak prosím tě? Jsem velmi zvědav.

 
V 5/13/2008 12:41 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Fudziane, s tím podkopáváním systému bych byl opatrný. Nevisí na něm jen koryta našich politiků ale také ty naše malé, i když třeba mnohdy poloprázdné mističky a obecně fungování společnosti. Ono to "Čím hůře - tím lépe" platí spíše při pohledu zvenčí než zevnitř. Ten systém potřebuje opravit. Třeba naplněním většiny bodů, které tady uvedl Jarda Eybl. Myslím že jejich výčtem vyjádřil uvažování většiny rozumných lidí, kterým se chce na tohle téma přemýšlet a mají daleko k nějakým zbrklým úvahám. Proto také vždy mnohé tyto body (třeba vyjádřené trochu jinými slovy) bývají součástí předvolebních slibů. Potíž je v tom, že se stalo v této zemi (a možná nejenom v této) jakýmsi folklórem, po volbách na sliby zapomínat. Ba, dá se říci, že ODS se svou "smlouvou s občany" a svým následným přístupem k ní, tento "folklór" téměř "uzákonila".
Je to až paradoxní jak je občan bezmocný v rukou svých zaměstnanců. Celý svět vidí blížící se problémy ať už jde o oblast energetiky, očekávané dopady globálního oteplování, blížící se ropný zlom .... Člověk by tak nějak očekával, tím obyčejným selským rozumem, od těch které si zvolí ku správě věcí vezdejších, že tyto problémy také vidí a že budou konat tak jak by konal každý rozumný hospodář, který přikryje kupky sena když vidí že se blíží liják. Ale oni ne. Jako by tu byli jen na dovolené (v tom lepším případě) nabo na Klondajku (v tom horším). Bylo by potřeba pracovat na zadržení vody v krajině (ale ne v přehradách nýbrž v půdě), posílit potravinovou a energetickou samostatnost, zaměřit se na připravenost k řešení krizových situací ale nic z toho se neděje ani formálně - natož pak doopravdy. Systém na kterém jsme všichni existenčně závislí se stává stále křehčím a až najednou zkolabuje, tak to všichni šeredně odskáčeme. Člověk by těm "nahoře" klidně odpustil, že si "mastí kapsy" kdyby nedělali jenom to. Za totáče jsem komančům nemohl přijít na jméno. I oni zneužívali své moci, užívali si nezasloužených privilegií a nesmyslnými pravidly komplikovali mnoha lidem život. Ale na druhou stranu: stát byl připravený ku řešení většiny krizových situací, nzety byly plné a stále průběžně obnovované, stále byla připravená zásoba PHM aspoň na tři měsíce a potravinově jsme byli samostatní, byť by šlo o nepříliš pestrou stravu. V těch nejzákladnějších věcech se o tuhle zem a lidí v ní starali. A je mi jedno, že to bylo třeba kvůli jakési permenentní připravenosti na eventuální válečný stav. Ta připravenost tu byla.
V současné době ji postrádám. Namísto toho vidím jen gradující snahy o co nejdokonalejší kontrolu občana, vytahování peněz z jeho kapes a výprodej toho co se ještě prodat nestihlo.
A bohužel se to netýká pouze současné vlády ale i všech předchozích. Teď se, výše popsané, pouze odehrává ve větší míře, ale o úplně nová negativa se nejedná.
Ano, bylo by potřeba svrhnout tuto vládu. ale řekl bych že mnohem důležitější by bylo aby ta následná opustila dosavadní kurs a vydala se jinou cestou.
No a jak tak sleduji ty možnosti které se nabízejí, tak jediní koho jsme posledních dvacet let "neprubli" jsou komunisti. Možná by nebyli špatnou protiváhou bezuzdnému kapitalismu a jakoby zešílevšímu trhu, protože je na čase začít budovat mantinely které tu neviditelnou ruku omezí v rozmachu, dřív než si sama (a potažmo nám všem) nevratně ublíží. Jde o ruku epileptika, který nad sebou ztratil kontrolu.

 
V 5/13/2008 8:20 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Jak říká Kamil - navíc i pro komunisty jsou dneska nepřekročitelné mantinely. Takže žádná 50 léta nepřicházejí v úvahu. Jsou totiž jedinou REÁLNOU sílou schopnou krotit současnou moc. Z toho pramení i současný antikomunismus.
To říkám s tím, že výhrad k minulému režimu mám také spoustu, ale buďme realisté - jde o to zmírnit současný sešup.

 
V 5/13/2008 9:41 dop. , Blogger Tribun řekl...

Jaromíre, s převážením materiálu zbůhdarma přes celý kontinent samozřejmě nesouhlasím. Ale omezení by mělo být na čistě geografické bázi, nikoliv na národní. Nevidím nic špatného na tom, aby v západních Čechách měli jogurty z blízkého německého městečka, ale už se mi nelíbí, aby se do Chebu vozily jogurty z Ostravy. Skutečně bych byl pro něco jako „daň z převozu“ nebo „distanční clo.“ Že by byly banány a pomeranče dražší? No a co. Nerostou tady, je to luxusní zboží, tak ať podle toho stojí.

Novými technologie myslím ty, které je teprve potřeba vymyslet ;-) Musíme je přeci hledat nyní, když ty stávající ještě slouží, a ne v rychlosti a křečích až v okamžiku, kdy současný systém zkolabuje. Proti dostavbě Temelína nic nemám, ale ani to nevidím jako samospasitelné řešení. Čím v něm budete topit, když dojde uran? To samé uhlí. Možná geotermální energie, to by snad šlo (i když fudzijan správně připomněl, proč by to nešlo).

Článek o tunelu v českém zdravotnictví jsem přešel proto, že jsem o zdravotnictví v poslední době psal a ten článek mi přišel jako dobrý komentář k mým závěrům a potvrzení toho, co píši. Ten článek koluje již delší dobu; sám jsem na něj odkazoval u sebe, bohužel diskuse se nějako nekonala. I proto jsem jej „přešel“, protože jsem neměl co nového říct a připomínat, že jsem měl pravdu?

Fudzijane, jak pokračuje váš projekt? Už jste o sobě nedal dlouho vědět…

Kamile, s těmi komunisty to moc nevidím. Něco mi na nich „smrdí“ a není to ani tak jejich program, jako něco na nich. Na druhou stranu nepochybuji o tom, že „druhá padesátá“ se v režii KSČM konat nebudou, to však neznamená, že nám je neuspořádá někdo jiný. A potom, vidím zde v případě vítězství KSČM reálné nebezpečí občanské války. Vy jste si snad nevšiml, jak si Topolánek s pomocí Mašínů začal připravovat půdu, když nejenom legitimoval, ale přímo oslavoval brutální násilí jako přijatelný způsob boje, který je navíc velmi správný, je-li použit proti jistému protivníkovi?

S tím zadržováním vody v krajině jste mi připomněl metaforu, kterou jsou požil nedávno v diskusi na Lávce – zadržování bohatství ve společnosti. S dovolením to zde ocituji, snad to bude srozumitelné: „Nepodbízet se nízkými daněmi, ale vybudovat takovou společnost, ve které se milé a výhodné být i za cenu vyšších daní a menší „svobody“ „podnikat.“ Uznávám, že je to cíl hodně ambiciózní, ale rozhodně je perspektivnější, než látat díry a sypat hráze. Skutečně je to jako s tou povodní – my nepotřebujeme přehradní nádrž, která se nalije a vylije a nakonec z té vody mají užitek maximálně tak energetici, rybáři a milovníci vodních skútrů. My potřebujeme retenci, potřebujeme zadržet vodu v krajině. A stejně tak potřebuje zadržet bohatství v zemi. Ne v jednom rezervoáru, ale v celé zemi, aby když náhodou nezaprší (praskne nějaká investiční bublina), tak jsme sice přišli o pohodlí (třeba že nemůžeme jezdit na vodních skútrech), ale stále máme dostatečné zdroje na to, abychom přežili. Důstojně a v dostatku. (…)Když se vrátím k tomu svému příkladu s přehradou, tak svět podle Bimba je takový svět, ve kterém si někdo postaví opravdu velkou přehradu, pak si sedne ke stavidlu a začne ostatní vydírat tím, že když ho nebudou poslouchat, vypustí naráz všechnu vodu. A nebo jim ji naopak nepustí vůbec. Jenže svět podle vás, pane Froňku mi zase připadá jako svět, ve kterém má každý svůj rybníček nachlup stejný jako ostatní, a když se mu tam náhodou přistěhuje žába, tak se musí vylovit, rozporcovat a rozdělit mezi ostatní rybníčky. (…) To, co potřebujeme, je aby malá prsa nebyla stigmatizující, aby podmínky, do kterých se člověk narodí, nebyly určující pro celý jeho život, aby luxusní limuzína nebyla totéž, co generální pardon. Lidi nepředěláte. Vždycky bude někdo neřád, i kdyby jen proto, že v mládí spadl z višně naznak a natloukl si hlavu. Systém, který navrhujete, balancuje na tenké hraně a jediný neřád ho může destabilizovat katastrofálním způsobem. Mně by úplně stačilo, kdyby ti nahoře nemohli vydírat ty dole tím, že jsou schopni kontrolovat jejich základní životní potřeby. Zkrátka kdyby tolik lidé nestálo před ďábelskou volbou jestli budou člověkem, nebo budou žít.“

