pondělí, května 21, 2007

Můj pohled na věc

Názory studenta 4. ročníku gymnázia na (některé) věci veřejné:

V ČR se řeší na nejvyšší úrovni mnoho problémů, bohužel nejsem odborníkem na zdravotnictví, školství ani ekonomii, takže do těchto oblastí zasahovat nebudu. K čemu ale chci vyjádřit svůj názor, je proč jsou některé oblasti v našem státě v tak špatném stavu. Většina politiků (alespoň oficiálně) i „prostých“ občanů – podporovaných vysoce seriózními periodiky jako je MF Dnes a TV NOVA - vidí problém v nedostatečném právním řádu. Já ho vidím převážně jinde. ČR se v žebříčku zkorumpovanosti pravidelně vyskytuje někde mezi zeměmi třetího světa, slušnost a ochota se tu už dlouho nenosí a když byste se podívali na hodinu a na přestávku na základní škole (vím z vlastní nedávné návštěvy) tak by se většina z vás zhrozila.

Co tím chci říct? Problém vidím hlavně v lidech, prostě kdo bude chtít korumpovat a nechat se korumpovat, tak si cestičku vždycky najde, kdo bude chtít kouřit na zastávce místo aby odešel o 15 metrů vedle, tak to bude dělat i přes zákonný zákaz (je jasné že policie má jiné věci na práci než neustále obíhat a monitorovat autobusové zastávky) atd.

Jsou ale i věci, které mi nesedí v našem právu a zaráží mě - nejsou to ani tak často diskutované výše trestů (za to že vrah dostane 4 roky a po dvou je propuštěn můžou zase lidé, může dostat i 15 nebo výjimečný trest), ale fakt, že kupříkladu není možné nasadit policejního provokátora s úplatkem – proč? Nemá právní stát chránit občany? Zákazem (respektive neuznáním důkazu získaného provokatérem) chrání náš stát přece pachatele?!. Někdo by mohl namítnout, že to samé můžu říct o omezování odposlechů, že kdo nic nedělá, nemá se čeho bát – to je pravda, ale je to přeci jen jiná situace, taky by se mi nelíbilo, kdyby někdo poslouchal moje milostné hovory, jen tak, preventivně, jestli něco nekuju…

A takto bych mohl pokračovat do nekonečna – proč někteří občané zneužívají sociální dávky? Není to právem, to přece neříká že občan Cikánského (nebo jak je moderní říkat Romského, i když o žádných Romech jsem v dějepisných knihách nikdy nic neslyšel) původu má právo na sociální výhody – to jen úřednice nechce mít problémy a tak jim radši např. ten byt přiklepne apod.

Další věcí, která mi lidově „leží v žaludku“ je naše politická kultura a přístup mladé generace (mých vrstevníků) k vysoké politice u nás. Před volbami do PS PČR jsem dělal ve třídě takový malý průzkum veřejného mínění:-), koho by mí v té době 18letí spolužáci volili. Vyšlo mi asi 60% ODS, 30% SZ, 5% KDU-ČSL a 5% zbytek. Čísla nejsou tak důležitá, někdo se mohl stydět za to že půjde volit KSČM nebo ČSSD - protože to se prostě nenosí, že? - a řekl něco jiného, ale co mě šokovalo, byly odpovědi na otázku „proč?“ Skalní příznivci ODS argumentovali opravdu úžasně, namátkou co si vzpomínám – „Protože Paroubek má hnusnou bradavici“, „Protože Paroubek se chce spřáhnout s komoušema a nastolit tady diktaturu“ apod. Myslel jsem si, že toto lze vidět pouze v diskuzích na Novinkách a že tyto názory mají lidé s IQ okolo 90 sedící večer u toho svého „píva“, ale tady po tom jsem vystřízlivěl. A zároveň mi začalo být smutno – Naše škola, ač docela malá, se pravidelně umisťuje mezi nejlepšími gymnázii v republice a naše třída je v ní zatím jak průměrem známek, tak dosaženými studijními úspěchy asi nejlepší v historii (promiňte, že to tu zmiňuji, opravdu se tím nechci nějak chlubit), tudíž by se dalo soudit, že alespoň někteří mí spolužáci budou v budoucnu zastávat vysoké managerské nebo politické funkce. A představte si, jak to bude vypadat, když se dobře polovina z nich nechala zmanipulovat průhlednou a, promiňte ten výraz, někdy až dementní předvolební kampaní ODS a propagandou některých našich médií…..

poslal Ahura

Štítky: ,



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 43:

V 5/21/2007 9:29 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Ano, často slyším že vyšší tresty by snížily zločinost. Ale historie ukazuje, že to vůbec tak není.
Již ve středověku se pokoušeli vyřešit problém kapsářů tím, že za kapesní krádeže bude trest smrti. Tak když nějaké kapsáře pochytali, tak udělali veřejnou exekuci. V tu dobu byli popravy lidovou zábavou. Bohužel z této zábavy se hodně lidí vrátilo zarmoucených. Protože jak se bavili, tak zatím v davu řadili kolegové popravovaných a pilně lidem vyprazdňovali měšce.
Příklad druhý, pozdějšího data z Ruska. Rozhodli se rázně skoncovat se znásilňováním. Tak dali za znásilnění trest smrti. Světe div se, i toto opatření mělo jepičí život. Počet znásilnění neklesl, za to stoupl počet vražd. Když už bylo za znásilnění trest smrti, tak se každý rad zbavil nepohldného svědka. Neměl tím už co ztratit.
Velice živě si představi lupiče, jak přemítá. 10 let za tu banku? Ne do toho nejdu... Ale 5. Jo, super, do toho jdu. : - D Ne. Jde do toho proto, že je přesvědčenej, že ho nechytí.
New York bylo místo s jednou z největších zločiností v USA. V roce 1990 bylo v něm spácháno 2 245 vražd, o pátnáct let později jen 537. Jak se povedlo to tak snížit? Tím, že policie začala skutečně pracovat a řešit veškeré případy od přestupků výše. Když bylo jasné, že za každý čin bude následovat odezva, tak zločinost začala rychle klesat.
Takže ne žádná drastická opatření, ale důslednost je cesta, jak se vypořádat se zločinem. Za Rakouska - Uherska byli pro lehčí činy tresty v řádech maximálně měsíců. A nezdá se mi, že by zločinost byla horší, než dnes.

K těm volbám. Říká se, člověk je chytrý, ale lidé jsou hloupí. Lidé jsou ovládány iracionálnem víc, než jsou ochotni připustit. Vzdělání v tom nehraje tak zásadní roli, jak by se mohlo zdát. I jeden můj spolužák na vysoké před volbami vykřikoval na celou hospodu: "Paroubek je Stalin!".
Celkové výsledky nejsou ale tak tak špatné, co ti vyšlo v průzkumu. Co si vzpomínám na volební výsleky , tak ze sčítání, co se dělalo před volebními místnostmi vyplynulo, že 6% prvovolíčů volilo KSČM (ohlašované vymírání není na pořadu dne), ČSSD si tak přesně nepamatuju, ale bylo to myslím aspoň nějakých 15-20%. Je ale pravda, že nejvíc bodobvala ODS a Zelení.

 
V 5/21/2007 3:07 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Není to v institucích, je to v charakterech
Jo a metody k blbnutí lidí: zde vědecké třídění: http://cs.wikipedia.org/wiki/Logick%C3%BD_klam#To_nevypl.C3.BDv.C3.A1.21_.28non_sequitur.29

v disciplíně logického klamu je náš pan president, profesorissimus Klaus mistr

 
V 5/21/2007 8:36 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ne, ale teď upřímně: lidi zblbli. Zatímco před 89., se za každou zprávou po hospodách hledala nějaká kulišárna, dneska se všechno hltá be rozdílu. Za a) je to pohodlnější; za b) máme tu přece tuhle svobodu. Současný stav mě děsí, protože to všechno začíná až moc připomínat dvacátá léta. Spousta imaginárních pěněz, pohodlnost a odevzdanost lidí, čirá bezmoc, až strach. Už jen chybí nějaký ten dobrý řečník a všichni budem v jednom velkém řádně hnědém h*vně.

 
V 5/21/2007 8:37 odp. , Blogger Tribun řekl...

Dobrý postřeh. Příznačný. Smutný. Další kamínek do skládačky jménem Česká republika 21. století. Opět se ukazuje, že za většinou svých problémů si můžeme sami svojí lhostejností a neschopností překročit svůj vlastní stín. Žádní komunisté, jak se nám snaží namluvit propaganda, ale jen my sami. Dokud budeme hledat kořeny svých nesnází tam kde nejsou - u komunistů - nikdy je nenajdeme a nevykořeníme. Musíme začít u sebe, a ne se neustále vymlouvat na minulost, kterou beztak nelze změnit.

Jistou naději vidím v tom, že mnozí vědí, kde je zakopaný pes. A někteří se snaží cestu k němu popsat, abysme ho mohli vykopat a spálit. Ovšem beznaděj ma mě padá z poznání, že většině se jej vykopat nechce, protože všichni příliš dobře vědí, co naleznou - ohavnou zapáchající mršinu, proletlou červy naší vin a hříchů.

 
V 5/21/2007 8:50 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jen tak offtopic, dneska sem odmaturoval za dvojku a tři jedničky:-))

 
V 5/21/2007 9:33 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jo, kde jsou ty doby :). I když popravdě moc daleko ne. Měl jsem úplně ty samé známky. Takže ti to přeju a spiklenecky mrkám. A sorry, že ten ofddtopic tak rozebírám.

 
V 5/21/2007 10:02 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

ahura: Já měl 5 předmětů. Tři jedničky a dvě dvojky. Celé 4 roky před tím jsem takové známky vůbec neviděl :-D
Tribun: Martin Luther King řekl, že jeho protivníky nejsou členové Ku Klux Klanu, ale dav lidí, kteří je svým postojem mlčky podporují.

