středa, srpna 01, 2012

Fotonoticka ke kvalitě potravin

Před asi půl rokem jsem si začal péci normální domácí chléb z kvásku, důvodem byl totální odpad, jaký dodávají velké pekárny do obchodů (bohužel mám dost omezený výběr nákupních možností a nemám čas jezdit denně pro čerstvé pečivo nějakých sedm kilometrů). Nyní si zakládám nový kvásek - v teple jsem neuhlídal svůj původní - a v mezičase jsem navštívil obchod a zakoupil lahodnou čerstvou malou Šumavu. Domácí chléb mi vydrží pět až šest dní. Samozřejmě po upečení a první den je výtečný, ale později je od druhého dne odpoledne až do toho pátého dne stále stejný a chutný. Přechovávám ho v chlebníku zabalený do utěrky. Totéž jsem učinil s koupeným chlebem.

Takto vypadá čtvrtý den lahůdka z velkopekáren.


Oceňuji iniciativu "velkopekárníků," aby bylo pečivo v obchodech rozlišováno. Ale kromě cedulky rozpečený a čerstvý bych také rád, aby se objevil i nápis  penicilínový. Jako spotřebitel mám právo vědět, co se mi v mém chlebníku bude líhnout.

p.s. právě ve zprávách proběhla informace, že díky slabší sklizni tyto lahůdky podraží...

p.p.s. inspirován diskusí doplňuji ještě odkazy

Chleba je o kvásku, ten si můžete koupit nebo vyrobit. A pak už jen stačí upéct a to klidně v troubě.

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 3:

V 8/01/2012 2:41 odp. , Anonymous che řekl...

Kvásek jde pro strýčka příhodu uschovat i sušený, vy chladu vydrží řadu měsíců - prostě se do trocha nechá usušit třeba na talíři.
Domapečícím doporučuji tyto stránky:
http://www.mlynstrizov.cz/
ostatně můj kvásek je také odtámtud.

 
V 8/01/2012 3:05 odp. , Blogger ods řekl...

Vím, ale celý sušený, co jsem měl nachystaný už jsem po dovolené použil na základ a pak jsem si zapomněl nasušit. Ale to není zas takový problém, výroba čerstvého jsou tři dny, už ho konec konců mám. Jen jsem prostě po půl roce udělal chybu a koupil si chleba :)

 
V 8/01/2012 3:58 odp. , Anonymous che řekl...

Tak jsme alespoň poradili ostatním :) - jdu péct.

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka