neděle, ledna 11, 2009

Evropě to ochladíme

Ještě ani neuschl inkoust na papírech co v Moskvě podepsal náš oslavovaný předseda vlády a už je všechno jinak. Dohoda o monitorování dodávek plynu je prý neplatná. Důvodem jsou ukrajinské změny, prohlásil v Moskvě podle agentury AP ruský prezident Dmitrij Medveděv.

"Jsme nuceni považovat podepsaný dokument za neplatný," řekl šéf Kremlu. "Smlouva nebude platná do doby, než budou tyto klauzule ukrajinskou stranou odstraněny či jiným způsobem odvolány."

Tak. A Mirek si může vzít kartáček na zuby, který si při této návštěvě zapomněl a mazat na lstivý východ znova. Kdysi jsem slyšel dobrou hlášku na Lenina: lstivý ploskolebý Asiat. Zdá se, že tato Asiatská lstivost přetrvává do dnešních dob.

Zdá se, že Mirkova výhrůžka, že se nevrátí, než se problém vyřeší zabrala. Díky této vážné výhrůžce, se Rusové i Ukrajinci lekli a zahráli dohodu, čímž Mirka poslali domů. Pak se vrátili do bodu nula. Připadá mi, jako by si někdo objednal aby Mirek byl raději v Rusku než doma.
Co kdyby se do toho Ruska vrátil a pohrozil jim, že jestli ty kohouty neotevřou, že zahájí útok na Karlovy Vary?

A aby tomu nebylo konec, zatímco si z něho v Rusku dělali Lízu, rozhodli se jeho lidovečtí kamarádi, že žádná rekonstrukce vlády nebude, hlavně ne lidovecká. A chudák utahaný Mirek prohlásil, že není Mirek Dušín a že tedy rekonstrukce vlády nebude.

Načež vyletěl jako čert ze škatulky Zelený Martin, který si mezitím připravil revoluční překvapení v podobě ministra Kocába. A přidal k tomu sprdáka, že Mirek nevzal do NERVu univerzálního Švejnara.

Mirku, vůbec Ti nezávidím. Nejenom, že máš ve vládě neuvěřitelné "kamarády", ale ještě si z Tebe dělají srandičky i za hranicema.

Tak mám pocit, že to té Evropě neosladíme, ale ochladíme.

Napsal Petr Paulczynski. Původně publikováno na http://paulczynski.blog.idnes.cz/

Štítky:



pošli na vybrali.sme.sk

Komentáře: 52:

V 1/12/2009 4:05 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Článek vyšel před několika hodinami a už teď je zastaralý:

Úterý, osmá ráno. Do Evropy začne proudit ruský plyn

Takže Topolánkova mise přeci jen uspěla. Všichni, kteří plivají na současnou vládu, tak budou muset spolknout hodně hořké sousto. Už jsme si zvykli, že Topolánek s Dalíkem může za všechno. Za válku na blízkém východě, za zastavení dodávek plynu, za globální oteplování. To jsou podle slov inženýra Paroubka důkazy neschopnosti Topolánkovi vlády a důvody k jeho rezignaci.

Oni se vůbec politici dělí do dvou skupin. Na ty, co něco dělají a na ty, kteří jen o něčem žvaní. Všichni lidé, kteří tak nadávají na vládu, by se měli zítra, až si budou dopřávat teplou koupel nebo sprchu, uvědomit, že za to vděčí právě politikům, kteří místo žvanění něco dělají.

 
V 1/12/2009 4:32 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Vsichi bychom meli byt vdecny politikum oda a lidovcum a janu rumlovi ze proti vuli ods a vaclava klause k nam dovedli norsky plyn. Diky nemu se stale muzeme koupat v teple vode protoze jsme nebyli zavisly jen na ruskych zdrojich a plyn u nas byl a je. A mirek je komik a ne velkej diplomat a vyjednavac dovolil ukrajincum do vyjednany smlouvy dopisovat dodatky a zpusobil spolu s evropskou komisi dalsi zdrzeni celyho problemu.

 
V 1/12/2009 4:44 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jak jsem psal, to hořké sousto Topolánkova úspěchu ještě někteří nepřekousli. Místo radosti z mezinárodního úspěchu naší diplomacie mají pocit, že se vlastně jedná o neúspěch a že oni sami by to dojednali lépe.

Pak ale vypadá trochu hloupě posmívání se Topolánkovi s tím, že se lidovci rozhodli, že žádná rekonstrukce vlády nebude, když dnes oznámil předseda Čunek své rozhodnutí rezignovat na svůj ministerský post.

Nenávist oslepuje jednu část naší populace natolik, že jejich prognózy jsou jen několik hodin po zveřejnění neplatné.

 
V 1/12/2009 5:00 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jak jsem psal za to ze mame plyn a v cem se koupat vdecime oda, lidovcum a rumlovi. Klaus a ods byli proti chteli nasi plnou zavislost na rusku. Bohuzel nekomu stale nedochazi ze dopustit aby druha strana dopisovala neco do smluv neni uspech ale mezinarodni ostuda. Navic novy podpis smlouvy vyjednal barroso topolanek rekl ze vsechno plati a uz ho to nezajima. Velkej diplomat.

 
V 1/12/2009 5:04 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Předseda Evropské komise Jose Barroso nicméně už telefonoval ukrajinské premiérce Tymošenkové a přesvědčoval ji, aby Ukrajina deklaraci od smlouvy oddělila. A předsedkyně vlády mu to přislíbila - zástupci státu podepíší hlavní text znovu a bez dodatků.

Topolanka to nezajimalo.

 
V 1/12/2009 5:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Máte to trochu popletené, člověče. Výstavbu severního plynovodu protlačil právě Václav Klaus. Spolu s ODS však místo Norska chtěl uzavřít kontrakt o dodávkách plynu s německo-holandsko-ruskou společností, která nabízela lepší podmínky než Gazprom a jež by dnes byla schopna zajistit větší množství naší spotřeby plynu, než norská strana.

Ale jak se říká, žádný dobrý skutek nesmí zůstat nepotrestán.

 
V 1/12/2009 5:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nesmysl, smisena nemecko-holandsko-RUSKA spolecnost mela dodavat RUSKY plyn a to prosazoval Klaus a ODS. Jen Ruml, ODA a Lidovci si byli vedomi rizik a prosadili diverzifikaci zdroju neboli pripojku na norsky plyn. A dnes jim vdecime za to ze jsme meli se v cem koupat nebo ohrivat jidlo. A dnes by nebyli schopni dodavat vic plynu protoze vsechno jelo na maximum.

Dobrym skutkem neni Topolankuv pokus o podvod. Vedel o dodatku ke smlouve a presvedcoval podvedenou stranu ze ma s falesnou smlouvou souhlasit. Az Barroso pochopil, ze tak se diplomacie nedela a vysvetlil ukrajincum, ze maj podepsat dojednanou smlouvu a nic k ni nepridavat.

 
V 1/12/2009 5:55 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jak klaus otocil kdyz prohral hlasovani na vlade a jim prosazovana varianta RUSKYHO plynu padla.

"Myslim, ze rozhodnuti, ktere bylo ucineno minuly ctvrtek na porade u me, je rozhodnuti spravne a pro me rozhodnuti definitivni, "

A od ty doby se chlubi ze on prosazoval i norsky zdroje, bohuzel ve vlade tehdy hlasoval jinak.

 
V 1/12/2009 6:15 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Člověče, pochopte už, že plyn k nám neproudil z východu proto, že jej Ukrajina kradla. Ne proto, že by nám jej Rusko chtělo odepřít.

Pokud by vyhrála varianta NĚMECKO-HOLANDSKO-Ruské společnosti, tak my k nám dnes plyn proudil dál, pouze by ho bylo víc a byl by levnější. Vždyť je i v zájmu Ruska, aby k nám plyn posílala.

Topolánek tedy splnil, co slíbil a dovedl oba rozhádané státy ke kompromisní dohodě, za což byl dnes Evropskou unií, mezinárodními novináři a pozorovateli oceněn. Jen nenávistný český človíček ví, že je to přece zásluha někoho úplně jiného a on sám by to dojednal lépe...

Možná by bylo nejlepší stažení lživého článku a vyvěšení omluvy Topolánkovi za lživé pomluvy o neúspěchu jeho mise a o neochoty lidovců k výměně ministrů. Za současné situace jsou autor textu a všichni, kdo jej vyvěšují, skutečně jen k smíchu.

 
V 1/12/2009 9:32 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tam mi frikulíni vysvětlete, že o tom Topolově úspěchu se nikde mimo ČR neví...

 
V 1/12/2009 9:52 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7822093.stm

 
V 1/12/2009 10:07 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tam mi frikulíni vysvětlete, že o tom Topolově úspěchu se nikde mimo ČR neví...

Možná je to proto, že to, co se u nás považuje za epochální úspěch, se v dospělé Evropě bere jako samozřejmost. A možná je to proto, že to, co se u nás vydává za český úspěch, je v dospělé Evropě považováno zcela právem za úspěch evropský, protože tady vůbec nešlo o nás, ale o celou Evropu a zejména o její jihovýchodní část. Topolánek tam nebyl jako český premiér, ale jako vysoký představitel EU.

Jenže zpoza české pece se to může jevit úplně jinak.

 
V 1/13/2009 2:43 dop. , Blogger ods řekl...

Pár bodů:
1. Pravdu má i Nejedlý (pardon Jiří) i anonym. Ruský kompromis dotlačil Ukrajině Topolánek a tentýž Topolánek je spoluzodpovědný za ukrajinský podraz. Nula od nuly pojde. Není to ani úspěch ani propadák.

2. Stahovat se nic nebude. Takovouto komunistickou myšlenku mohl vypustit jen a jen nekritický Topolánkův zastánce. Jak pochybný úspěch ve východní misi tak slova o nerekonstrukci vlády jsou faktem. To, že díky neovlivněným Topolánkem událostem je dnes vš jinak nic na původní glose reagující na konkrétní situaci nemění.

3. Článek napsal politik ODS. Byť kritika a ironie vůči vládě je špatná, tak tyto stránky jako i autora neboli moji skromnou osobu, to nezajímá. Je ale možné, že někteří odmítají i ironii z vlastních řad. O vládě se asi má psát jen dobře.

 
V 1/13/2009 3:55 dop. , Blogger ods řekl...

Tribune, tady bych viděl problém v obecném vnímání Unie. Ta byla částí médií a hlavně částí dnešních vládních politiků ukazována jako ten zlý moloch, který nás neustále k něčemu nutí a vše co dělá je hloupé, byrokratické a co hůře skoro komunistické rodem s RVHP. Ale najednou náš kluk tomu šéfuje, tak to přece nemůže být o tom, že by síla mnoha národů něco zmohla. To musí být jen a jen schopnost České republiky. Sice úspěch je sporný, ale my můžeme ukázat jací jsme kabrňáci a možná i celou Unii řídit doživotně.

 
V 1/13/2009 12:35 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Co k tomu říct? pořád zde všechny nabádáme, aby nevěřili oficiálním médiím, když se naváží do opozice, tak proč jim teď věřit, když se naváží do Topolánka? Fakta jsou taková, že Topolánek dojednal za EU spolu s dalšími puštění plynu, to, že Ukrajinci jsou hovada a pod smlouv propiskou dopíšou jakési hovadiny, není chybou diplomatů EU. To, jestli jednání byla vedená bravurně, nebo jestli tam Topolánek byl jen jako debílek běhající sem a tam a ostatní se přitom dohodli za jeho zády, se teď asi nedozvíme, tak proč ho vynášet do nebes, nebo zatracovat. Fakt je takový, že plyn dojednal, splnil svůj úkol jako šéf EU. Tečka.

 
V 1/13/2009 2:42 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Diverzifikaci neni kupovani ruskyho plynu od spolecnosti s ruskym kapitalem. Za to ze si mame kde ohrat vodu a jidlo vdecime ODA, KDU a Rumlovi. Klaus a ODS nas chteli udrzet v plny rusky nadvlade. Vic plynu by k nam dorazit nemohlo protoze cesta pres polsko byla vytizena na maximum pri odberech stalych zakazniku.


http://ekonomika.idnes.cz/dodavky-plynu-opet-vaznou-rusko-se-hada-s-ukrajinou-fyi-/eko-zahranicni.asp?c=A090113_081726_eko-zahranicni_pin

Sikovnej ten Topolanek. Jeste je ho nutny pochvalit. Ale jo vlastne on za to nemuze on to prece tak skvele vyjednal :)))))

 
V 1/13/2009 3:07 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ono je velmi jednoduché hrát si na generála po vyhrané bitvě a zpětně prorokovat, že dojednání obnovení dodávek plynu byla samozřejmost. Kdyby to Tribun přednesl v neděli, byl by frajer. Dnes nebo včera je to pouze úsměvné.

Ukrajinský dodatek ke smlouvě není žádný podraz. Psaní dodatků je u takto závažných smluv naprosto běžné a dotyčný dodatek měl pouze posunout obchodní smlouvu do politické roviny, aby byla lépe vymahatelná. Takže se o žádný podraz jednat nemohlo. Nakonec přesvědčil Topolánek (a nikdo jiný) ukrajinskou stranu, aby souhlasila se smlouvou i bez dodatku. Takže původně podepsaná smlouva zůstávala platná a novináři jen tradičně nafoukli prázdnou bublinu.

A co se týče té slavné diverzifikace, tak je třeba si uvědomit, že norské dodávky pokryjí nejvýš jednu pětinu naší spotřeby, takže kdyby se skutečně Rusko rozhodlo nám plyn nepustit, tak si stejně doma nezatopíte, pokud topíte plynem.

Ukrajina se hádá s Ruskem, ale český človíček ví, že je to chyba Topolánka :).

 
V 1/13/2009 4:04 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Anonyme, samozřejmé není dojednání, ale dojednávání. Gramaticky je to rozdíl malý, ale sémanticky dosti zásadní.

Dodatek, který zásadně mění ducha smlouvy a snaží se jednu stranu sporu zbavit veškeré odpovědnosti, podraz je.

Diverzifikovat je třeba na úrovni média, nikoliv transportních tras. Naříklad posílením podílu jaderné energie, což je ovšem pouze teorie, protože prakticky to lze jen těžko provés, neb pokud je mi známo, tak většinu našeho uranu vytěžili svého času Sověti a i dnes si nedokážeme palivo vyrobit sami, ale musí nám ho dělat ruský Tvel.

Nejlpší způsob diverzifikace, který znám, je tak snížení spotřeby jdoucí ruku v ruce s rozvojem alternativních a obnovitelných zdrojů.

 
V 1/13/2009 7:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Tribune, přečtěte si, co jste napsal:

Možná je to proto, že to, co se u nás považuje za epochální úspěch, se v dospělé Evropě bere jako samozřejmost.

Chcete snad říct, že jste myslel, že se u nás za epochální úspěch bere "dojednávání"? To nedává smysl.

Dojednávání je samozřejmost. Ale Dojednání je to, co se považuje za evropský úspěch.

Ukrajinský dodatek žádného ducha smlouvy neměnil.

Jinak souhlasím, že nejlepší energetická diverzifikace je na úrovni zdroje energie. To by ale musel být v této oblasti volný trh. Pokud stát z našich daní dotuje výstavbu obnovitelných zdrojů energie, pokřivuje a zdražuje ceny energie nám všem, neboť vyplácí za energii z těchto zdrojů zhruba desetkrát více, než kolik stojí energie z jádra. A protože většina lidí chce doma svítit ikdyž nefouká vítr a nesvítí sluníčko, musí být každý takový alternativní zdroj krytý výkonem atomové elektrárny, která pak běží naprázdno.

Státní regulece energetické politiky pak mají tyto následky:

1. Neustále se zvyšující ceny za elektřinu, třebaže ceny energií na trzích klesají.
2. Omezení konkurence mezi výrobci elektřiny a tedy garance monopolního postavení domácímu výrobci a tedy garance vysokých cen za elektřinu.
3. Umělá podpora obnovitelných zdrojů ještě více prodražuje elektrickou energii.
4. Kolaps rozvodné sítě v případě většího nasazení větrných elektráren, při silnějším poryvu větru.
5. Regulace jaderných elektráten způsobuje výstavbu neekoligických uhelných elektráren chrlích do ovzduší tuny uranu, CO2 a dalších karcinogenních látek (viz Německo, Rakousko...).

 
V 1/13/2009 7:43 odp. , Blogger ods řekl...

Ahura
Dnes už snad je jasné, že mise úspěchem nebyla, protože není důležitý papír a úsměvy na fotografiích, ale plyn. A ten zatím neteče. Samozřejmě dříve nebo později - možná už zítra - se rozproudí, ale měl být zapnut již v pondělí.

 
V 1/13/2009 8:04 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ahuro, nic, co udělá Topolánek, nemůže být nikdy považováno za úspěch. To je dogma, ze kterého musíme vycházet a ke kterému musíme ohnout veškeré známé skutečnosti. Plyn přece vůbec neměl přestat téct, takže je jen Topolánkova vina, že jeho dodávky Rusové pozastavili a důvod k jeho rezignaci, jak nás učí inženýr Paroubek.

A že trvá plynu 36 hodin, než se dostane z Ruska přes Ukrajinu k nám? Taky Topolánkova vina a jasný důkaz neschopnosti jeho vlády!

 
V 1/13/2009 8:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Cim dyl plyn nebude tim vetsi to bude topolankuv uspech. Mozna by mel dostat nobelovku.

 
V 1/14/2009 12:04 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

to Anonym z 12.1.
Ukrajinský dodatek ke smlouvě není žádný podraz. Psaní dodatků je u takto závažných smluv naprosto běžné a dotyčný dodatek měl pouze posunout obchodní smlouvu do politické roviny, aby byla lépe vymahatelná. Takže se o žádný podraz jednat nemohlo. Nakonec přesvědčil Topolánek (a nikdo jiný) ukrajinskou stranu, aby souhlasila se smlouvou i bez dodatku. Takže původně podepsaná smlouva zůstávala platná a novináři jen tradičně nafoukli prázdnou bublinu.

Ujasněme si Anonyme časový sled událostí.Topolánek nejdřív jel do Kyjeva,aby zjistil názory Juščenka a Tymošenkové na celý problém.Tam mu Tymošenková,která hýbe celou ukrajinskou politickou scénou,řekla,že Ukrajina přistoupí na dohodu s Ruskem pouze za předpokladu,že v ní bude dodatek,že Ukrajina nikdy plyn nekradla a že nepřistoupí na Ruskem navrhované světové ceny.Načež Topolánek odjel do Moskvy,tam takticky a licoměrně zamlčel jednání o dodatcích v Kyjevě a vrátil se do Kyjeva s příslibem dojednané smlouvy s Ruskem,které o chystané deklaraci ke smlouvě nemělo ani ponětí.V Kyjevě byl na letišti osobně vítán Tymošenkovou,se kterou se vřele líbal,jak ukázala i naše "objektivní" ČT.Tak je to podraz,Anonyme,nebo není?Prostě Mirek Shit Topolánek si myslel,že podrazy,které se běžně dělají na zasmrádlém českém politickém rybníčku,lze dělat i na evropské politické scéně.Tady se jasně ukazuje,že politikové typu Topolánka vůbec nedorostli ani do úrovně "druhé ligy" evropských politiků a to nemluvě o světových politicích.Jednal by podobným způsobem na př. Nikolas Sarkozy,že by na úrovni předsedy Rady EU při jednání s takovou energetickou velmocí,jakou bezesporu Rusko je,zatajil nějaký předem dojednaný dodatek s druhou stranou?Zkrátka výsledek celé Topolánkovy anabáze je ten,že plyn dodnes neteče a z tohoto pohledu byla Topolánkova mise jednoznačně neúspěšná podobně,jako byla mise Schwarzenberka na Blízkém Východě!

 
V 1/14/2009 1:21 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Je to vůbec zvláštní, jak "hrdina Topolánek" najednou z celé kauzy tiše vymizel. Očekával bych, že když plyn stále neteče, tak bude lítat jako čamrda a žhavit dráty až bude sníh roztávat, a zatím je ticho po pěšině. Snaží se tak akorát Slováci a Bulhaři, kterým začíná téct do bot, a trochu Barroso, který by ovšem měl být také více vidět a slyšet.

A ještě k tomu "epochálnímu úspěchu" - Anonym ví zřejmě lépe než já, jak jsem to myslel (já si to již opravdu přesně nepamatuji!), ale přesto tu myšlenku dotáhnu do konce: je samozřejmé, že předseda vlády předsedající země v krizové situaci jedná. A mělo by být samozřejmé, že dojedná, protože se silou jako je EU za zády (500 mil. obyvatel a největší světová ekonomika) není možné dohodu o ukončení obchodního sporu nedojednat. To dokáže pouze amatér, nebo podrazák. Copak je takový problém přitlačit Ukrajince ke zdi? Jenže NATO o ty vojenské základny na Ukrajině na hranicích s Ruskem asi stojí tolik, že radši nechá EU mrznout, než by jim v Kyjevě zvedla Mandle.

Západ si holt nějak nemůže zvyknout, že Rusko se sebou už nenechá vyjebávat, jako za Jelcina. Zatracený Putin.

 
V 1/14/2009 2:26 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ano Tribune,skutečnost,že Topolánek z celé kauzy tiše vymizel a teď doufá,že to snad vyřeší Slováci s Bulhary na jednání s Putinem, zcela jasně dokazuje,že si je sám zatraceně dobře vědom svého podrazáckého jednání v Moskvě,kdy evidentně zatajil chystaný dodatek ke smlouvě,ačkoliv o něm věděl z předchozího jednání s Tymošenkovou.Myslím,že teď v Bruselu dostal za své jednání od Barossa pořádný kartáč,tak přece dočasný vrcholný představitel EU nemůže jednat!Obávám se,že po dobu českého předsednictví budeme ještě svědky mnoha takových "úspěšných" jednání Topolánka a jeho ministrů.

 
V 1/14/2009 3:07 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

A dalsi den kdy slavime velky uspech topolankovy mise. Ten velkej uspech nechapou jen blby socky. Do kriminalu s nima at zije mirek co nam prinesl plyn do kazdy domacnosti.

 
V 1/14/2009 3:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Pane! Stažení nepravdivých pomluv a omluva za ně není nic komunistického! To je základ lidské slušnosti!

Pane Legolasi, vy jste snad byl u všech Topolánkových jednáních, že můžete tvrdit, co komu zamlčel? Hlavně že umíte tak hezky lidem ke jménu přidávat slovo Shit. To jen ukazuje na vaši inteligenci, pane!

Topolánkova mise samozřejmě úspěšná byla, protože dovedl obě strany ke kompromisu a k podepsání smlouvy. Co také mohl udělat víc?! Že tyto strany teď tuto smlouvu porušují skutečně nemůžete házet na triko Topolánkovi. Jistě, kdo chce psa bít, vždycky si hůl najde, že?!

Styďte se pánové, chováte se jak malý děcka!

 
V 1/14/2009 3:55 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Plyn netece takze je to velkej topolankuv uspech. Kdyby ukrajina a rusko zacaly valku tak by asi topolanek uspel jeste vic.

 
V 1/14/2009 4:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Mishka napsaL:
Topolánkova mise samozřejmě úspěšná byla, protože dovedl obě strany ke kompromisu a k podepsání smlouvy.
Pokud bylo cílem Topolánkovy mise podepsat smlouvu bez realizace, pak je skutečně úspěšný.
Pokud ovšem jel na jednání s cílem vyřešit zásobování Evropy plynem (a myslel si, že to vyřeší smlouvou) a tato smlouva nyní není naplněna, a on se přitom zabývá jinými věcmi, místo aby začal řešit věc znovu, tak je to komik, který své funkci nedorostl.

 
V 1/14/2009 5:08 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

A kdyby spadl meteorit a zničil plynovod, tak je to taky Topolánkova vina a neúspěch, protože by k nám plyn netekl? To jako čekáte, že Topolánek půjde a sám ty plynové kohoutky pustí? Znáte to o tom Hurvínkovi a válce?

A jak můžete chlape vědět, čím se Topolánek zabývá? O čem nepíšou v novinách, to není, že?

 
V 1/14/2009 7:35 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

V gaze je topolanek taky uspesnej sice se tam furt strilej ale je to prece tim ze tam skoro spadl meteorit. Vlastne topolanek je uspesnej vzdycky a vsude.

 
V 1/14/2009 7:45 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Nevím proč tady někteří diskutéři nemohou pochopit zcela zjevný fakt. Totiž že plyn stále nemáme a tudíž těžko můžeme považovat misi Mirka Topolánka za úspěšnou.
Prostě neuspěl a těžko by to zvládl i kdokoliv jiný, ale fakta jsou neúprosná.Mirkem Topolánkem vyjednaná dohoda ztroskotala.Bohužel.

 
V 1/14/2009 8:25 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ne ne, za střílení v Gaze může taky Topolánek, jak nás učí bratr Paroubek. Další důkaz neschpnosti naší vlády a důvod k jejímu odvolání!

 
V 1/14/2009 8:32 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

V gaze topolanek mel dalsi skvely politicky a mezinarodni uspech jak nas uci soudruzi z janskyho vrsku.

 
V 1/14/2009 8:33 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

to Mishka:
Pane Legolasi, vy jste snad byl u všech Topolánkových jednáních, že můžete tvrdit, co komu zamlčel? Hlavně že umíte tak hezky lidem ke jménu přidávat slovo Shit. To jen ukazuje na vaši inteligenci, pane!

Na jednáních vážená paní jsem samozřejmě nebyl,ale mám svůj hodnověrný zdroj,který se v minulosti téměř nikdy nespletl a který Vám konkrétně samozřejmě vyzrazovat nebudu.Dále je dobré se dostatečně orientovat v angličtině a dokázat si poslechnout na př. britskou BBC a ne naší "objektivní" ČT.A na slovo "shit" si pan Topolánek zadělal vlastně sám.Jednak svým hulvátským chováním v politice (sám přiznává,že snad urazil již každého!) a v neposlední řadě,jak nazval shitem evropskou ústavu.Že se mu nelíbila,to bych pochopil,ale že se jako předseda vlády takto veřejně vyjádřil,to svědčí o jeho neskutečném hulváctví.

 
V 1/14/2009 8:37 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

jak si nekdo muze dovolit kritizovat topolanka ktery je navic jeste premierem. vzdyt je jako karel iv a masaryk dohromady. stydte se komunisti.

 
V 1/14/2009 9:42 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Topolánek je ubohý. Ale ty vaše trapné pokusy o jeho zesměšnění jsou ještě ubožejší, pánové! Vždyť vy sami nejste o nic lepší!

 
V 1/14/2009 10:18 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Pěkný článek(pro tribuna a jiné):

Nedorozumění jménem Obama

Je Amerika s nálepkou „Obama" lepší, než byla Amerika s visačkou „Bush"? Složili tamní voliči cosi jako reparát z pošramoceného „amerického snu"? Hlouposti. Je to stále stejná Amerika a stejný sen. Obama jen přinesl iluzi, že ho zase bude snadné milovat.
Spojené státy nejsou jen obyčejná země nebo velmoc. Byly minimálně celé dvacáté století symbolem svobody, prosperity a šancí. Milovat Ameriku neznamená zbožňovat její obyvatele, jejich kulturu ani přírodní krásy, ale upnout se právě k výše zmíněným hodnotám.Jsou univerzálně platné a činí svět lepším.
Nebo minimálně učinily lepším Ameriku. Ta se stala laboratoří, která prokázala, že důsledné lpění na těchto hodnotách může přinést prosperitu. Proto je antiamerikanismus tak nepohodlný, a navíc přináší paradoxy. Většina těch, kteří proti Americe protestují, zároveň touží po americkém standardu a způsobu života.I teroristé často pijí colu a mají oblíbené hollywoodské filmy.
Antiamerikanismus vyrůstal v minulosti z komplexů, zloby a ideologické omezenosti. Až za Bushovy vlády byl vytažen z nízkých pater lidské povahy do vysokých pater politiky. Evropa, a to zejména ta západní, se stala antiamerickou. Ale důvodem nebyl Bush, nýbrž zjednodušeně řečeno rozpad bipolárního světa a globalizace. Obojí velmi rychle„vyexportovalo" americké hodnoty do světa. Ovšem ukázalo se, že bez Američanů tak nějak nefungují. Lépe řečeno, že nefungují bez jejich pracovitosti, disciplíny a odvahy.
Žít americký sen je mnohem obtížnější než hojen snít. Také "proto, že není vždy fungujícím a samospasitelným receptem.Dokazují to například vojenské neúspěchy v Iráku či právě probíhající finanční krize. Je těžké z
toho vinit americké hodnoty či odmítnout americký životní styl. Vždyť je tak pohodlný! A tak si svět našel náhradního viníka v nesympatickém a osobnostně komplikovaném Georgi Bushovi.Historie nejspíš prokáže, že byl dobrým nebo minimálně průměrným prezidentem ve výjimečně obtížných časech. A že právě americké hodnoty reprezentoval
velmi jasně a pevně. Výroky Jiřího Paroubka o „světovém četníkovi" či Lubomíra Zaorálka o „sametové revoluci", která snad smetla jakousi totalitu, nejsou jen prázdným blábolením. Odhalují způsob myšlení, z kterého nejdřív vyrostl antiamerikanismus, a když jeho nositelé zjistili, zeje to ideologie v současném světě bezvýchodná a nepraktická, tak z něj také vyrostla láska k Obamovi. Nemá žádné jiné kořeny.
Barack Obama je nepochybně mimořádně charismatickým a úspěšným politikem. Ale to se bavíme o formě, nikoliv o obsahu. Kromě černých či hispánských voličů a kromě příznivců levicového liberalismu rozhodli o jeho zvolení ti voliči, kteří chtě-
jí, aby Ameriku svět zase miloval. A vyšli tak vstříc nám, kteří Ameriku milovat chceme. Jen mám strach, že tohle nedorozumění může skončit velkým zklamáním.

11.10.08 MFdnes M.Čermák

Vložil zeus

 
V 1/14/2009 10:22 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

topolanka zesmesnujou zoufaly pokusy o delani uspechu z neuspechu

 
V 1/14/2009 10:31 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

A vás zase dělají trapným ty vaše infantilní snahy o dělání neúspěchu z každého úspěchu, takže si nemáte co vyčítat!

 
V 1/14/2009 10:33 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

jo von tu byl nejakej uspech a ze si toho nikdo nevsiml a clenove unie musi jezdit osobne na ukrajinu a do ruska vyjednavat uspesne vyjednany plyn.

 
V 1/14/2009 11:12 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Ano, nevšiml. Holt když je někdo slepý a hluchý...

 
V 1/14/2009 11:13 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

No, Die, však už jsem se z toho Obamovského třeštění probral a teď už jen čekám, kdy přijde kocovina. Jistěže problém s USA není problém s Bushem, ale problém s Amerikou. Problém není v tom, že by americké hodnoty byly špatně pochopeny, nebo špatně naplňovány, problém je v nich samých. Americký sen jen jen další z řady náboženství, které slouží k ovládání lidí, je to jen další "opium lidstva". A teď přestvává účinkouvat, ale organismus civilizace, zhuntovaný tisíci let života na drogách metafyziky, odmítá přijímat další dávky. Čeká nás děsná kocovina, taková, kterou už nepůjde přepít.

 
V 1/14/2009 11:16 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

No na slovensku si ho rozhodne nevsimli kdyz diky topolankove veleuspechu nemaj cim topit.

 
V 1/14/2009 11:41 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

No vždyť to řikám. On ten Topolánek může už i za to, že Rusové a Ukrajinci odmítají plnit dohodnuté smlouvy. Bejt tam Paroubek, tak jim všem ukáže, jak má drahý oblek a boty a kohoutky s plynem pustí sám. Pryč s Topolánkem! :-)

 
V 1/14/2009 11:50 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Topolanek je velmi uspesnej kdyz vymyslel smlouvu kterou nikdo neplni. Tlesk, tlesk, tlesk a vlastne standing ovations. Co bysme delali kdyby ne ten topolanek takovej sikovnej kluk. Fuj a ten hnusnej paroubek ten mu to porad kazi.

 
V 1/15/2009 9:04 dop. , Anonymous Anonymní řekl...

Smyslem Topolánkovy mise bylo zajistit dodávky plynu, nikoliv podepsat nějaký zatracený lejstro. Plyn neteče a mise tudíž nebyla úspěšná. Jednoduché jak facka, není-liž pravda?

Topolánkovo selhání není v tom, že Rusko a Ukrajina (ta především) dohodu neplní, ale v tom, že nastalou situaci neřeší a nezahájil okamžitě další kroky, které by k řešení přispěly. On je premiér předsednické země, on má s celou vahou svého mandátu jednat, a ne aby si to museli řešit Fico a Stanišev sami, protože Topolánek na ně zvysoka…

Topolánkovo nicnedělání tak má pouze dvě možné vysvětlení: a) je totálně neschopný, nepochopil, jaká je jeho role a nedorostl do velikosti evropského politika; b) je si vědom toho, že je neschopný, a je natolik sebekritický, že se radši do ničeho neplete, aby to ještě více nepokazil. Přičemž variantu b) považuji za krajně nepravděpodobnou. A pak je zde vlastně ještě varianta c), která s těmi dvěma předchozími těsně souvisí, totiž že mu když Barroso viděl, co „dokáže“, tak mu jakékoliv další angažmá v této věci zakázal. Variantu d), že je Topolánek šmejd a podrazák, raději ani neuvažuji.

 
V 1/15/2009 6:29 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Dalsi den kdy si evropa vychutnava velkej uspech topolanka v moskve a kijeve.

 
V 1/17/2009 2:09 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Sakra chlapi, vy snad vážně máte radost z toho, že nám Ukrajina krade plyn. Čím hůř, tím líp. Tím se řídí snad jenom Parubek a jeho voliči. Tohle by přece nikdo jiný nemohl myslet vážně.

Uvědomte si, že problém plynu je obchodní problém mezi Ruskem a Ukrajinou, takže do toho EU nemá zase tolik co mluvit. Díky smlouvě, kterou obě strany díky Topolánkovi podepsali, teď alespoň víme, kdo je tím viníkem.

Oni politici vážně nemají zase tolik možností, jak přimět nějakou cizí firmu v cizím státě, aby do jiného státu pustila plyn, když se ví, že onen stát ten plyn krade a nechce za něj platit ani velmi výhodné ceny. Politik může tlačit k podpisu smlouvy, což se stalo. Další možností je válka, což se naštěstí nestalo. A poslední možností je diplomacie a soudy, kde je celá situace kolem plynu nyní.

Však ona situace naštěstí není zase až tak kritická, jak se jí snaží média nafouknout...

 
V 1/17/2009 5:05 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Jiříku, tak jsem si přečetl tvé obhajoby neobhajitelného a mám pocit, že by jsi si měl vyměnit své modré trenky. Máš na nich hnědou čáru. Je děsné, jak může někdo obhajovat toho tupého arogantního hulváta. Věděl o tom, že ta copatá obliza dopsala na "smlouvu" své lži a výblitky a nestyděl se ji poslat do Moskvy. Myslím si, že je ta pohádka o plynu pouze zkouška na to, aý Tupohlavova zločinecká a vlastizrádná vláda dotáhne k nám emerický radar a kohoutky z Ruska se zavřou na dobré dobro. také si myslím, že defenestrace současného (celého) vedení státu by bylo to pravé vořechové.

 
V 1/17/2009 5:44 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

Arogantní? Možná. Hulvát? Možná. Tupohlav? Možná. Ale NIKDY se nesnížl k tomu, aby využíval smrt známého člověka pro svůj politický prospěch. Nikdy. TO je hnus...

 
V 1/18/2009 12:35 odp. , Anonymous Anonymní řekl...

jirïku ty jsi kyselinka
? ajajajajaj

 

Přihlášení k odběru Komentáře k příspěvku [Atom]

<< Domovská stránka