 
V 5/22/2007 9:54 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Elf - tak naše třída je sice průměrově nejlepší za 40 let, ale já na tom podíl taky nemám, beze mě by ten průměr byl ještě lepší:-P takže taky překvápko že mám vyznamenání u maturity:-))

Jinak k tomu Kingovi - Viděli ste někdo film, teď si bohužel nepamatuju název, ale bylo to o známém francouzském baviči, kterého poslali nacisti do Terezína, aby tam sehrál divadelní představení v rámci podvodu na Červený kříž - tam ten bavič také říkal obyvatelům gheta - Já vás 150 000, těch strážců je několik set, kdyby ste se vzbouřili, umlátíte je čepicema....a ten starý pán mu odpověděl - a jak by to dopadlo, kdyby celá Evropa hned povstala proti Německu?....

Chci tím úryvkem říct, že s Martinem Lutherem Kingem absolutně souhlasím - nejhorší je lhostejnost

 
V 5/22/2007 11:18 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

"Nejdřív si přišli pro Židy a já neříkal nic - protože nejsem Žid. Pak si přišli pro komunisty a já neříkal nic - protože nejsem komunista. Pak přišli pro odboráře a ja neříkal nic - protože nejsem odborář. A pak si přišli pro mě a nezůstal nikdo, kdo by se ozval!"
Pastor Niemöller

 
V 5/22/2007 11:55 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Je zarážející a poněkud děsivé zjištění,že drtivá většina mladých voličů volí strany podle sympatií k jejich předákům.Takže je možné slyšet od těchto lidí,že by ČSSD nevolili,neboť má v čele Paroubka,který je jim nesympatický.Na protiargument,že by stranu měli volit na základě jejího programu a ne podle tváří jejích předáků,zpravidla nemají uspokojivý argument.
Nu což,zřejmě je jim souzeno projít martýriem modré šance, aby na vlastní kůži poznali,co je to politika v podání ODS,likvidující solidaritu ve společnosti a navozující dravé zákony trhu i v takové oblasti jako je zdravotnictví. Zkrátka platí staré moudré lidové přísloví: "Komu není rady,tomu není pomoci."

 
V 5/22/2007 3:09 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ono to nebude o sympatiích. A nejedná se jen o mladé, kteří chtějí být "in". Setkávám se s tím i mezi staršími. Máme partičku, která již nějakých 10 let chodí jednou týdně na hřiště si zakopat. A pak samozřejmě na pivko. Nepamatuji, že by se dříve rozrbírala politika. To přišlo až před těmito volbami. Já jsem volil CSSD a také jsem se k tomu přiznal. Od té doby mi říkají ty socane a neustále se do mě pouštějí, jak jsem to mohl udělat. A pak jdu na záchod a přijde ke mě jeden kamarád a jentak potichounku mi špitne, že on ČSSD volil taky, ale ať to na něj neříkám, že by se mu také posmívali....Takový je současný stav věci na malém městečku.

 
V 5/22/2007 6:12 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

pro anonym 5\22\2007 3:09 odp.

Docela smutná realita...

 
V 5/22/2007 10:16 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ahura : Blahopřeju...

Co se týče popularity ČSSD mezi mladými lidmi, zlomovým okamžikem byl policejní zásah na Czech Teku (tuším předloni na Tachovsku). Tehdy se zrodil mýtus o Paroubkovi-diktátorovi a sociální demokracie začala být naprosto "out". Tisíce mladých, zfanatizovaných, zmanipulovaných, leč těžce (pseudo)alternativních lidí vyšly do ulic (na Letnou) bojovat za svobodu a demokracii (alespoň v podání feťáků), čehož bleskurychle využili lidé jako Ivan Langer, toho času ministr vnitra, a postavili se na jejich stranu... Inu, v pravý čas na pravém místě. (K tomu se přidala podpora Milana Baroše, Jaromíra Jágra a jakéhosi mistra ČR v brejkdance nebo jaký čertovině. Zkrátka zaostřeno na mladé...) Dokonce se tato zfetovaná verbež přirovnávala k trpícím předlistopadovým disidentům. K zeblití...
Ačkoli nejsem starší než tito lidé, již tehdy jsem hlasitě vyjadřoval podporu policejnímu zásahu. A za své politické přesvědčení se nestydím, jakkoli je mezi vrstevníky nepopulární, naopak jsem kdykoli připraven své postoje hájit... My nejsme ti, co by se za své názory měli stydět.

 
V 5/23/2007 12:25 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Je to dáno mediální ofenzivou, že ODS je považována za jedinou záchranu, zatim co levice za posly pekel. Učinější, než někomu něco zakázat, je učinit to předmětem obchodu. Tak se i z informací stalo jen zboží, které může každý den dopravovat ke statisícům a milonům zákazníkům jen někdo.
To, že to vypadá tak, že vlastně všichni "odborníci", "umělci", atd. jsou jen pro ODS a zbytek stran volí sami neuspěšní, zlý lidé, je obraz budovaný už dávno. Jenom před minulími volbami dostopilo vymívání mozků vrcholu - a úspěšně.
Myslím si, že tah na mladé se ODS vyplatil. Ti volit šly. A volili právě ji. Oni ale nejsou ti, kteří projdou martiriem toho, co se chystá. Tedy aspoň ne tím hlavním. Zdraví je většinou netrápí. Jsou dost chtří aspoň na to, aby si nepožizovali dítě. Staří lidé jsou z práce pernamentně vyhazování a nahrazování mladými. Pravda. Nebusou se mít tak skvěle uplně všichni. Ale ta polovina nejdravějších, kteří jsou voliči ODS se k něčemu prorve. Myslím si, že to bude pro ni i dost dobrý rezervuár hlasů do budoucna.