 
V 5/13/2008 6:18 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Přidávám se k debatě.
Nestačí svrhnout vládu, musí se nastolit lepší vláda.
Začala bych seznamem možných osobností.
Já bych brala Diensbira jako ministra zahraničí,
Jehlička je přijatelný, místo Julínka bych navrhla Hovorku, ministr pro média by byl pan Hvížďala, Sobotka by se mohl vrátit na finance, zkuste vymyslet další možné osobnosti.

 
V 5/13/2008 7:41 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, s převozem potravin souhlas, mělo by to být založeno na distační bázi i když třeba levnému ovoci z Polska nebudou moct čeští zemědělci čelit, to by chtělo dořešit(kombinace distančního i národního cla). Problém je ale stále v EU, která dovážené jídlo dotuje.

K té energetické samostatnosti, žádná lepší alternativa dvojbloku uran, uhlí mě nenapadá, co se základní energie týče(vodní energii už jsme v naších podmínkách dostatčně využili a ty geotermální se mi nějak nepozdávají, vím že prakticky fungují např. na Islandu, kde k tomu jsou podmínky). Termojaderná fúze je hudbou budnoucnosti(velmi vzdálené) a spalovat ropu či plyn mi příjde s výhledem do budoucna velmi neuvážené. Výhoda uhlí a ropy je, že v podstatě řeší energetickou situaci dlouho dopředu(min. jedno století). co radím já je investovat do lokálních zdrojů elektrické energie a snížit spotřebu. To je ale v příkrém rozporu s Čezem, který jí potřebuje naopak zvyšovat, takhle by ještě zvýšil sazby a přebytek prodával do zahraničí. A Tribune, i kdyby jsme našli cestu, jak zajistit jiné zdroje než uran a uhlí na výrobu elektřiny, tak není moudré investovat hned, protože a)co je nové, to je drahé. Dříve budou muset investovast země jako Německo, Británie, Francie, proto se k nim poté přidat, až bude technologie levná.
b)Pokud najdem své řešení a sousední země ne, v případě ohrožení vlastních obyvatel nám vyhlásí válku, pokud jim elektřinu nedodáme.

Tedy jít cestou co jsem navrhl a v případě technického pokroku jít s dobou a sousedy.

Mirko, spekulovat nad novými ministry je bláhové, připomíná mi to když fotbalový fandové staví své nejlepší jednáctky, takové Dream teamy. Příští vláda nemá být o sympatiích, ale o programu, slibech, které se budou plnit a to nenabídne žádná strana. Jsme v zajetí jedné velké mafie a ta co vládne zrovna teď, to je neskutečný propletenec kamarádíčků. Jsou v tom zapletena všechna mainstreamová média, včetně Práva a ČT. Cesty úniku není.

 
V 5/13/2008 8:38 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

syn lampasackeho "genia" neuspel, ergo cely prijimaci system je "spatny".

http://www.novinky.cz/clanek/139694-topolanek-syna-nevzali-na-gymnazium-doplatil-na-system-prijimacek.html

megaROFL

 
V 5/14/2008 12:11 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Myslim ze s komunisty to nepujde oni se na vlade podilet nechteji a krome toho to tak nejak vidim ze stejne asi vymrou

 
V 5/14/2008 7:39 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, úvaha o občanské válce se mi jeví jako správná, ona vlastně už jako studená probíhá, jenom bych dodal že KSČM (bez ohledu na minulé hříchy) je jenom fackovací panák, byla by promtně nahrazena někým jiným.
Myslím, že Jaromír by souhlasil s formulací že Temelín + uhlí je jen přechodné řešení které zmírní pád na zadek. Podle mne by to ale muselo být bez neviditelné ruky trhu - ta by nastolila nejhorší variantu.
A k Anonymovi - nejde o to aby byli ve vládě - to by se mi taky moc nelíbilo - z řady důvodů, ale aby byli dostatečně silnou opozicí schopnou zabránit excesům, jako je chystaný průval ve zdravotnictví.

 
V 5/14/2008 7:40 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Brtníku, uran + uhlí jsou ve střednědobém horizontu(50let) jediným spolehlivým řešením základní energie. Pokud se dořeší termojaderná fúze, či přijdou reaktory nové generace(nová paliva - Thórium či nové média místo vody(sodík), zde by mohl pohovořit Ahura). Uhlí ani uran dřív než ropa nedojdou, takže to vidím celkem pozitivně. Šel bych cestou snížení odběru. Co se týče té neviditelné ruky trhu, vzpoměl jsem si na výstup pana ministra Gandaloviče, podle kterého právě neviditelná ruku trhu vyřeší potravinovou krizi, za kterou podle něj můžou právě regulace ze strany států. To je vážně vrchol, kdy ho i pan Václav Moravec musel usměrnit, že jestli bude na otázky odpovídat takto, že ho ani nemuseli zvát.

 
V 5/14/2008 7:43 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nějak mi vypadla část věty, takže:

"Pokud se dořeší termojaderná fúze, či přijdou reaktory nové generace(....), tak se energetická krize o pár desetiletí oddálí.

 
V 5/17/2008 5:49 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Soudruzi! Svrhněme vládu a zvolme si komunisty! S komunisty na věčné časy a nikdy jinak!

 
V 5/17/2008 8:55 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

j.: A které komunisty máte na mysli? Ty přebarvené namodro nebo naoranžovo nebo nazeleno?

 
V 5/18/2008 3:57 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

ODS (b), cili Obcanskou demokratickou stranu (bolseviku) tam preci ted mame. Ja bych radsi preferoval civilizovanou stranu evropskeho typu, se kterou kdysi spolupracoval i Masaryk :))

 
V 5/26/2008 10:46 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Je zde nekolik veci ktere uz z principu jsou jasne: Americka zakladna - jedine vysvetleni je, ze americanum strasne zalezi na blahu zemi byvaleho vychodniho bloku, a nutne potrebuji pro toto blaho utratit par svych miliard abychom byli zcela v bezpeci. A nasi politici evidentne tuto nabidku dobre a zcela bezuhonne pochopili a obetuji se aby pomohli teto uzasne nabidce.
financovani - obdivuhodne jasne, naprosto nevinne a hlavne zcela pruhledne, moralne ciste, nejvyhodnejsi pro stredni vrstvu obyvatel, bez absolutniho naznaku korupce,
ted vazne: beda zemi kterym vladnou "chudi" politici. Jedinou sanci jak zabranit dalsimu "prolevani nasi krve" je tuto vladu svrhnout, zaslapat,
reseni jak dal? Vladnuti zeme bez lidi nemuze nikdy dopadnout dobre proto: jedine reseni je prima volba, ale nejen politiku. V soucasne dobe uz se da politicka spicka nazvat zkorumpovanou pakazi, ktera si navzajem porcuje medveda, ale bohuzel to nejsou jenom finance ktere vidime.Pro Tribune - politika se tyka kazdeho cloveka a to primo. Kecy typu jak to kdo zvlada je mimo misu zamysli se nad tim nesmyslem co si napsal.(taky me to nedalo)
BTW - jsou tu stale lidi kteri vedi o co se jedna a z politiky byli primo nebo i neprimo ale spolehlivymi prostredky vystvani, takovy lide to mysleli s nami uprime, - jen namatko vyslovim jmeno Walter Komarek. A takovych lidi, kdyz budete chtit najdete mnoho - jinak receno o to kdo by tam mohl jit neni problem. Zakladni veci zustava jak sejmout tuto vladu.

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka