Hon na čarodějnice
Daniel Landa je rozporuplná osoba. První období, ve kterém se stal veřejně známým je spojeno s jeho účinkováním v kapele Orlík. Kapele, která je označována za neonacistickou, která se pohybovala na hraně a často i za hranou zákona. Z osobního poslechu mohu potvrdit jednu opravdu nechutně rasistickou písničku (Bílá liga), několik zachycujících svérázným způsobem reálné problémy s menšinami (Dvojí metr, Češi stáli, atd.), několik zaměřených proti komunismu (Zahrádka, Zrůdy rudý), pár oslavujících opilství a rvačky (oi,oi,oi), několik vlasteneckých,zaměřených hlavně na dobu husitství (Mistr Jan, Vozová hradba) a další spíše umělecké skladby a blbovinky. Celkově mi to přijde (s výjimkou jednoho excesu v podobě Bílé ligy) jako výlev mladého člověka s velkým uměleckým talentem, který je trošku omámen pomyslnou silou a mocí hnutí Skinheads (pozor, Skinheads nemají nic společného s neonacisty) a do toho zamíchává věčné téma našich Romských spoluobčanů. Jestli se v této době Landa choval jako neonacista nevím, nikde jsem žádné jeho fotky, na kterých by hajloval nebo nesl nacistické symboly nenašel.
Každopádně mladý umělec povyrostl, vydal se na sólovou dráhu a od Orlíku se distancoval. Od té doby ho také čeští neonacisté považují za zrádce a jeho písně neposlouchají, jejich vzorem jsou útržky písní Orlíku, většinou vytržené z kontextu. Těmito několika roky si však Daniel Landa zadělal na velké problémy na dlouhá léta. Do myslí lidí média vkradla jeho obraz jako „nácka“, nebezpečného člověka, na kterého je třeba si dávat pozor. Protože se však Landa ukazoval dalších více než 10 let pouze jako výborný umělec, sportovec, a žádné katastrofické scénáře v podobě jeho osoby kráčící v čele neonacistického převratu v ČR se nekonaly, média i lidé si Daniela přestali všímat.
Veřejné mínění však jako blesk z čistého nebe zasáhl rok 2005, kdy Landa založil řád Ordo Lumen Templi. Ihned se vyrojila řada senzacechtivých lidí, kteří vrtali a šťourali a také vyšťourali. Samotný Ordo Lumen Templi se prezentuje jako řád sjednocující české vlastence, chtějí postavit obří chrám zasvěcený Svatému Václavovi a jejich heslem je Víra, láska, síla, pravda. Problémem je fakt, že to jsou v podstatě jediné informace, které o tomto řádu seženete. Strach z neznáma a touha po senzaci dovedli novináře k zajímavým „zjištěním“ – jako první přišlo na řadu srovnání s nacistickým řádem Ordo Novi Templi, tak snadné díky Landově údajné nacistické minulosti a podobnému názvu. Když se však ani po dvou letech Ordo Lumen Templi neprezentoval ničím jiným, než několika charitativními akcemi a opět se ani velice zvídavým a hloubavým novinářům nepodařilo vyšťárat jakékoliv napojení na extremisty či podsvětí, nastala mezi nimi nervozita. Začali se uchylovat k trošku ztřeštěným útokům, jako například úvaha – Znakem Ordo Lumen Templi je znak Mercurius, značící v alchymii planetu Merkur. Merkur okolo Slunce oběhne jednou za 88 dní. 88 používají neonacisté jako kryptogram pozdravu Heil Hitler (H je 8. písmeno abecedy). Z toho jasně a logicky vyplývá, že O.L.T. je nacistická organizace. Bohužel takovéto ústřelky už moc veřejnost nevzrušovaly a proto se „kauza Landa“ opět pomalu propadala do zapomnění. Mně osobně na O.L.T. vadí pouze aktivní účast vysoce postaveného člena ODS Vidíma, která i v mých očích vrhá lehký stín podezření. Na druhou stranu se někteří jiní čelní představitelé O.L.T. veřejně ohrazují proti dnešní politické bídě a hnusu, reprezentovaného největšími tuzemskými politickými stranami, takže, lidově řečeno, prase aby se v tom vyznalo….
Avšak naštěstí pro novináře účastnící se honu se Daniel Landa opět zviditelnil kontroverzí – na internetové televizi Stream.cz začal vysílat svoji reality show Peklo s Landou, ve které se společně se špičkovým trenérem thajského boxu Petrem Macháčkem pokoušel změnit 5 životních ztroskotanců v bojovníky, kteří objeví sami sebe a začlení se zpět do společnosti. Plamínek naděje se objevil v podobě Oty Vodičky, od prvního pohledu bývalého neonacisty, který se vrátil z pětiletého pobytu ve vězení a Landa si ho do show vybral. Peklo mělo masovou sledovanost (každý díl několik desítek a později stovek tisíc shlédnutí) a proto se vyplatilo o něm v novinách mluvit. A opět jsme se dozvídali o tom, že Peklo je vlastně velké spiknutí, „výcvik nebezpečných násilníků ve vraždící monstra proti cikánům“ atd. Naštěstí už tohle lidi moc netáhne a média zjišťují, že z případu „hon na Landu“ už asi nic nebude a stopa pomalu vychladává.
Co tím vším chci říct? Daniel Landa je určitě kontroverzní postavou, ale spíš bych ho označil za snílka a rozháranou osobnost, než za nebezpečného kriminálníka. Přesto se našim médiím skoro 20 let víceméně úspěšně dařil hon na jeho osobu a lidé tak ochotně poslouchali, že už někteří mají v mozku natrvalo vypáleno „Landa= nic než nácek“. Příkladem může být, podle svého tvrzení písničkář a poeta, Xavier Baumaxa, s jeho písní Nazzijaz, kterou doporučuji k poslechu, nejlépe v live verzi, protože to opravdu stojí za to. Když tohle všecko vidím, tak si říkám – když se médiím povedlo, na základě jednoho mladického úsřelku, z Landy udělat nebezpečného člověka, jehož jediným celoživotním přesvědčením je špatně skrývaný neonacismus, co se jim mohlo povést udělat v případech, kdy nebylo třeba vymýšlet celé umělé konstrukce na koleni, ale kdy stačilo pouze něčí činnost šikovně interpretovat a trochu podbarvit. A nemyslím tím jen dnešní dobu internetu a televize, ale ještě více dobu, kdy otěže informovanosti držely noviny a později rádio – o kolika lidech si kvůli nim dnes myslíme úplně něco jiného, než kým doopravdy byli?
poslal Ahura
Štítky: ahura, média, společnost
Komentáře: 26:
Orlík bych nezlehčoval. Bílou ligu vydali dvakrát (jednou obráceně), takže si asi za tím jasně stáli a nebyl to jen jednorázový úlet. Stejně jako i jiné písničky, které mají jasný rasistický a/nebo nacionalistický podtext. Čistý nacismus to spíše není, ale propagace násilí jako řešení nebo zhnusení svobodnou společností a akceptací i jiných kultur tam naprosto jasně vane z obou desek.
Otázkou je nakolik ho to diskvalifikuje i dnes, to si myslím že ne, ale určitě asi jistá opatrnost při sledování jeho aktuálních výstupů je na místě. Podívejme se jak se jako celá společnost díváme na lidi spojené s minulým režimem byť je již dvacet let po sametové revoluci. Měli stejný čas na pokání jako Landa a stejně i když říkají (podobně jako Landa), že odmítají vše zlé z minulosti, tak například i Landovi přátelé jako výše zmíněný Vidím jim nevěří - svému kamarádovi ale ano. Landa zůstal národovec naprosto jasně i dnes, tvrdí jen že není rasista a že odmítá násilí. Komunisté zůstali ultralevicí a zároveň říkají, že odmítají násilí a vše hodlají prosazovat pouze demokratickou cestou. Není důvod, abychom kažé této skupině věřili jinak. Nevidím důvod, proč by třeba Filip měl být méně důvěryhodný než Landa. A u obou ale vidím důvod je důrazněji sledovat a kontrolovat jestli opravdu jejich slova se shodují s činy.
Jinak zbytek humbuku kolem Landy beru jako šikovně rozehrávanou kampaň na kterou naši novináři naprosto přitrouble skákají. Rozhodně na všech těch spekulacích neztratí a jen víc naplní sály a víc desek prodá.
ODS - souhlasím s vámi, určitá opatrnost je v přístupu k akcím D. Landy třeba, ale u koho dnes ne...
Jinak s tím, že jemu to vyhovuje - dneska už je okolo něj takřka klid, kdo ho zná z mladších lidí ho zná jako umělce a vlastence, ale myslím, že to, jak mu média šlapala na paty v 90. letech mu určitě neprospělo....také jednu dobu myslím 5 let nevydal desku a stáhnul se z veřejného života pryč...
A navíc to srovnání s komunisty trochu hapruje ODS, pan Filip nikdy nepřestal být komunistou, jen změnil tón řeči a způsob prosazování svých myšlenek. Landa byl (jestli byl) nácek 3 roky a od té doby se od nich několikrát veřejně a jednoznačně distancoval...
Ahuro, Landa byl nacionalistou (národovcem) a tím také zůstal, jen některé z původních forem odmítá, proto jsem ho srovnal s komunisty. Samozřejmě každé zjednodušování kulhá, ale u Landy jeho pravé názory na mnoho věcí neznáme, protože o nich odmítá podrobněji mluvit.
ODS - a na co tají své názory? to by mě docela zajímalo, co jsem kdy viděl rozhovory s ním, tak se otázkám nějak nevyhýbal. Dokud tedy nebyly přímo vyzývavé nebo ofensivní...
Možná slovo tají je trošku zavádějící, ale většina toho co jsem četl byla velmi obecná, shrnovala se do různých frází a u citlivějších témat se mi zdálo, že jim podrobněji uniká.
Třeba toto: Před patnácti lety bylo v té angažovanosti nejvíc cítit vlastenectví. Tedy - byl jsi na začátku především národovec?
Každopádně by to tak šlo říct. Ono se toho možná tolik nezměnilo, jenom byl nějakej vývoj. Před patnácti lety pro mě bylo důležitý zařvat "jsi Čech, Čech!" dneska už to jenom šeptám a důležitější pro mě je udělat nadaci. Ta změna je v kvalitě toho, co člověk přináší. Dneska mám tři dcery a vnímám zem jako konkrétní věc. Před patnácti lety jsem viděl problémy černobíle a myslel jsem si, že odvaha je mít radikální názor, dneska si spíš myslím, že odvaha je říct: "Já nevím." Chtěl bych jít určitým způsobem příkladem. Nejen ostatním, ale i sám sobě. Ptát se sám sebe, co ty jsi udělal - a mít na to odpověď. Když se proháníš při rallye autem dvousetkilometrovou rychlostí po lesích, tak se zeptáš kdo jseš, proč tu jseš a co jsi udělal. Jestli nejdou věci dělat líp. Na všechny tyhle věci se ptáš a pak, hovoříš-li o vlasti, má to úplně jinej nádech. Kdysi jsem chtěl z protestu a nasrání bořit, dneska chci z téhož tvořit.
Šeptající národovec co jezdí autem a chce být hodný. Ach jo.
ODS - asi jsme k němu oba zaujatí na opačném pólu, ale já zrovna v tomhle úryvku nic špatného nevidím, možná se vyjadřuje trochu nesrozumitelně,ale to je všechno.
Těžko soudit. Každopádně Petr Macháček je s Landou docela velký kamarád, od září ho budu znát osobně, tak potom budu moct říct, jestli je aspoň ten Macháček důvěryhodná osoba:-P
ODS - asi jsme k němu oba zaujatí na opačném pólu, ale já zrovna v tomhle úryvku nic špatného nevidím, možná se vyjadřuje trochu nesrozumitelně,ale to je všechno.
Těžko soudit. Každopádně Petr Macháček je s Landou docela velký kamarád, od září ho budu znát osobně, tak potom budu moct říct, jestli je aspoň ten Macháček důvěryhodná osoba:-P
Proti Macháčkovi naprosto nic nemám. Je to sportovec a sama známost s Landou ani pro mne neznamená automatickou nedůvěryhodnost. :)
Ze svého okolí mohu říci dvě osobnější reakce na pana Landu a jedna je pozitivní a druhá negativní. Jako otec se na hřišti prý chová velmi lidsky a sympaticky a nenafoukaně. Jako majitel baráku blízko zahradní restaurace je/byl prý občas otravný až nad míru. Čili shrnuto, to co jsem slyšel z něj v normálním životě asi dělá normálního průměrného člověka. No a jaká je jeho veřejná tvář, to už je jiná.
Mě spíš hapruje to slovo "umělec", hudebník možná, ale umělec v žádném případě, nepovažuje-li člověk za umění koňskou dávku patosu bez kouska vtipu (příkladem i citovaná odpověď v anketě). Už jsem to, myslím, říkal, ale nevěřím písničkáři, který v životě nenapsal jedinou vtipnou píseň. To radějc půlku Baumaxy (i když některé jeho skladby jsou taky blbosti) než deset Landů.
Ne, Landa na mě nikdy nepůsobil důvěryhodně, do všeho se vhrhá po hlavě, i dnes mu chybí, stejně jako kdysi, špetka pochyb nebo sebereflexe ve vztahu k současnosti. To znamená, že stejně tvrdě jako kdysi propagoval nácky, dnes propaguje něco jako charitu. Stejně intenzivně, stejně slepě. Co bude za deset let? Ode zdi ke zdi a obecně neschopný jít vlastní cestou. Dost nešťastná figurka, řekl bych, mistr průměrnosti, který po zdech hospodských záchodků čmárá slova jako láska, smrt, vlast, aniž by nám hlouběji osvětlil, co si pod nimi představuje.
Tohle je dost zkreslený komentář, ale, jak říkám, Landu jsem nikdy neměl rád, ne jako někdejšího nácka, ale jako při nejlepším průměrného "umělce", který se vydává za víc, než na co stačí. Uf, sorry Ahuro, ale muselo to ven.
Wintere - mně se neomlouvejte, já Landu opravdu nezbožňuji:-P
Tak srovnávat jeho písně třeba s Karlem Krylem by se skoro dalo označit jako hanobení jeho památky:-P ale na druhou stranu - nemůžu souhlasit s tím, že nenapsal jedinou dobrou a vtipnou píseň. Když vezmu už třeba Orlík - mně se hodně líbila písnička Čeči stály, už někdy na začátku 90. let tam Landa zpíval "Až nám do Evropy vtrhne vlna Arabů, to nám možná nadobro, zkazí náladu...". Pokud by byl zájem, vzpomenu si i na nějaké písně z jeho sólové tvrorby.
Navíc - říkáte, že ho nepovažujete za umělce - tak koho potom ano, když Landa složil 2 muzikály (podle mého názoru docela dobré) a troufl si i na předělávku Mozartova Requiem, které tedy nebylo nic moc, ale myslím, že v tomto počinu je i totální nezmršení úspěchem.
Landu znám jenom z médií a odsud bych si ho opravdu nedovolil kritizovat nebo obhajovat, vy ho znáte lépe, že ho hodnotíte?:-)
Tak tykat si s ním netykám .) Znám ho taky jenom z médií, z textů, z jeho práce, která na mě dýchá těžkou naivitou (a Vámi uvedený úryvek afektovaností - ale zkusím ještě projet net). Že napsal dva muzikály z něj nedělá ještě umělce. Že přehrával Mozartovo Reqiem nevyjadřuje víc, než zná jednu klasickou skladbu (imho Mozart napsal dost lepších věcí, i když přihlédneme-li k oddobí, v němž Requiem psal, skladba má své kouzlo, ale to už je mimo mísu). Takže si jej kritizuji stejně jako třebas Topolánka nebo Bushe nebo někoho X ze strany Y. Ostatně o jeho "uměleckém talentu" vypovídá právě mršení Krylových písní, které, ať jsou, jaké jsou, vždycky dýchaly hlubokou intimitou, člověkem, pak přišel Landa a dodělal ohničky, dětičky v bílých šatičkách, velké pódium atd. Takže otázka by měla znít, považoval-li byste za umělce básníka, který předčítá Dylana Thomase v nákupním středisku (a není to recesista).
Landa je podle mne především zručný umělecký řemeslník a schopný kšeftař – podnikatel s patosem. Čiší z něj jakási zoufalá potřeba řádu a hierarchie a z toho plynoucí fascinace ideálem panské rasy (i když slovo rasa je zde poněkud zavádějící). Docela se na něj hodí slova, kterými jeden britský plukovník tajné služby popisoval po válce Němce: romanticky rozervaná teutonská duše. Čímž ale v žádném případě nechci říct, že by Landa byl nacista; to je příliš laciná nálepka, pro niž nemám dostatek důvodů.
Co se týče jeho „telecích let“ a Orlíku vůbec, tak je mi zcela lhostejný. Mám vlastní rozum, dokáži poznat, o čem zpívá, a nepůjdu se někam poprat jenom proto, že to Landa pěkně zrýval zazpíval za doprovodu píšťalek a bubínků.
Co však Landovi nikdy neodpustím je bestialita, s níž znásilnil tvorbu Karla Kryla.
Je ovšem třeba přiznat, že „kauza Landa“ je především mediální produkt – novináři potřebují nějakého „zlého hocha“, aby měli o čem psát, a Landovi není proti srsti jim ho zahrát.
Komediant Landa, který je stále na očích, není nebezpečný, nebezpeční jsou pánové jako Komorous či Vidím, kteří se za Landu schovávají a vše kolem něj berou vážně.
Ahuro, plně se podepisuji pod tvůj článek. Jen dodám, že co jsem nastudoval, tak Merkurius je jméno bájného učence, známějšího pod jménem Hermes. Podle pověsti donesl Egypťánům a několika dalším národům písmo a vzdělání. Ti, kdo se snaží hledat spojení s planatou naší sluneční soustavy, jsou značně v tomto vedle.
Landa je skutečně snílek a fantasta. Tráví čas tím, že neustále něco vymíšlí, ale zvládne realizovat jen zlomek svých nápadů. (Zdali je to dobře, nebo špatně je na pováženou.) V čem, dle mého naprosto vždy pohoří, je výběr svých známích. Vidím je přiklad nejviditelnější.
Co se týče jegho tvorby, mě se jeho texty libí. Protože jsou o "něčem". Texty, žádného jiného českého hudebníka se mi tak nelíbí. I muzikál Tajmeství, na který jsem si zašel se mi hodně libí. (Když se k tomu přiznám, jsem však pravidelně označován za neonacistu :-) )
Naposledy jsem četl, že Dan prohlasil, že konečně dospěl k tomu, že je v první řádě umělec. Myslím, že méně angažovanosti mu jenom prospěje. Zatím to bylo přes hezké proklamace mnohem více ke škodě, než k užitku.
S tou teutonskou duší to sedí. Bohužel mám pocit, že Landa se vážně bere taky, že, což je hrozivé, celou tuhle tragikomedii patetické pseudokultury bere smrtelně vážně. Proto je schopný stýkat se s lidmi jako Vidím, jinak by se jakékoliv politiky vystříhal, politika kazí byznis (alespoň v tom odvětví, v němž se pohybuje).
Ještě k tomu Baumaxovi: nikdy bych neřekl, že se najde někdo, kdo ten text bude brát vážně. Jo, možná je to pozér s kytarou, ale na rozdíl od Landy je to přece jen recesista (ať už se to člověku líbí, nebo ne). Hezky šťouchl a je hezké sledovat, jak jedni čertící skáčou z krabiček (s čímž se dalo počítat), a jak jiní se dokáží "povznést" nad problém. Baumaxu rozhodně nepodezřívám z bůhvíjaké senzachtivosti (narozdíl třebas od kauzy Hutka).
Wintere - názor na Landu a jeho tvorbu máme rozdílný a asi těžko budem hledat kompromis,ale i tak díky za diskusi:-)
K tomu Baumaxovi - Nazzijaz jsem viděl "live" a přišlo mi to spíše jako uslintaný pokus Landu zesměšnit a udělat z něj debilního nácka, než jako povznesená recese - projevem,textem, vším
K Kryl-Landa:
Sylšel jsem obě verze Morituri a nemůžu souhlasit,že je to "znásilnění" tvorby Kryla.Možná ostatání "remaky" jsou špatné,ale je to pravda čistě subjektivní věc.
Přesně tak Tribune, Landa se rád hřeje na vysluní popularity jako ortodoxní tajemný rebel milující svou vast, své děti a své blízké ( teda pokud i oni jsou dastatečně geneticky přijatelní), ale ten nejhorší póvl se skrývá těsně za ním, to jsou ti největší gauneři, kterým nestačí jenom čistě politická moc, oni by rádi i nějaké mystické zásluhy povahy Reinharda Heydricha - Vidím a Komorous ví přesně co udělat s Landovic trucnazi spolkem, jak oblbnout mladý a postrašit starý, přitom zůstat ještě více mocensky silný.
Mediální masáž a manipulace je realita, v tomto ohledu není Ahurův příspěvek kdovíjak objevný. Autor ovšem nenabídl ani náznak vysvětlení, proč to média dělají, z jeho textu možná prosvítá náznak nějakého spiknutí. Myslím, že skutečnost je prozaičtější, téma nacismu zkrátka ještě stále poutá pozornost a pozornost holt prodává. Proto jsou média rády za sebemenší vějičku, kterou by mohly nafouknout a prodat.
Jinak nejsem expert na Orlík, ale nehráli tam i Matásek a Lou Fanánek? Nevím, nakolik měli podíl na textech, hudbě a celkovém image Orlíku, každopádně na ně se žádný hon nikdy nepořádal.
Podle toho jak o tom psal Vaculík (1966, Sekyra, str. 47-48) to média nikdy neměla lehké. A soudě podle současného přístupu justice ke svobodě projevu, to nebudou mít lehké ani do budoucna. Potažmo tedy ani my, kteří je sledujeme. Zase si budeme muset nasazovat filtrovací brýle a o vyčtených náznacích si shánět informace mimo tyto zdroje.
Ještě že máme internet. Zde se aspoň něco dovíme i o tom co se nesmí ani naznačovat. Za minulého režimu byl člověk odkázán na informace z "tiché pošty" šířené pomocí psacího stroje. Ale taková devátá kopie na průklepáku už bývala, většinou, čitelná jen když se podložila čistým bílým papírem. Tak že jsme na tom přece jenom líp :-) Ať žije Sametová revoluce! A nebo spíše ta technická?
To jsem blázen ... Dělám nějakou chybu v odkazech. Zkusím to znovu:
psal Vaculík
současného přístupu justice
Tak nevím co dělám špatně. Jde o tyto dva odkazy:
Vaculík:
http://www.britske-listy.cz/2008/3/20/art39658.html
Justice:
http://www.britske-listy.cz/2008/3/20/art39663.html
Ahuro: v tom případě je Baumaxa, soudě dle textu Romale rap, pěkný rasista, dle ozajistého hihopu, hiphoper atd. A mezi náma, psát Landa texty na úrovní Lidí z malých vesniček, tak ho mám podstatně radějc.
aleš: Matásek členm byl, Fanánek ne.
Proč to média dělají? Mám jisté vysvětlení. Doporučuju zhlédnout Večer s písní Karla Kryla, měl mezi skladbami velice zajímavé sproslovy. Týkali se stavu naší společnosti. Myslím, že s většinou věci by souhlasili i ti, co nemají Landu moc v oblibě. (kdyby si samozdejmě odmysleli, že to říká právě Landa). Na to se Landa vyšvihl na druhé místo v Českém slavikovy a mám pocit, že se někteří prostě lekli, že dokázal na některé lidi svým proslovem zapůsobit (což skutečně dokázal). Zatím co do té doby byly články spíše zvědavé, po tom se tlak začal rychle stupňovat.
Odezněl, až vyšlo najevo, že Landa nemá problém si stoupnou před dav a jako řečník neco přednést, ale když má něco skutečně zrealizovat, tak je to problém.
Asi se pripojim k Ahurovi a Elfovi.
Je mi 30 let. O Landovi jsem slysel poprve cca ve svych 12letech, protoze se mnou do tridy chodil jeden sigr, jeho bratr vedl branicke skinheady. Slysel jsem par pisnicek, jejichz nazev jsem si tehdy nezapamatoval a ktere me neoslovili. O par let pozdeji ( cca v pubertackych 17 letech ) jsem slysel jine jeho vytvory, ktere bych oznacil za "syrove" - Chciply dobry vily, apod. V tu dobu jsem su jeho jmeno uz zapamatoval, pisnicky taky a kazdym dalsim jeho vytvorem jsem byl vic a vic spokojenejsi.
Jeho par poslednich alb ma pro me vypovidaci hodnotu a nad mnoha pisnickama se rad zamyslim.
Je mi uplne jedno, zda byl ( teoreticky ) nacista. To byl nynejsi papez taky. Sklada dobou hudbu? Pro me ano. Predelavka Requiem je slusny pocin, byt financne narocnejsi. Sklada muzikaly, filmovy pocin jeho zeny a jeho hudbou taky neni poslechove ( narozdil od hereckych vykonu ) spatny. Ze ho nikdo nepovazuje za umelce? Aby se dostal na "uroven" radobyumeleckych hvezdicek typu Tereza "Hele, jaky mam kalhotky" Kerndlova, apod.
PS: predelavka Kryla me netrapi z jednoho dovodu. Krylovu tvorbu posloucha mnohem mene lidi, nez by si KK zaslouzil. Landa se alespon pokusil o rozsireni povedomi, kdo vubec KK byl. Jiste na tom neco financne vydelal, ale srovnejte si prodejnost jeho alb a uvidite, ze to zadny terno nebylo. V dnesni dobe bohuzel o KK neni moc zajem.
Amenre
Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]
<< Domovská stránka