Ad Czech Tek
Alternativní to je leda tak ke komerečně pořádaným Techno party v najrůznějších halách. Alternativní životní styl znamená, že si něco přenesou lidé i do běžného života. Taky jsem byl pro zásah. Protože když podupali technyři urodu na okolních polích - to jim nevadilo. Když si při minulích ročnících obyvatelé nejbližších vesnic stěžovali na to, že jim dělají nepořádek i ve vsích, kde zanechávají odpadky, tak to technařům taky nevadilo. Mě tedy vůbec nevadí, že se někde sejdou a zatančí si. Ale pokud chtějí svobodu, nesmí obtěžovat ostatní.

 
V 5/23/2007 1:55 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Prosim Vas, nechte CzechTek, uz se stalo. Vsude se najdou normalni a pitomci. Nemuzete oznacovat ty, co poslouchaji techno, trance, rave.... za fetaky. Tak jako se par radoby technaru sjede a k nim se pridaji ruzni anarchiste apd, a udelaji binec, tak se ozerou a zkouri i metalisti, kraval i binec nadelaji stejny. Nekteri maji maji dredy, jini dlouhe mastne vlasy. Jedni tancuji s rukama nad hlavou, druzi predstiraji, ze hraji na kytaru. Jedni maji v "hudbe" zasadne kytary, druzi elektroniku. Akorat ze metal tu byl jaksi driv, techno pozdeji, tak lide maji tendenci se divat na to nove jako na neco Vyvrhelovo. Neznamena, ze kdyz se 100 chova jak dobytek (dobytku se timto omlouvam), tak zbyvajici jsou dobytek taky.

Jinak mistrovi Ahurovi dik za pekny clenecek a postreh v posl. casti clanku ;-)

Robert

 
V 5/23/2007 4:23 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Robert: Nikdo tu nebrojil proti technařům či technu jako takovému (i když, po stránce ryze muzikologické bychom o vašem srovnání techna a metalu mohli rovněž dlouze polemizovat, leč to sem opravdu nepatří...). Psal jsem o tom, jak byla nálada mezi mladými lidmi po této akci (mohla to být i kterákoli jiná akce) zneužita určitou politickou stranou k manipulaci těchto "dotčených" lidí. Díky (zejména díky) téhle konkrétní události opravdu začala být celá ČSSD značně nepopulární a mezi subkulturami mládeže jaksi módně nepřijatelná. To jsem chtěl říct a za tím si stojím.

Jinak jsem demokrat, respektuji práva spoluobčanů na seberealizaci, takže ať si někdo promězamě poslouchá od rána do večera třeba zvuk vrtačky (podle mého daleko lahodnější zvuk než techno ;-), má na to právo - pakliže tím samozřejmě neomezuje ostatní.

 
V 5/23/2007 8:19 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Já spíš nechápu co si všichni stěžují na brutální zákrok policie. Pendreky, vodní děla a slzák jsou nejmírnější donucovací prostředky. Nevím jak už mírněji rozhánět lidi, kteří neuposlechnou výzvy.
K té fotbálkové partičce, taky hraju fotbal, taky tam máme rozdělení na příznivce ODS a ČSSD, ale nějak zvlášť to neřešíme, spíš se dohadujeme, ale respektujeme se. Někdo píše, že takový je stav na malém městě, ve skutečnosti je takový stav mezi mozkem neobdařenými lidmi.
Co se týče průzkumu na gymnáziu, nemůžu říct, že bych byl nějakým způsobem šokován. Nesmíte zapomínat, že to jsou studenti, kteří v životě neviděli složenku. Jejich představa světa spočívá, že všude se na ně čeká a že se o ně všichni poperou. Mnoho z nich změní své postoje až budou muset myslet a jednat za sebe. Nezmění je když to za ně dělají rodiče.

 
V 5/23/2007 8:20 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

zapomněl sem podpis, takže s pozdravem Superzurda

 
V 5/23/2007 8:46 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Vážení spolulogující
Problém je ve výchově lidí médii, je v možnosti přístupu různých občanských skupin k médiím.
Komu patří naše noviny vzdělaným charakterním morálním intelektuálům, nikoli ale lidem spolčeným s post mafií(přečtěte si na stránkách "načerno" co se dělo po sametce.
ČT patří politickým stranám a jejich lidem. Pouze čr2, čr6, rádio7, proglas, literárky v síti, nový prostor, příloha hospodářských novin a pár soukromých stránek vzdoruje mediálnímu spolčení mravního kalu. můžete zde doporučit další nezávislé zdroje budu ráda díky Mirka

 
V 5/23/2007 9:19 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Nebyl bych tak pesimisticky.
Ano - mozky se tady u nas tomu dobre namazanemu stroji ODS+media podarilo vymyt lidem velmi efektivne. Ale staci alespon 4 roky vlady ODS a lide budou vyleceni.
Ja si opravdu myslim, ze potrebujeme vladu ODS jako prase drbani. Alespon 4 roky a uvidite, jak se pak pohledy zacnou menit. V relativnim bezpeci relativne prosperujici zeme se snadno nadava...Jak rikal dorktor Vlach v Saturninovi (volne, presne zneni si nepamatuju): Kdyz prozivame idylu, prestavame ji vnimat. Osud by nas obcas mel vyhodit na mraz, abychom si ji zacali vazit.

 
V 5/23/2007 3:21 odp. , Blogger ods řekl...

Ahuro gratuluji, teď jen úspěšné zkoušky na vysokou a co možná je důležitější správný výběr té školy.

Mirko, mohu doporučit ještě týdeník Ekonom, který je relativně vyvážený (bohužel - s ohledem na možnou popularitu, většina časopisu je věnovaná ekonomice a podnikům a proto ne každého zajímá) no a samozřejmě Britské Listy.

Osobně jsem se se známými téměř přestal bavit o politice (respektive o preferencích) před nějakými deseti lety, všichni víme kdo z nás má jaké sympatie, ale setkání, na kterých jsme se hádali téměř do krve ničím příjemným nebyly. Teď jestli se bavíme o nějakých událostech kolem nás, tak více méně na úrovni padni komu padni bez vychvalování konkrétních politických stran a žádné konflikty nevznikají, ačkoliv podle mediálního obrazu bychom měli být nesmiřitelně rozdělení a se nenávidět.

 
V 5/23/2007 6:43 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

ODS - díky, jdu na ČVUT a jsem přijat bez zkoušek:-)

Jinak Britské listy jsou občas kvalitní, ale dost článků má jen několik řádek nebo jsou psány dost zmateně nebo demagogicky, takže ta úroveň má průběh takové sinusoidy:-)

 
V 5/23/2007 8:21 odp. , Blogger Tribun řekl...

ČSSD má jednu kardinální slabost, a tou je její mediální prezentace. Tím nemyslím snahy o její diskreditaci prostřednictvím různých manipulativních kampaní, ale tu část, kterou má sama pod kontrolou.

Je to dva tři dny kdy ČSSD prezentovala jakousi brožurku komentující 100 dní Topolánkovy vlády z pohledu ČSSD. Co jsem viděl fotografie, tak tuto brožuru prezentoval quadruvirát Paroubek, Jandák, Hašek, Rath. Paroubek s Jandákem vedle sebe vypadali ze všeho nejvíc jako protřelí aparátčíci okresního formátu, nikoliv jako státníci aspirující na vedení země. Lidový dům by se měl vzpamatovat a uvědomit si, že žijeme v postmoderní době mediálních klipů a že lidé jsou přesyceni informacemi a je nutné je zaujmout, aby si mezi tisíci vybrali a přijali právě vaše sdělení. Je jedno, jaký má ČSSD program, pokud nedokáže nikoho přesvědčit o tom, že stojí za to se s ním seznámit. A k přesvědčování má velmi málo času. Jeden pohled, jednu větu. Pokud chce ČSSD zaujmout voliče, musí je zaujmout na první pohled, protože když to nedokáže, druhou šanci mít nebude. Jenže vizáž pánů Paroubka a Janáka je, co si budeme nalhávat, v tomto směru kontraproduktivní.

Pokud chce ČSSD prolomit stereotypy své mediální prezentace, musí začít u sebe. Měli by si najít člověka – symbol, tvář strany, který ji bude navenek prezentovat. Nemusí to být předseda, ani nikdo vysoce postavený, nemusí mít nic společného s tvorbou stranické politiky, ale musí být sympatický a šaramantní, důvěryhodný a především – komunikativní. Jestli chce ČSSD uspět, nemůže čekat, že si ji voliči najdou, ale musí za nimi jít sama. Musí proti svému nepříteli využít jeho vlastních zbraní – povrchní média nabízející infotainment, založený na zjednodušené a bezobsažné klipovitosti. Nejprve musí zaujmout posluchače, až pak je může začít přesvědčovat, že nabízí něco víc než líbivou slupku.

 
V 5/23/2007 10:54 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ahuro, s tou tridou naprosto souhlasim, u nas na gymplu je to totez , obcas rikam ze asi budu volit KSCM, jen tak, abych provokovala pak posloucham ty nesmyslne argumenty...

Bohuzel na lidi co nemaji cas na politiku, nebo je nezajima staci medialni masaz aby volili sami proti sobe ve prospech novinaru a teh kteri ovladaji media.


Mimochodem nejlepsi je se ptat teh lidi co nosi ty modni preskrtle Paroubky.

 
V 5/24/2007 8:35 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

To máte tak:

Společnost, ve které většina lidí přijala za svůj idiotský individualizmus musí být soustavně obelhávána, aby se vůbec na něčem shodla a mohla přežívat. Na veřejných lhářích tedy stojí a s nimi padá. Z tohoto tvrzení vyplývají tři otázky: 1) Co je idiotský individualizmus a čím se liší od “neidiotského“. 2) Proč je nutno těmto lidem lhát. 3) Jaké jsou hlavní směry těchto lží.

Lidská společnost je svým způsobem organizmus. Bez spousty vzájemných vztahů a služeb mezi jejími členy nemohou jednotliví lidé přežít. Ovšem na rozdíl od jiných živých organizmů, jejichž části nemají vlastní vůli, člověk se může rozhodnout, jestli se do společnosti zařadí a jak. No a zařadit se může zhruba dvěma způsoby: Buď jako člen davu či kolektivu, tedy tak, že se jeho jedinečnost čili individualita setře, nebo jako svéprávný člen vyššího celku. Nebo se může nezařadit a na celku parazitovat. Takže: Zatímco „normální“ individualista je člověk, který si uvědomuje sebe sama jako jedinečnou a nezastupitelnou část společenského organizmu, idiotský indivdualista přestává na své jedinečnosti.

Když jsme si popsali idiotského individualistu, je celkem jasné, proč se mu musí lhát. Tito lidé jsou ochotni souhlasit jedině s tím, co jim přináší nějakou výhodu, výsadu či právo nad jinými. No a protože nemohou mít všichni jenom výhody, musí se jim skutečnost příslušně upravit. Nemusím dlouze vysvětlovat, že ti, kteří skutečnost upravují pro jiné, dělají to tak, aby z toho měli výhody především oni sami.

Hlavní směr, kterým se upírá toto lhaní je podplácení mizerů. Je celkem jasné, že idiotský individualista mívá sice na všechny ostatní vysoké morální požadavky, ale na sebe je nevztahuje. Rád přijme tedy za své pravdu upravenou tak, aby to, co se mu chce dělat (přestože v hloubi duše ví, že to není příliš správné) vypadalo jako správné a ušlechtilé. Lháři tím zároveň vytvářejí prostor k ukájení i svých vlastních zvráceností.

Házení špíny na kdekoho je další oblíbený trik. Idiotský individualista rád slyší, že je někdo horší než on a je ochoten uvěřit čemukoli. Tady někdy dochází k případům, kterým bych neuvěřil, kdybych to neviděl na vlastní oči. Kolik svéprávných lidí bylo nedávno ochotno tvrdit, že Paroubkova bradavice je vlastně strašný zločin (Takhle to sice neříkali, ale co říkali, znamenalo přesně tohle.). Ve skutečnosti tento trik znemožňuje rozeznat lepší politiky od horších, takže se tím upevňuje moc mediálních lhářů.

Dalo by se pokračovat, například o tom, že tito lidé často prosazují zvrácenosti proto, aby „provokovali“, přesněji řečeno demonstrovali svojí moc a bezmocnost ostatních. A tak dál. Myslím ale, že pro pochopení to takhle stačí.

 
V 5/24/2007 10:41 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

To: Tribun

Jako vzdy skvely postreh. Mel jsem uplne stejne pocity nad snimky predstavitelu CSSD (pupkatych strycu), predstavujicich onu tiskovinu. Uplne stejne zdesene pocity...
CSSD je v tomto smeru pozoruhodne neschopna, sama proti sobe. Nerozumim tomu, proc...Nevidim jinou cestu nez tu, ze se CSSD techto lidi zbavi, pripadne je alespon prestane na verejnosti ukazovat. Je toho vubec schopna ? Pokud ne, buh s touto zemi - situace, kdy zde neomezene vladne arogantni nenazrana ODS s podporou sdelovacich prostredku je tim nejhorsim co nas muze po totalite potkat.

 
V 5/24/2007 12:09 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

"Idiotský individualista rád slyší, že je někdo horší než on."

Ano, ano, naprosto přesné a výstižné. Vzpomíná ještě někdo na jistého pana Rona Nejedlého na Buldozeru?

 
V 5/24/2007 2:59 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

To: Tribun
Je to přesně tak.Mám již delší dobu dojem,že předáci ČSSD působí při prezentacích ve sdělovacích prostředcích dost strejcovsky, takže není divu,že je většina mladé generace odmítá.Pokud ČSSD nedokáže vygenerovat politika typu na př. Tonyho Blaira,který zaujme široké spektrum voličů,formuluje jasně své myšlenky a hlavně se v médiích vždy usmívá,potud tato strana u voličů nevyhraje nad ODS.Politik v dnešní přemedializované době musí být pro většinu voličů sympatický a zaujmout a pak se snažit vysvětlovat a obhajovat své myšlenky.

 
V 5/24/2007 4:53 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ale obraz člověka neudělá o sobě on sám ale například je li vždy vyfocem zespodu, nebo jsou vybírány pouze fotky na kterých dělá grimasu, a komentář už ani není třeba .kdo ale otiskované fotky vybere? určitě ne on sám. Média mají v tomto absolutní moc nad lidskými emocemi. I partner pokud si ho vyfotíte jako idiota a dáte za rámeček se vám časem zhnusí ....

 
V 5/24/2007 11:19 odp. , Blogger Tribun řekl...

Tak na Rona Nejedlého na Buldozeru si vzpomínám, a občas se mi po něm dokonce i zasteskne. Jeho hysterická opozice mi chybí, stejně jako věcné připomíky Čendy. Jejich zavilý odpor totiž signalizoval, že někomu šlapeme po kuřím oku. Kde jsou? Nechce se mi věřit, že bychom je přesvědčili - žádného upřímně věřícího nikdo nikdy argumenty nepřesvědčil. Znamená to snad, že ztrácíme dech, že už nepřicházíme s myšlenkami, které by dokázali proniknou slupkou jejich helvítské víry a narušit jejich bigotní vidění světa tak citelně, že musí kolem sebe vztekle kopat, ve snaze ubránit sami sebe před pochybnostmi?

 
V 5/25/2007 9:40 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Nekecejte Tribune, že se vám stýská. Mě jen nebaví stále meldovat to samé dokola.
Na tomto článku mě zaujala zmínka o provokatérech a lámu si hlavu nad tím, kdo bude provokovat provokatéry, jestli nejsou náhodou taky zkorumpovaní.

 
V 5/26/2007 9:46 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Cendo, verozvesti to maji vzdycky tezke. A uplne nejtezsi to maji ti, kteri nabyli presvedceni, ze si svoji viru dokazi dokonce i vedecky zduvodnit. Komuniste by jiste mohli vypravet...
Lide jsou proste strasne "nevdecni" a vzdy se mezi nimi najdou takovi, kteri zacnou klast neprijemne otazky, ktere to pohodlicko jednoduche viry narusuji.
Lide jako Nejedly jsou takovimi verozvesty. U vas jsem na pochybach, protoze porad jeste casto vidim naznaky soudnosti.

 
V 5/26/2007 9:48 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

pardon: takovYmi.
Ne ze bych neznal pravopis, ale puvodne jsem chtel napsat takoví.

 
V 5/27/2007 5:50 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

To Klokan: Ono takových věrozvěstů tu je celý blog, jen namátkou třeba Vy, já, Tribun, Ods a další a další.

Nejvíce úsměvný je řev o modrých brýlích, přičemž ti co řvou sami mají brýle oranžovorůžovorudé barvy.

 
V 5/27/2007 8:18 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

To: cenda

No vidite a prave v tom se velice mylite. Kuprikladu ja jsem velice tolerantni clovek, ktery pomerne casto pochybuje o tom, cemu tzv. "veri". Diky tomu jsem ochoten a schopen obcas priznat dil pravdy jinym pohledum anebo o jejich argumentech minimalne premyslet. Co tady tak sleduji, jsou toho do jiste miry schopni i ostatni zde diskutujici az na pravicove verozvesty jako treba Nejedly. Ve vasem pripade jsem na pochybach a myslim, ze toho schopen take jste. Sice ztuha ale prece. Ve vasem nazorovem tabore je to pomerne vzacna vlastnost - prevazuji tam Vseznalci, kteri o nicem nepochybuji - z takovych lidi mam ja osobne strach.

 
V 5/27/2007 11:13 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

:o)

 
V 5/28/2007 6:59 odp. , Blogger Tribun řekl...

Čendo, „stýská“ asi opravdu není nejlepší slovo. Řediteli věznice, když mu utečou vězni, se po nich také nestýská, přestože je citelně postrádá. Tak to berte tak, že jsem vás postrádal.

Zejména jsem očekával vaši reakci na text o reformách ministra zdravotnictví Julínka. Byl jsem zvědavý, kam až dokážete zajít v obhajování nerovnosti mezi lidmi jako nejenom nevyhnutelné, ale dokonce blahodárné. Nebo jak budete hájit ideu, že hodnota člověka se odvíjí od jeho momentálního ekonomického užitku, a že takto ustanovená hodnota je postačující k rozhodování o tom, kdo smí a kdo nesmí žít, či jak kvalitní má být jeho zdraví, a tedy jaká smí být kvalita jeho života. Rovněž jsem byl zvědav, jak se pokusíte vyvrátit argument o tom, že vztah lékař – pacient je tak výrazně asymetrický ve prospěch lékaře, že jej není možno ponechat bez důsledné regulace, na pospas trhu.

Ale možná, že odpověď znám. Nezní náhodou „sociální darwinismus“?

 
V 5/29/2007 2:10 dop. , Blogger ods řekl...

K prezentaci ČSSD se osobně obávám, že neexistuje v České Republice osobnost, kterou by se dříve nebo později novináři nepokusili diskreditovat. Dnes se smutkem různí komentátoři vzpomínají na Zemana a hlavně Špidlu a nějak úplně zapomínají, kolik kýblů špíny na ně tehdy vylévali. Libovolná nová tvář se podle mne dříve nebo později stane podle novinářů idiotem co nechápe spásnost liberálního přístupu, případně naprosto nezkušeným hlupákem, který nemá praxi mimo politiku nebo údajnou loutkou předsedy.
Navíc středolevicová strana potřebuje ne jednu tvář, ale více různých, které zasáhnou široké spektrum voličů. Zkušení strejdové osloví střední a starší generaci, šviháci a snobové část střední třídy a mladíci budou lovit ve vodách jim věkově blízkých. Postavení jen na jednu kartu přináší velké riziko, že se pro určitou skupinu strana stane neatraktivní. Navíc výběr nových tváří komplikuje požadavek voličů, aby politik byl do určité míry agresivní. ODS na tom postavila svůj růst v opozici a ČSSD jí tímto téměř dohnala v preferencích.

 
V 5/29/2007 2:15 dop. , Blogger ods řekl...

Čendo, nezdá se mi, že byste zde psal jedno a totéž. Ovšem, hájil jste jeden směr se kterým nesouhlasím, ale konkrétními připomínkami k různým tématům. Monotematičnost a nezajímavost byla problémem Mr Nejedlého ne Vás.

 
V 5/30/2007 8:25 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

To Tribun: Na vašem článku jsem zaznamenal jeden dost správný postřeh. Zavedení poplatků celkem beru, podle mne by poplatky za návštěvu meměly být vybírány při kontrolách, jinak by měly být vybírány bez vyjímek. Ten váš správný postřeh se týká toho, že se nemocnost reguluje jen díky regulačním poplatkúm, ale nikde není ani zmínka o lékařích, kteří klidně pošlou na nemocenskou zdravého člověka. Tady by měly zafungovat zdravotní pojišťovny a jejich revizní lékaři.

Méně majetné skupiny lidí by neměly řešit regulace ve zdravotnictví, ale sociální sektor. To znamená, že pacient příjde k doktorovi, zaplatí poplatky, dostane doklad o zaplacení, s tím si zajde na obecní nebo jiný úřad, tam to úředník zadá do programu sociálky, který podle kritérií vyhodnotí během několika minut, jestli má a kolik má nárok a případně dostane šek, který mu na poště proplatí. Je to sice fikce, ale v 21. stolení ne nereálná.

Jedinou solidaritu která by měla být ve zdravotnictví je mezi relativně zdravými až chronicky nemocnými a tu by měl zajišťovat systém zdravotního pojištění.

 
V 5/30/2007 9:27 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

K tomuto tématu už jsem měl též připomínky, u nás ve třídě to samé. Skoro jako jedinej z mých kamarádů jsem souhlasil se zásahem policie při CzechTeku, ale radši jsem to neřešil. Ty poměry kdo koho volil jsou u nás velmi podobné, jen pár lidí volilo ČSSD včetně mě. Příští volby pokud se přeorientují tam kam mají bych volil spíše zelené. Četl jsem nedávno zajímavý rozhovor s mladým Stropnickým a velmi mě jeho myšlenky zaujaly. Jestli i teď docílí neschválení radaru, pokud nebude nevčleň jako obraný systém NATO, tak si starny zelených budu nesmírně cenit. Jen aby to nedopadlo jako s Čunkem a odstoupením z vlády a nespokojili se třeba s nějakým příslibem. Jsem zvšdav jak se to celé vyvine. Chtěl jsem přispět dřív, ale dělal jsem rovněž maturitu, takže nebyl čas. Našťestí to bylo jednoduchý a udělal jsem to s přehledem. Na dálku gratuluji Ahurovi k úspěšnému absolvování.

 
V 5/30/2007 11:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tobě taky gratulace k matuře....je to ale fraška,co?:-P

Já Zelené volil, protože jsem si naivně myslel, že se zbavěj Bursíka a spol., jak o tom před volbama furt mluvili...ale že z toho nebude nic a že SZ budou takový šmejdi jako sou dneska sem fakt netušil ani v nejhorším snu...A obávám se, že to "zdravé jádro" se u nich k moci nikdy nedostane, že si to ty ku.vy pohlídaj...

 
V 5/31/2007 11:22 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Víš, přesně toho se obávam taky. Jestli prosadí tu základnu přes to NATO, tak od toho tam přesně mají být. Ne jen pro nějaký ekologický přínos, ale mají rovněž působit jako záporná zpětná vazba, kde si jasně můžou stanovit podmínky co schválí a co ne a tak trochu vlastně korigovat vládu, která se chová neskutečně arogantně a razí radar silou. Nehledě na to, že si tím získá strana zelených obrovsou popularitu. Jestli ale všechno odkejvaj jak papoušci s tím že do toho nemáme co mluvit, tak pro mě defakto jako strana končí. Vůbec to nebude mít kromě názvu nic společného se stranou zelených, maximálně strana zelených bankovek v peněžence za schválení radaru. No nezbývá než čekat. Stejně myslím, že se to spíš bude rozhodovat někde v USA nebo někde na konferencích USA s Ruskem a český vliv bude opravdu minimální. A k tý matuře, skutečně děsná fraška, učil jsem se týden v kuse, což je doba kterou jsem se v součtu neučil za celý 4 roky. Měl jsem štěstí na předměty a učitele, kde satčilo věc pochopit, ne se naučit. Včera když jsem ale dělal službu, tak za co všechno dali maturitu, to sem nepobíral. Spolužáci řekli 2-3 věty a 12 minut mlčeli, ale udělali nakonec. Takže jedinej kdo neudělal byl spolužák, kterej nenapsal na potítku ani slovo a když mu chtěl učitel pomoct, tak řek že neví vůbec o čem mluví. No aspoň už vim, proč jsem dostal za svůj nic moc výkon 4 jedničky a jednu dvojku z češtiny, na kterou jsem děsnej lempl, fakt komedie to byla. Vejška bude nejspíš o nečem jiným. Nejvíc mě potešilo, že 15 mých spolužáků jde na stejnou univerzitu, což jsem ještě nikdy neviděl a 7 lidí budu mít přímo ve třídě a zrovna zase nejlepší kámoše, takže z toho jsem mnohem štastnější.

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka