pondělí, listopadu 19, 2007

Lhaní nechme vládě a médiím

Na stránkách iniciativy Ne základnám jsem se dočetl, že na sobotní demonstraci na Václavském náměstí bylo téměř šest tisíc lidí. Protože sám jsem se této demonstrace zúčastnil, tak toto číslo v žádném případě nemohu potvrdit. Celé shromáždění jsem několikrát obešel, vystoupil jsem na schodiště k Národnímu muzeu a ještě jsem se pokusil spočítat demonstrující, kteří stáli na konci ve velmi volných hloučcích na malé ploše ještě pod ulicí Krakovskou (tam bylo necelých 120 lidí). Na prostoru od Krakovské k tribuně lidé zabírali asi pětkrát větší plochu (stáli z části i na silnici) a stáli asi třikrát hustěji (blíže tribuně jako při každé akci více). Pokud si to vše spočítám, tak mi vychází něco mezi 1500 až 2000 účastníky.

Pár set lidí rozptyl je možný, ale trojnásobné nafouknutí akce je pro mne podobně hloupé, jako její násilné zmenšování či marginalizování jejího významu. Navíc se může v budoucnu obrátit proti samotným organizátorům, protože ke všem informacím zveřejňovaným na jejich stránkách bude nutno přistupovat s naprosto stejnou nedůvěrou, jako je samozřejmostí při poslechu mediální klvaňovštiny. Odpůrci základny a zastánci referenda mají právo se mýlit, nestojí za nimi miliony korun a ohromný aparát schopný pečlivě prozkoumat každou informaci. Ale lhát a dělat hlupáky z vlastních příznivců (protože odpůrci to téměř jistě nečtou) nesmí.

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 25:

V 11/20/2007 12:49 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Souhlas. Zúčastnil jsem se demonstrace od jejího počátku až do konce, včetně pochodu a také jsem několikrát kroužil okolo jak ovčácký pes abych odhadl kolik lidí se sešlo.
Můj odhad je dokonce nižší (okolo 1000) proto mne dost zaskočil údaj o 6000 ze stránek Ne základnám. Po přečtení toho údaje jsem pak doma vzal tužku a papír, vyčlenil jsem pro jednu osobu prostor o velikosti 70x70 cm a u vědomí toho že celý Václavák má plochu 61,4m x 675m, jsem se znovu snažil počet účastníků odhadnout s přihlédnutím k tomu co jsem si pamatoval z demonstrace. Jasně mi vyšlo že ten údaj je neskutečně nadhodnocený.

 
V 11/20/2007 2:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Já nevím... napadlo mne, že LEŽ je oplácená LŽÍ (mystifikace je použita jako protizbraň), ale spíš je důležitější, že lidé přišli... Byl jsem při tom;)

 
V 11/20/2007 4:06 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

lidé přišli,
ale málo
zase sebou necháme orat

 
V 11/20/2007 5:13 odp. , Blogger Tribun řekl...

Také myslím, že tentokrát Tamáš trochu přestřelil. A nejde jen o jím udávaný počet přítomných, o kterém jsme se shodli pod mojí zprávou o demonstraci, že je hodně nadsazený.

Co třeba výzva, aby lidé posílali symbolických 20.- Kč na účet základny? Dvacka dobrá, ale čtvrtinu z ní si vezme banka za bankovní poplatek. To je skoro víc pomoc „rajfce“, než ne základnám.

A pak ta výzva k bojkotu amerických firem, ta mi také přijde trochu křečovitá. V podstatě je správná – jediná řeč, která je všem politikům společná a které rozumí, je řeč peněz. Jenže v tomto případě to bude spíše šepot, a to i v případě, že bychom se do bojkotu zapojili všichni, všech deset miliónů jako jeden muž. A to se nestane. Takže, když zůstanu u toho přirovnání, je to jako kdyby hasiči špitali ohni o vodě, místo aby ji na něj lili. Myslím, že jsou mnohem efektivnější metody protestu, třeba psaní dopisů. Až je nebudou mít ve sněmovně kam dávat, třeba je to přiměje k zamyšlení.

K té účasti bych ocitoval komentář Strahda k mému již zmiňovanému reportu: "Co se tyce ucasti, byl jsem silne zklaman, v propagandovizi rikali zhruba 2000 a tentokrat bych rekl, ze mluvili pravdu. 70% naroda proti radaru a na demonstraci prijde projevit svuj nazor 0,03% z odpurcu. To jiste o necem svedci, obzvlast pri primem srovnani obcanske spolecnosti napr. v Italii ci Francii, kde neni neobvykle, aby vyslo do ulic pres 100 tisic lidi." To je totiž ono – takoví Francouzi jsou schopni stávkovat kvůli zkrácení polední přestávky, ale Češi se ani neobtěžují na demonstraci, a to jde o víc.

 
V 11/20/2007 5:31 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, klasicky psané dopisy jsou vyzkoušené... obyčejně se dávají na vyřízení nižšímu stupni aparátu. Občas se stane, že na email někdo zareaguje velmi podrážděným tonem a pak se děje to, co obvykle.... NIC.

A proč nejdou Češi do ulic? Protože si většina myslí, že už to horší být nemůže... a ono je to horší... tak si jenom utáhnou opasky. Nevím jestli je to o zbabělosti... spíš to možná už všichni vzdali jako marný boj.

 
V 11/20/2007 10:39 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Kdyby se (opět) na soše Sv. Václava objevilo nasprejované " Karle Kryle, už zase ryjeme držkou v zemi" nebo nové, originální "Karle Kryle, nikdy jsme nepřestali rýt držkou v zemi" tak se přiznávám, že jsem to byl já....

 
V 11/21/2007 10:40 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Co všichni kňouráte? Já jsem byl s demonstrací i s účastí, na české poměry, celkem spokojen. Netroufám si odhadnout kolik se sešlo lidí, ale vzhledem ke stavu společnosti, intenzitě propagandy, nálepkování odpůrců a možnostem organizátorů bych řekl, že skutečně dost a jediný, od koho by šlo očekávat významnější posilu jsou odbory. Nevím jak moc se s nimi počítalo, ale řekl bych, že přes účast Štěcha, odbory neplánovaly tuto akci organizovaně podpořit, možná ke škodě. Studenti mají samozřejmě také silný potenciál ale upřímně, s nimi jsem moc nepočítal. Nedělám si iluze o tom, že v jejich věku by u většiny z nich mohly hrát nějakou roli pojmy jako pacifismus nebo humanita, když ze všech stran slyší glorifikaci tržní dravosti a agresivity, jakožto symbolu úspěchu, síly a mládí. Jak by vypadali před vrstevníky, kdyby se šli postavit za názory, které mainstream označil za zpátečnické a slabošské výplody kryptokomunistů a starých struktur. Kdo by chtěl získat takovou nálepku. Ani s masovější podporou pražanů se kalkulovat nedá, protože ze zcela zištných důvodů, každá pragmaticky uvažující vláda usiluje všemi prostředky o to, aby v hlavním městě nespokojenost obyvatel nepřekročila kritickou mez, kdy by se zvedl významnější odpor.
Je dobré mít reálná očekávání a přitom si uvědomit, že je to zatím nejsilnější spontánní vyjádření občanů k působení vlády od r.1989. Lze však očekávat, že těch vystřízlivělých bude rychle přibývat.

 
V 11/21/2007 12:55 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

jk: Trochu jste si naběhl, já a JAromír Eybel, kteří na těchto stránkách také často "kňouráme" jsme loni maturovali:-P

 
V 11/21/2007 2:01 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ahuro, prosím, mé příjmení je Eybl, díky :). Já už tu radši ani moc často nekňourám, nemá to cenu. Dokud nepůjde o problém nás všech, tak nikdy jako národ do ulic nevyjdem. Přes všechen ten informační šum mě také účast těší, horší podmínky na demostraci ani být nemohly. Nezájem médií, zdiskreditování demostrací týden předtím, večer fotbal se sousedními bratry. Já se omlouvám, ale taky jsem se nezúčastnil. Jednak jsem měl své osobní problémy, jednak jsem zaujal jiný postoj jak věci řešit. Nechci být naivní a věřit že jde o záležitost kde jde jen o rozhodnutí naší vlády. Výsledek se odehraje na světové šachovnici, proto radši vnímám události ze světa. Je rozjeto několik her najednou a všechny nejdou vyhrát. Blíží se doba změn ať chceme nebo ne a jediné co bude důležité je udržet si tvář. Dollar padá, ropná krize, globální oteplování, bohatí bohatnou, chudí chudnou. Jediné co naši "západní" civilizica drží nad vodou je vykořisťování zbytku světa. Pěstovat potraviny, aby se spálily v motorech našich vozů, to je velmi cynické v době kdy velká část lidstva trpí hladem. Ale co oko nevidí, to srdce nebolí, hlavně když se na tom vydělá. Tohle všechno mě vede k pocitu že není cesty zpět a v horizontu 5-10 let nás čekají velké změny, mnohem větší než jen nějaké přenálepkování režimu, ale změna celého systému. Já osobně jsem pro, ač všichni řikají že tohle v čem žijem je to nejlepší a lidstvo k tomu směřovalo celou svoji existenci. Tomu já nevěřím, nemyslím že jsme tu proto abychom zplundrovali svoji rodnou zem, postavili na ní domek s bazénem s vířivkou a v garáži zaparkovali dvoutunovej Jeep. Návrat k přírodě a tradičním hodnotám, to je správná cesta i když vám to může znít sebevíc blbě. Přeci jen před 18 lety jsme taky protestovali a čekali jak pravda a láska zvítězí.

 
V 11/21/2007 2:41 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Dovolím si zde uvést část textu z recenze na jednu hru: "Minulost nechme být

Největší změnou Call of Duty 4 je přechod do moderní doby. I když se podíváte také do existujících států jako Rusko nebo Ukrajina, hodně času budete hrát ve fiktivní zemi někde na Středním východě, kde budete řešit únik nukleárních zbraní. Příběh má dvě linky, ve kterých se chopíte seržantů Paula Jacksona z USMC (američtí mariňáci) a MacTavishe z britských SAS. Dvě zápletky vás nenechají odpočinout, a tak stále střídáte lokace, děj se mění, dochází k novým a novým zvratům a vše je velmi sympaticky propojeno. Podaří se teroristům uspět s plány na odpálení nukleárních zbraní? Na to již budete muset přijít sami ve hře.

Je pravda, že příběh hry je zajímavější, než by byl další návrat do druhé světové války, nicméně i tento scénář jsme tu již mnohokrát měli a téma atomových hlavic nikoho nepřekvapí. Mnohem důležitější je, že vás hra do děje dokáže perfektně vtáhnout a dočkáte se nespočtu naprosto pohlcujících okamžiků, ve kterých budete ohromeně zírat na obrazovku. Padouchy opravdu budete chtít s chutí zabíjet a spolubojovníky střežit jako oko v hlavě. A to je důležité.
Teroristi, třeste se!

Spolupráce vaší bojové skupiny má v pokračování ještě o mnoho větší důležitost než v předchozích dílech, bez spolubojovníků byste si na mnoha místech vůbec neškrtli. Z počátku mi dokonce připadalo, že mám prioritu stejnou jako oni a prakticky se nijak schopnostmi nevymykám. To se ale po několika misích v úvodu velmi rychle mění a na otevřených prostranstvích se v přestřelkách příliš do nepřátel netrefují, takže většina práce zůstává na vás. V podobně vypjatých chvílích je jen poněkud deprimující nadměrný zájem protivníků o vaši osobu.

Autoři vyřešili šalamounsky problém s ovládáním vojáků. Nepostavili vás totiž ani v jednom týmu do role velícího seržanta, a tak jste právě vy tím, kdo by měl rozkazy plnit. Tak vám odpadá problém s otevíráním dveří, o které se výhradně starají vaši kamarádi. Význam tohoto kroku je jasný. Nedovolí vám přemýšlet o tom, proč byste zrovna do jiných dveří jít nemohli..."

Propaganda jede na plnou parou vpřed, hlavně nezapoměňte zabít nějakého araba, než on zabije vás.

 
V 11/21/2007 2:41 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

ahura:
Samozřejmě jsem tím nechtěl říct to, že jsem si nevšiml žádných účastníků ve studentských letech. Všiml a odhaduji, že jich zase bylo o něco více. Rozhodně se však nedá mluvit o masové podpoře, přičemž se domnívám, že je tomu tak mj. i z důvodů, které jsem uvedl. Já jsem maturitu obhajoval už před 9 roky, ale nemyslím si, že by se od té doby myšlení mladých lidí obecně stalo více kritickým, nebo se změnilo k vyznávání vyšších hodnot, než tomu bylo za nás, v době největší slávy samozvaného ekonomického génia Klause a jeho dogmatu samospasitelného zákona trhu. Když pročítám diskuse v novinách tak bych řekl, že je to se schopností objektivního pohledu a vytváření si vlastního názoru ještě horší. Jakoby se značná část mladé generace znovu stávala ideově loajální pevnou hrází vládní moci, po vzoru svých svazáckých předchůdců s heslem "co strana a vláda činí, dobře činí".

Jaromír Eybl:
Pasivita a rezignace nikdy k žádné změně nepřispěje, tím spíše ne k lepšímu. Rozhodně by neměli mlčet lidé schopní vytvářet si vlastní názor. Když budou všichni jen čekat až se věci hnou sami, tak se nemusí dočkat nikdy. Co se demonstrování před 18 léty týče, tak můj osobní názor je ten, že buď někdo byl velmi schopný a dokázal přeskočit z nepříznivého vývoje na příznivý, nebo byly karty rozdány už dávno předem, kdy lidem byla přiřazena role obecenstva, studentům role užitečných idiotů a bank držel někdo v pozadí.
P.S. Tím kňouráním jsem myslel jen pesimistické komentáře k této konkrétní akci.

 
V 11/21/2007 2:48 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Sorry Jardo:-P

To co řikáš, je určitě pravda...když jsem se tu pokusil říct, že se vlastně máme moc a moc dobře a nemáme si na co stěžovat, tak mě někteří lidé málem ukamenovali:-P Osobně si také myslím, že společnost v současné podobě nemůže už moc dlouho fungovat a je to škoda. Stačilo by možná ještě 100 let a problémy s energií mohly být vyřešeny, ale na to se nehraje. Narozdíl od tebe ale tu budoucnost nevidím moc růžově - spíš nenastane příklon k přírodě, ale příroda bude zničištěním a hlavně válkami o zdroje tak znečištěná, že přežijí pouze nějaké enklávy, které budou chtě nechtě konvertovat k fanatismu náboženskému nebo jinému. Útěchou nám může být, že válku třeba o pitnou vodu asi moc lidí nepřežije, takže nemáme příliš vysokou pravděpodobnost, že si té postapokalypsy užijeme

 
V 11/21/2007 3:43 odp. , Blogger Tribun řekl...

Tento komentář byl odstraněn autorem.

 
V 11/21/2007 3:47 odp. , Blogger Tribun řekl...

Tak vám odpadá problém s otevíráním dveří, o které se výhradně starají vaši kamarádi. Význam tohoto kroku je jasný. Nedovolí vám přemýšlet o tom, proč byste zrovna do jiných dveří jít nemohli... Tak to je přesné. Spíše kouzlo nechtěného, či freudovské uřeknutí, než snaha odhalit pravdu, ale velmi dobře to vystihuje podstatu moci.

Ideál poslušnosti a sebeoběti... kdopak že s tím v minulém století měl takový úspěch?

Ideál síly a boje se stává stále populárnější. Hlavně u těch, kteří nikdy nebojovali, nikdy nepoznali bolest a utrpení, a válku si představují tak, že v ní umírají pouze ti druzí. Oni, kdyby snad i měli zemřít, tak padnou hrdinskou smrtí v boji za - civilizaci.

Síla je právo. To je heslo, ke kterému se hlásí stále více lidí. Síla jim splývá s násilím. Pochybnost pro ně znamená slabost, silný nepochybuje, silný jedná.

Čekají nás zajímavé časy. Bohužel ale asi ne pro všechny.

 
V 11/21/2007 4:08 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

No Ahuro, jestli si můžu vybrat, tak radši mi řikej Míro, nejsem "Jarda" Jaromír Jágr, ale zkrátka Míra, je to složenina dvou jmen. Tak snad příště už správně :) Jinak problémy s energií jsou vyřešeny již teď, jen čekají v nějakém šuplíčku až budou ekonomicky výhodné nebo nebude jiného zbytí, snad už se dá do pohybu to auto na vzduch, přece jen ten funkční prototyp jezdí už dlouho, vše je odzkoušené, řešení levné a efektivní. Než dollar padne, tak jěště nějaký čas zbývá a záložní řešení také jsou, jinak by byly blázni. Třeba my se budem mít v budoucnu líp, ale myslel jsem že bude hůř pro lidstvo celkově, protože o tom jak se pomůže zemím třetího světa se baví řadu let, jenže ono není v zájmu aby se rozvinuly, jen by to urychlilo konec světa jak ho známe dnes.

 
V 11/21/2007 4:59 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, Konfucius říkal: Silný donutí osud, slabého donutí osud sám...

 
V 11/21/2007 5:11 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

to Ahura:
Když se načaly ty hry, říká vám něco hra Fallout a Fallout 2? Je to poněkud stará záležitost, ale vidění světa vystihuje docele přesně dle vašich představ a pesimismu. Jinak k těm demonstracím: pokud se lidé v Praze budou mít dobře (velmi nadprůměrné příjmy, dostatek práce.. (myšleno v celostátním měřítku)), tak je ven na demonstraci nedostanete. Praha je stát ve státě. Přiznám se trochu jim závidím. Já jsem vlastně poslechl slova "pana" Klause. Stěhujte se za prací, udělal jsem to (bydlím v Plzni). Sice jsem si polepšil (na Prahu to nemá), ale i pohoršil. Jsem zadluženej na 20 let dopředu kvůli bytu. Tak nevím....

 
V 11/21/2007 6:26 odp. , Blogger Tribun řekl...

fudzijan, abych pravdu řekl, já dávám přednost spíše Lao-'c.

Poznámka pod čarou: stále čekám odpověď na svůj email ze soboty. Omlouvám se, že vás takto urguji, ale vaše odpověď mne opravdu zajímá. Můžete si ta to sám :-)

 
V 11/21/2007 8:06 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Omlouvám se... Přiznávám se. Mail sem nějakou dobu nevybíral a ani neměl příležitost odpovídat - napravím to:)) Děkuji

 
V 11/21/2007 8:54 odp. , Blogger Tribun řekl...

Ke svému komentáři z dnešní půl sedmé bych si dovolil ocitovat z poměrně zajímavého čláku Svět podle Baťi z Lávky: "Najměte pasáka, najměte služku, poslední děvečku od krav. Člověk bezzemek, nádeník, chytí práci za rohy, nebojí se pěstí praštit, a dovede být právě tak dobrým ředitelem jako pohůnkem. Inteligent se kroutí, přemýšlí o věci, bádá o všem jak co popadnout, jak to neb ono možno. Nepotřebujeme takových lidí!" (str.111) Nechápe ani příliš kulturu. Praha je pro něj muzeem středověku: "Nezajímá mě ostatně plíseň středověku, miluji sílu, stroj. Praha mi připomíná dobu kamennou, i s lidmi...Já miluji ocel, dobu oceli, páry, elektřiny."

 
V 11/21/2007 10:03 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Grimm - já jsem ještě ze staré hráčské školy, takže Fallouty znám velice dobře, oba jsem několikrát dohrál:-) A ano, myslím si, že svět dopadne tak nějak jako ve Falloutu

 
V 11/21/2007 10:42 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

To ja nehraju skoro vůbec nic, protože hry už nejsou co bejvaly a ani mě nějak nebaví. Ale mám pár oblíbených, hlavně ty co jsou pro dav hráče a každého v nich porzím :) Nemyslím však že svět dopadne nějak jako ve flatoutu, ke použití jaderných zbraní nedojde a když už tak proti někomu, kdo se nebude moct bránit. V každym případě to planeta i idé přežijou. spíš bude válka konvečními porstředky. Čeho se bojím já je světovláda jedné země, nejspíš se bude v budoucnu platit čipem, bude se kotrolovat pohyb lidí a nebude již cesty zpátky. Když vám nebude nci vadit na režimu, tak se budet mít dobře, ale běda vám jak budete s něčím nesouhlasit. Také je znepokojivý vývoj sonických a mikrovlných zbraní, ideální pro policisty budoucnosti, nezabijí ale totálně ochromý člověka, též skvělé k mučení bez rizika ublížení osobě. Vidím však že lidé o tom tuší, odkaz na Orwellův román je živý a nic takového nedopustí.

 
V 11/21/2007 10:43 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Oprava Falloutu

 
V 11/22/2007 5:46 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Velmi zajímavý projekt:

http://www.pdemokracie.ecn.cz/cs/index.php?pg=uvod

 
V 11/23/2007 1:08 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Já jsem byl na brněnské demonstraci. Referát o počtu účastníků na stránkách brněnské pomočky NeZákladnám odpovídá dosti přesně: Na náměstí Svobody 300, až ke Kaunicovým kolejím 100 (tj. po cca 4 km pochodu v chladu a po setmění).
Zajímavé je, že o trucpodniku brněnského Komunistického svazu mládeže ani jedna strana na svých stránkách ani slovo.
Praum Martin

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka